Nors geriausias, bet ne be kompromisų. Tą buvo galima pasakyti tiek apie sedaną, kuris vardan efektyvios aerodinamikos (geriausios tarp serijinių modelių) buvo žemas, labiau panašėjo į kupė (iš tiesu jo kėbulo tipas yra ne sedanas, o liftbekas kartu su galiniu langu atsidarančia bagažine), todėl buvo nepatogus sėsti ant galinių sėdynių, tiek ir apie ką tik pasirodžiusį SUV, kuris dėl elementarių fizikos dėsniu nebegali pasigirti tokiu pačiu mažu oro pasipriešinimu, tad ir jo energijos sąnaudos didesnės. Bet jis gerokai patogesnis keleiviams (šis automobilis gali būti ir septynvietis), taip pat vietos jų bagažui (iki 2100 l) yra daugiau nei pakankamai.
Ir dar nepamirškime, kad net 120 kWh talpos akumuliatorius yra didžiausias rinkoje, jei vertinti populiarių gamintojų modelius, tad net ir mažesnis energijos naudojimo efektyvumas vis dar reiškia didelį nuvažiuojamą atstumą. Gamintojas žada, kad „EQS SUV“ gali įveikti iki 609 kilometrų, mano trumpo bandymo metu (buvo šlapdriba, taip pat elektromobilis daug stovėjo vietoje) energijos sąnaudos siekė 38,2 kW/100 km – įvertinus, kad naudojama akumuliatoriaus talpa yra 107,8 kWh, nuvažiuojamas atstumas būtų buvęs 282 kilometrai.
Tiesa, prieš paimant elektromobilį su 97 proc. akumuliatoriaus įkrovą buvo žadamas 331 km atstumas, važiuojant maksimaliai taupant – net 476 km.
Be to, gera žinoti, kad įkrovimo galia siekia iki 200 kW, reiškia papildyti energijos sąnaudas galima tikrai greitai – jei tik pasinaudotumėte tokia stotele, nuo 10 iki 80 proc. įkrovimas užimtų tik šiek tiek daugiau nei pusvalandį.
Ar yra dar kokių kompromisų? Kai bandžiau autonominio važiavimo funkcijas (kaip minėjau, oro sąlygos buvo prastos), „EQS SUV“ imdavo ir išsukdavo iš numatytos trajektorijos, tad galiu konstatuoti, kad panašiomis sąlygomis bandytas „BMW iX“ elektromobilis, kuris ir būtų bene pagrindinis konkurentas, važiavo geriau. O ką jau kalbėti apie „Tesla“ elektromobilių savivaldžio važiavimo galimybes – kartais keista, kad kitiems gamintojams taip ilgai nepavyksta pasivyti elektromobilumo avangarde esančios kompanijos.
Bet kai pradedame kalbėti apie prabangą, tai kas yra šioje, žemiškesnėje nei „Rolls-Royce“ automobiliai segmento pusėje, būtent „Mercedes-Benz“ verčia žavėtis jų salono dizainu ir kokybe. Vienas geriausių to pavyzdžių – prabangus elektromobilis. Medis, stiklas, metalas, oda, vaizdas ir liečiamieji pojūčiai – visa tai ilgai įstringa į atmintį, ir vargu ar kas ginčysis, kad „Mercedes“ čia – geriausias.
Žinoma, nemažai prie to prisideda ir įspūdingas salono „Hyperscreen“ ekranas, kur pramogų atvaizdavimas siūlomas net keleiviui. Žinoma, su maksimaliu saugumu (kaip ir kalbant apie kitas automobilio saugumo sistemas) – jei tik vairuotojas nusprendžia nukreipti žvilgsnį į keleivio ekraną, šis akimirksniu užtemsta – akivaizdu, kad vairuotojas vis dar turi atlikti pagrindinį darbą.
Ir darbą, turiu pasakyti, malonų. Nes čia – pneumatinė pakaba, du elektros varikliai, generuojantys 544 AG galią, galiniai vairuojamieji ratai, apsisukimo skersmenį sumažinantys iki vos 11 metrų, maksimalus akustinis komfortas bei beveik 900 Nm elektros variklių sukuriama sukimo momento lavina – geriau gali būti nebent skristi privačiu reaktyviniu lėktuvu.
Tačiau kaip visada ant žemės nuleidžia kaina – nuo 126 203 eurų kainuojantis „EQS SUV“ („Sixt Leasing“ veiklos nuomos kaina yra nuo 1926 eurų) yra, švelniai tariant, toli gražu ne kiekvienam. Bet jei tik leidžia galimybės ir galite susitaikyti su tuo, kad „Tesla“ savivaldžio važiavimo funkcijos veikia geriau, tada jums tiesiai į šio elektromobilio bandymus – mėgausitės kiekviena akimirka prie vairo.
Daugiau apie naująjį „Mercedes-Benz EQS SUV“ žiūrėkite vaizdo medžiagoje.