Viskas paaiškėja kai sužinai, kad naujasis „McLaren“ superautomobilis „Artura“ yra iš tinklo įkraunamas hibridas, galintis vien tik elektra nuvažiuoti apie 30 kilometrų. Žinoma, visa tai – tik teorija, ir sėdėdami prie tokio automobilio vairo tikrai nebandysite nei savo, nei aplinkinių kantrybės, važiuodami ekorežimu.
Tačiau faktas lieka faktu, kad oficialios automobilio degalų sąnaudos WLTP matavimu yra tik 4,6 l/100 km. Tai yra antrasis gamintojo hibridinis modelis (pirmasis buvo itin retas „McLaren P1“) ir žadama, kad iki 2025 metų visi modeliai turės papildomą elektros motorą.
Nieko keisto – hibridinės technologijos seniai prigijo „F1“ lenktynėse, kuriose „McLaren“ turi milžinišką įdirbį, tad kodėl nepasitelkti elektros ir naujoms pavaroms.
Žinoma, puristams nepatiks, kad skirtingai nuo anksčiau mano bandytos „720 Spyder“ versijos, čia nėra V8 motoro, bet naujoji V6 jėgainė su 120 laipsnių kampu tarp cilindrų ir tarp jų esančiomis dvejomis aukšto slėgio turbinomis negali nežavėti tiek savo galia, tiek ir efektyvumu.
O kai ši galios lavina per 8 greičių dviejų sankabų automatinę transmisiją perduodama į galinius ratus, suvaldyti ją reikia patirties. Žinoma, jei tik norite pajusti visą galią – pasirinkę kitokį nei „Track“ režimą, galite važiuoti pakankamai ramiai, bet visgi „Artura“ neleis pamiršti prie kokio automobilio vairo esate.
Net ir su aktyvuota stabilizacijos kontrole automobilis nesiruošia važiuoti nei švelniai, nei tiesiai, vis verždamasis pasisukti šonu, jei tik su akceleratoriumi nesielgsite subtiliai.
O dar čia yra drifto režimas ir, žinoma, visiškai atjungiama stabilumo kontrolės sistema, ko daryti ne lenktynių trasoje nerekomenduoju – adrenalino užtenka per akis net ir su visais elektroniniais sargais.
O dar vertinantys sportinį važiavimą mėgausis tiek natūraliai ir tiksliai veikiančiu elektrohidrauliniu vairo stiprintuvu, tiek ir automobilio stabdžiais su standartiniais anglies ir keramikos lydinio stabdžių diskais – nors spausti juos reikia stipriai, bet jie atsilygina tiek informatyvumu, tiek ir neįtikėtinu kibumu, nuo 100 km/h iki 0 sustabdydami „Artura“ vos per 31 metrą.
O jei turėti mintyje, kad prošvaisa yra maža, čia yra tik dvi sėdimos vietos, bagažui skirta tik 160 l po priekiniu gaubtu, o kasmetiniams aptarnavimams teks lankytis „McLaren“ atstovybėje Rygoje (automobilis turi 5 metų garantiją), tai „McLaren Artura“ yra gana praktiškas superautomobilis, ką esu pastebėjęs ir „720 Spyder“ apžvalgoje.
Didelis priekinis stiklas, į viršų pakylančios durelės, geras matomumas į šonus ir nebent tik matymas atgal per variklio gaubtą šiek tiek trukdo manevruoti patogiau. Beje, atbuline eiga važiuojama tik elektros varikliu.
Tačiau labiausiai džiugina ne tik gamintojo nurodomos itin mažos (ir optimistinės) degalų sąnaudos, bet galimybė ne vieną kilometrą važiuoti vien tik elektra ir ne tik atbulomis – jei nesate Vokiečių gatvės lenktynininkas, kompensuojantis savo kompleksus išmetimo sistemos garsu, rasite ne vieną progą įvertinti tylų elektros režimą.
Žinoma, 5 litrų benzino sąnaudos įmanomos tik pirmąjį šimtą kilometrų, kai 7,4 kWh talpos akumuliatorius bus visiškai įkrautas iš elektros tinklo. Bet vėliau jau pats variklis generuos energiją akumuliatoriui, tad maksimali hibridinės pavaros galia bus nuolatos pasiekiama. Ir jei labai norėti, važiuojant ramiu tempu galima išsitekti ir į 10 l/100 km. Nors, žinoma, kalbėti apie superautomobilį ir degalų sąnaudas nėra gero tono ženklas.
Kaip ir klausimai apie kainą, kas šiame segmente dažniausiai daugiau reiškia geriau. O nuo 236 736 eurų kainuojantis „Artura“, kuris bandytoje versijoje su papildoma įranga kainavo 286 457 eurus, yra akivaizdžiai automobilis ne kiekvienam. Ir sakydamas tai turiu mintyje ne tik finansines galimybes, bet ir gebėjimus prie vairo. Tad jei ir čia galite pažymėti varnelę, tada nuoširdžiai pavydėsiu šio automobilio.
Daugiau apie „McLaren Artura“ žiūrėkite vaizdo medžiagoje, o vienas iš „Motorų“ kanalo prenumeratorių, po vaizdo medžiagos peržiūros „Youtube“ komentaruose teisingai atsakęs į klausimą, kokį siūlau šio automobilio pavadinimą, dovanų gaus originalų „McLaren“ džemperį.