Ir ne tik praktiškumu – šio automobilio paskirtis yra važiuoti greitai bekele. Ši filosofija gimė amerikiečių galvose, kurių šalyje plyti bekraštės prerijos, tačiau Lietuvoje realijos, švelniai tariant, kitos. Tiek landšafto prasme, tiek ir teisiniais nuostatais – ar žinojote, kad nuvažiavus nuo asfalto maksimalus leistinas greitis yra 70 km/h?
Bet reguliuojamos „Fox“ pakabos galimybės, kurios derinimu, taip pat kaip ir V6 variklio galia, rūpinosi sportinis gamintojo „Ford Performance“ padalinys, stulbinamos. Pasidarbuota iš peties – pavyzdžiui, Australijoje parduodamo „Raptor“ variklio galia siekia net 404 AG ir tai leidžia 2500 kilogramų sveriančiame pikapui iki 100 km/h jis įsibėgėti vos per 6,1 sekundes.
O štai europinėje versijoje dinamika kuklesnė ir tą pačią distanciją jis įveikia per 7,9 sekundes – Senojo žemyno taršos ribojimai daro savo. Bet pakaba čia ta pati, tad šiuo rėminiu visureigiu galima lėkti miško keliais lyg važiuotum limuzinu – pakaba atleidžia praktiškai bet kokias išdaigas.
Kokia prasmė? Bet kokiu atveju, gera žinoti, kad gali važiuoti ir greitai, ir, jei reikia, visur ir visada drąsiai nuvažiuoti ir į bekelę – kaip ne kaip, su beveik 30 cm siekiančia prošvaisa, blokuojamais priekiniu ir galiniu diferencialu, paskirstymo dėže su eigos lėtintuvu, „Raptor“ gali važiuoti ten, kur reta kita mašina drįstum brautis. Stabdytų nebent įspūdingas 3,2 metro atstumas taro ašių.
Na, o dar „Ranger Raptor“ neliks nepastebėtas kelyje. Ir ne tik dėl savo impozantiško dydžio (ilgis siekia 5,4 m, plotis – 2 m, aukštis – 1,9 m), bet ir dėl efektingos išvaizdos su originaliomis priekinėmis grotelėmis, išgaubtais sparnais ir efektingais apdailos elementais – vakare mieste garantuotai neliksite be dėmesio.
Tad jei negąsdina dydis ir mėgstate efektingai atrodančius automobilius, galima sakyti, kad tai yra tikrai įvairiapusiškas pasirinkimas. Žinoma, ne be kompromisų. Ir akivaizdu, kad didžiausias jų yra kaina. Kai modelis kainuoja 74 190 eurų („Sixt Leasing“ veiklos nuomos kaina yra nuo 1146 eurų), tai apie jokį praktiškumą čia nėra kalbos.
Tuo labiau, kad neverta pamiršti ir degalų sąnaudų – važinėjant aktyviai, jos buvo didesnės nei 20 l / 100 km, sumažinus tempą sąnaudos sumažėjo iki 18 l (gamintojas nurodo, kad vidutiniškai modelis naudoja 13,6 l/100 km benzino).
Bet išeitis yra – jei norisi važiuoti taupiau, galima sėsti prie dyzelinės 204 AG versijos (70 590 eurų) vairo – degalų sąnaudos turėtų būti panašios kaip mano bandytame bendraplatformyje „Volkswagen Amarok“, kadangi abu automobiliai pagaminti naudojant tą pačią platformą ir sprendimus.
Daugiau apie naują „Ford Ranger Raptor“ žiūrėkite vaizdo medžiagoje.