Nuo kurios ir pradėsiu. Jei domitės naujais automobiliais, jums ne paslaptis, kad naujų mašinų kainos dėl daugybės skirtingų priežasčių nepaliaujamai auga. Na, o kalbant apie elektra varomą transportą, tai pastarasis niekada ir nebuvo pigus.
Tad žinant kiek kainuoja elektromobiliai, nuo 63 850 eurų („Sixt Leasing“ veiklos nuomos kaina – nuo 1033 eurų) siekianti kaina jau nebeatrodo tokia svaiginamai nepasiekiama, nors PVM lengvata jam ir nepriklauso. Tačiau po automobilio bandymo buvo sunku slėpti šypseną – Baisiai Malonu Vairuoti!
Ir jei vertinti ką šiandien siūlo kiti gamintojai, bandytam „i4“ elektromobiliui matau nebent vienintelę alternatyvą – amerikietiškąjį „Tesla Model 3“. Kuris, tiesa, ne iš tolo neprilygsta vokiškų „Premium“ mašinų važiavimo komfortui ir apdailos kokybei.
Na, o jei svarstyti apie kitus galimus variantus, tai „Mercedes EQE“ elektromobilis yra klase didesnis automobilis, o ką jau kalbėti apie sportiškuosius „Porsche Taycan“ ir jo bendraplatformį Audi e-tron GT“ – visai kita klasė ir kainų segmentas.
O dar turiu pastebėti, kad beveik visi kiti gamintojai modelius su elektros varikliais siūlo kaip madingus SUV arba krosoverius, taip prognozuojamai užsitikrindami sėkmę rinkoje su aktualaus ir pirkėjų geidžiamu kėbulo tipu.
Turi tokių ir BMW – tai ir anksčiau bandytas „iX3“, ir labai geromis autonominio važiavimo savybėmis nustebinęs flagmanas „iX“. Bet visgi tai – automobiliai su didesne prošvaisa, tad kad ir kokie būtų dinamiški, žemam „Gran Coupe“ kėbulo automobiliui neprilygs nei valdymo savybėmis, nei energijos sąnaudomis.
Kurios bandant elektromobilį esant temperatūrai apie +2, buvo stebėtinai mažos ir siekė vos 21,3 kW/h / 100 km – su 80,7 kWh naudojamos talpos akumuliatoriumi net ir tokiu oru vienu įkrovimu būčiau nuvažiavęs 380 kilometrų, o optimaliomis sąlygomis gamintojas žada net 590 km nuvažiuojamą atstumą.
Žinoma, jis būtų šiek tiek mažesnis, jei rinktis ne mano bandytą „i4 eDrive40“ 250 kW (340 AG) galios versiją su vienu galinius ratus sukančiu elektros varikliu, o „i4 M50“ modelį su dviem elektros motorais ir 400 kW (544 AG) galia. Čia jau spręsti jums ar reikia dar geresnės dinamikos (3,9 s prieš 4,7 s iki 100 km/h) ir visų ratų pavaros, tačiau bet kokiu atveju sverdamas sąlyginai nedaug (nuo 2050 kilogramų), naujas „BMW i4“ elektromobilis yra be galo smagi mašina vairuotojui, savo važiavimo savybėmis įtikinsianti net ir užkietėjusį benzingalvį.
Daugiau apie naują „BMW i4“ elektromobilį žiūrėkite vaizdo medžiagoje.