Naujo „Subaru Solterra“ testas: konservatyvus, bet efektyvesnis nei „Volkswagen“ elektromobilis

2023 m. balandžio 30 d. 12:04
„Motorai“
Iki vieno konservatyviausių automobilių gamintojų „Subaru“ pagaliau prisibeldė nauji „žalios“ energijos vėjai – susipažinkite su pirmuoju šios markės elektromobiliu „Solterra“.
Daugiau nuotraukų (28)
Kodėl šiuos japonus vadinu konservatyviais? Ogi todėl, kad gana nišinis gamintojas Europoje, daugiausiai automobilių parduodantis už Atlanto, ilgą laiką kliovėsi patikrintais sprendimais ir didelėmis inovacijomis nestebino.
O patikrinti sprendimai – tai opoziciniai, horizontalaus cilindrų išdėstymo, todėl žemą svorio centrą turintys „Boxer“ varikliai, ir nuolatinė visų varančiųjų ratų pavara.
Tai – svarbiausiai gamintojo technologiniai akcentai, per ne vieną dešimtmetį subūrę milijonus ištikimų gerbėjų ir pasekėjų.
Bet ekologiniai reikalavimai griežtėja ir nedideliam gamintojui reikėjo naujų pavarų. Viena pirmųjų tokių tapo „Toyota“ iš tinklo įkraunama hibridinė jėgainė, siūlyta ne Europos rinkose parduodamam krosoveriui „Crosstrek“, Europoje žinomam „XV“ vardu.
Tik šiais laikais toli nenuvažiuosi be vien tik elektra varomų modelių, kurių neturėjo nei „Subaru“, nei „Toyota“ (tiesa, pastaroji savo gamoje turi vandenilinį elektromobilį „Mirai“.
Tad apjungę jėgas, gamintojai sukūrė bendrą elektromobiliams skirtą platformą – taip gimė „Toyota bZ4X“ (jo apžvalgą galite pamatyti čia), o po metų mūsų rinką pasiekė ir „Subaru Solterra“, kurio apžvalgą ir skaitote.
Žinoma, jei „Toyota“ elektromobilis galimas ir tik su priekinių ratų pavara, tai „Subaru“, tradiciškai markei, siūlomas išimtinai tik su visais varančiaisiais ratais, kas elektromobilio atveju reiškia po elektros motorą kiekvienai ašiai.
Bendra variklių galia siekia 160 kW arba 218 AG ir iki 100 km/h erdviam krosoveriui leidžia įsibėgėti per 6,9 sekundes.
Bet iš esmės abiejų markių automobiliai skiriasi minimaliai – toks pats erdvus salonas ir didelė bagažinė, tokios pačios toli gražu ne per prabangiausios salono apdailos medžiagos – aukštesnės klasės automobilio jausmo kaip „Hyundai Ioniq 5“, „Kia EV6“ ar net „Renault Megane E-Tech“, čia nėra.
Bet kaip ten bebūtų, elektromobiliui kur kas svarbiau nuvažiuojamas atstumas ir sąlyginai nedaug, 2020 kilogramų sveriantis „Solterra“ itin efektyviai naudoja 75 kWh (įkraunama 71,4 kWh) talpos akumuliatoriuje esančią energiją – gamintojas nurodo, kad su 18 colių ratlankiais nuvažiuojamas atstumas yra iki 465 kilometrų, su 20 colių – 414 kilometrų.
Priminsiu, kad realybėje važinėjant su tokią pačią dviejų elektros variklių pavarą turinčiu „Toyota“ Kopenhagos apylinkėse (tai reiškia, kad labai ramiai), energijos sąnaudos buvo tik 15,8 kWh/100 km.
Lietuvoje bandant „Subaru Solterra“ kur kas didesniu tempu ir apkrovomis, jos buvo 20,5 kW/h/100 km – taip pat priimtina, o ir jas pasiekti akivaizdžiai lengviau nei su, pavyzdžiui, „Volkswagen ID.5 GTX“, kuris sveria apie 200 kilogramų daugiau.
Tuo labiau, kad kaip ir priklauso „Subaru“, važinėjausi juo ir žvyrkeliais, ir nuklydau į gana rimtą klampynę – puikus elektros variklių sukimo momentas ir firminis gamintojo „X-Mode“ važiavimo režimų pasirinkimas leido jaustis užtikrintai visur (proto ribose) ir visada.
Žinoma, yra ir trūkumų – kai kurie ištaisomi, bet kai kurie – ne. Prie ištaisomų priskirčiau nestabiliai veikiančią „Android Auto“ sąsają, o štai fakto, kad priešais keleivį nėra jokios dėtuvės, nepakeisi.
Ir svorio mažinimas, kuris padeda mažinti energijos sąnaudas, atvirkščiai proporcingas garso izoliacijai – triukšmo nuo galinių ratų arkų daugoka.
Bet grįžkime prie akivaizdžiai geriausios naujienos, ypatingai palyginti su „Toyota bZ4X“ – kainos. Ne, ji nėra labai maža ir prasideda nuo 52 900 eurų („Sixt Leasing“ veiklos nuoma – nuo 1082 eurų), maksimalioje „Touring+“ komplektacijoje (su stoglangiu ir 20 colių ratlankiais) jis kainuoja 56 400 eurų.
Bet nuo tiek tik prasideda „Toyota“ elektromobilio kaina ir tai yra modelis tik su priekinių ratų pavara, o štai palygintinoje maksimalioje komplektacijoje jo kaina jau yra 67 800 eurų – net 11 400 eurų daugiau!
Daugiau apie naują „Subaru Solterra“ elektromobilį žiūrėkite vaizdo medžiagoje.
SubaruTestasnaujas automobilis
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.