Apie „Nissan“ gamintojo siūlomą elektrifikuotų automobilių viziją jau esu pasakojęs naujo „Nissan Qashqai“ apžvalgoje. Pastarasis turėjo 1,5 l vidaus degimo motorą, kuris veikia kaip elektros generatorius, o automobilio ratus suką išskirtinai elektros motoras.
Privalumas – efektyvus sukimo momentas, tylus važiavimas ir tolygi akceleracija. Na, o degalų sąnaudos jei ir ne stebuklingos, tai bent jau priimtinos – palyginti su įprastu vidaus degimo motoru, jos buvo maždaug litru mažesnės ir siekė 8,1 l/100 km.
O štai didesnysis „X-Trail“ (galimas ir septynių sėdimų vietų), kaip ir elektrinis „Ariya“, buvo pristatytas su dar vienu patobulinimu – tuo pačiu varikliu-generatoriumi, tačiau jau dviem elektros motorais, atitinkamai varančiais priekinius ir galinius ratus. Tad tai reiškia ne tik geresnį sukibimą ant slidžios dangos, bet ir žymiai efektyvesnį, palyginti su tradicine hidrauline mova, pavaros veikimą.
Na, o elektros variklių nuo pirmų sūkiu generuojamas maksimalus sukimo momentas leidžia tiksliai dozuoti akceleraciją ant slidžios dangos bei dinamiškai įsibėgėti, pirmąjį 100 km/h pasiekiant vos per 7 sekundes.
Tad tokia teorija – o kaip gi pats naujasis „Nissan X-Trail“? Pirmiausiai, reikia akcentuoti, kad septynios vietos čia nominalios – net ir gamintojas pabrėžia, kad dvi trečios eilės sėdynės yra skirtos iki 160 cm ūgio keleiviams. Suprask, vaikams.
Na, bet tokia pasirinkimo galimybė visada pravers, kai norėsite pavėžėti savo ir kaimynų atžalas ar parvežti įsilinksminusią kompaniją iš miesto. Be to, ties galiniais statramsčiais yra papildomi langeliai, tad čia nėra jausmo lyg siaubo kambarėlyje – gale pakankamai šviesu ir net yra gėrimų laikikliai.
Bagažinė, kurios talpa yra nuo 575 iki 1396 l, toli gražu ne rekordinio dydžio. Tačiau beveik 4,7 metrų ilgio automobilyje prognozuojamai daug vietos ant antros sėdynių eilės, kurių dvi kraštinės yra ir šildomos. O dar atkreipiau dėmesį, kad galinės durelės atsidaro labai plačiu, beveik 90 laipsnių kampu – puiki savybė šeimyniniam automobiliui, kai dažnai tenka naudotis antros eilės sėdynėmis.
Vairuotojo vietoje – naujos kartos skaitmeninis prietaisų skydelis ir multimedijos ekranas. Trūkumas – norint naudotis „Android Auto“, telefoną vis dar reikia prijungti laidu. Tačiau apskritai salono apdailos medžiagos ir kokybė pagrįstai pretenduoja į „Premium“ klasės lygį, tad kartu su erdviu salonu tai sukuria solidaus automobilio įspūdį.
Žinoma, už tai reikia ir susimokėti. Naujo „Nissan X-Trail“ kaina prasideda nuo 35 900 eurų („Sixt Leasing“ veiklos nuoma – nuo 599 eurų) – tiek atsieis modelis su tradiciniu 163 AG 1,5 l turbobenzininiu motoru ir automatine transmisija. 204 AG modelis su „e-Power“ pavara (iš esmės tai yra tas pats motoras, tik veikiantis kaip elektros generatorius) ir vienu elektros varikliu kainuoja nuo 39 700 eurų, 214 AG versija su dviem elektros motorais kainuoja nuo 44 500 eurų.
Daugiau apie naują „Nissan X-Trail“ žiūrėkite vaizdo medžiagoje.