Naujo „Volkswagen ID. Buzz“ elektromobilio testas: antidepresantas ant ratų

2023 m. balandžio 5 d. 19:00
Jurgis Paplaitis, „Motorai“
Jei vadovautis teiginiu, kad naujo automobilio įsigijimas yra ir emocinis pirkinis, tai „Volkswagen ID. Buzz“ elektromobilis yra tikra pozityvumo bomba.
Daugiau nuotraukų (21)
Nes jo išvaizda, ypatingai kai kėbulas nudažytas gyvenimo džiaugsmu spinduliuojančia gelsva spalva, nepaliks abejingo nei vairuotojo, nei keleivių, nei praeivių – tiesiog važiuojanti ir geraširdiškas šypsenas kelianti saulė ant ratų.
Ir čia iškart norėčiau nesutikti su skeptikais, abejojančiais dėl automobilio paskirties. Žvilgtelėję į kalendorių mes matome, kad dabar yra 2023-ieji mūsų eros metai ir pasaulis tapo kur kas mažesnis nei anksčiau. Kalbu tiek apie 1960-us, kai debiutavo šio modelio pirmtakas „Volkswagen T1“, o keturi ratai su motoru darėsi vis labiau įperkami ir simbolizavo laisvę, nepriklausomybę bei neribotas keliones (bent jau iki Geležinės uždangos), tiek ir apie 1990-uosius, kai lėktuvų bilietai dar kainavo mėnesinį atlyginimą ir skrydžiai vis dar buvo brangus malonumas – tuomet kelionės automobiliu buvo įprastas ir praktiškas pasirinkimas.
Tad pamirškite, kad „ID. Buzz“ yra automobilis tolimoms kelionėms – į jas vykti kur kas racionaliau ekonominių skrydžių avialinijomis. Na, o „ID. Buzz“ pirmiausiai reikėtų vertinti kaip erdvų ir praktišką šeimyninį ar tiesiog talpų automobilį, skirtą važinėti tiek kasdieniais reikalais, tiek ir retkarčiais išsiruošiant į tolimesnes išvykas.
Juolab, kad jį įkrauti galima net 170 kW galia, tad iki 80 proc. užpildyti 77 kWh naudojamos talpos akumuliatorių turėtų užtekti apie 30 minučių. Bent jau teorijoje (kaip ir daugiau kaip 400 kilometrų siekiantis nuvažiuojamas atstumas) – kaip yra praktikoje pamatysite vaizdo medžiagoje.
Žinoma, reikia atsižvelgti ir į laiką, kurį galite skirti įkrovimui, ir į toli gražu ne optimalias energijos sąnaudas – gamintojas nurodo, kad vidutinės sąnaudos yra 21,7 kWh/100 km, realybėje važiuojant už miesto dėl gana didelio aerodinaminio pasipriešinimo ir šildant saloną (bandymu metu lauke buvo apie +6) jos svyravo apie 30 kWh/100 km, vėliau sąnaudų vidurkis sumažėjo iki 26,6 kW//100 km.
Tačiau kaip praktiškas ir erdvus elektromobilis „Volkswagen ID. Buzz“ įtikina be klausimų (galima ir komercinė „Cargo“ versija), o salonas bus dar talpesnis, kai debiutuos prailginta 5 metrų septynvietė versija. Nors ir dabar skųstis neišeina – 4,7 metro ilgio automobilis turi net 3 metrų atstumą tarp ašių ir milžinišką krovinių skyrių, talpinantį nuo 1121 iki 2123 l.
Tiesa, bandyta versija turėjo tik galinių ratų pavarą su atitinkamai gale sumontuotu vienu elektros varikliu, todėl toks variantas gali netikti tiems, kas ruošiasi dažniau nuvažiuoti nuo asfalto. O ir 150 kW (204 AG) elektros motoro galia beveik 2,5 tonos sveriančiam elektromobiliui (įsibėgėjimas iki 100 km/h užima 10,2 sekundes) gali pasirodyti nepakankama daugiau sportiškų ambicijų turinčiam vairuotojui – tokiu atveju teks rinktis „GTX“ modelį su dviem elektros motorais.
Bet neturiu jokių abejonių, kad šis elektromobilis bus perkamas ne dėl dinamikos, bet dėl savo gyvenimo džiaugsmą spinduliuojančios išvaizdos ir praktiškų savybių, kurios su kaupu atsipirks ieškantiems erdvaus automobilio. Ir, žinoma, tiems, kurių negąsdins nuo 66 593 eurų („Sixt Leasing“ veiklos nuomos kaina yra nuo 1082 eurų) prasidedanti kaina – palyginimui, anksčiau bandyto „Volkswagen Multivan“ (jo vaizdo apžvalgą rasite čia) kaina yra nuo 47 556 eurų.
Daugiau apie naują „Volkswagen ID. Buzz“ elektromobilį žiūrėkite vaizdo medžiagoje.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.