Ogi viskas paprasta kai žinai, kad elektros energiją varikliui tiekia kitas motoras, tik jau kur kas žemiškesnis ir naudojantis įprastus iškastinius degalus. Sistema nesudėtinga – benzininis 1,5 l trijų cilindrų motoras veikia kaip elektros generatorius, tiek nuolatine srove įkraudamas nedidelės, 2,1 kWh talpos akumuliatorių, tiek ir kintama elektros srove maitindamas priekinius ratus sukantį elektros variklį.
Kam reikėjo tokios technologijos? Pasak „Nissan“ inžinierių, elektros varikliu varomas automobilis pasižymi ne vienu elektromobilio privalumu – įsibėgėjant akimirksniu pasiekiamas sukimo momentas leidžia dinamiškai pagreitėti, o optimaliais sūkiais dirbančio vidaus degimo motoro-generatoriaus beveik nesigirdi. Žinoma, kol bėgėjantis stipriau nenuspaudžiamas akceleratorius, kada jam tenka darbuotis aukštesniais sūkiais.
Na, o ar pasitvirtino pažadas, kad tokia sistema veikia taupiau nei vien tik įprastu motoru varomas automobilis?
Testas parodė, kad daug sutaupyti nepavyks. Po nuvažiuotų daugiau kaip 300 kilometrų, pamačiau vidutines 8,1 l/100 km degalų sąnaudas. Žinoma, važiavau esant neigiamai temperatūrai, sningant, nemažą kelio atkarpą įveikiau greitkeliu. Bet neturiu abejonių, kad hibridiniai „Toyota“ ar „Hyundai“ modeliai būtų taupesni.
Gal prie to prisidėjo neoptimalios oro sąlygos, bet tai jau nesvarbu – degalų sąnaudų tikėjausi maždaug dviem litrais mažesnių. Tuo labiau, kad važiavau tuščia mašina ir tikrai ne pernelyg dinamiškai. Tad ar vertas toks modelis kelių tūkstančių eurų permokos („Nissan Qashqai e-Power“ kainuoja nuo 35 915 eurų (įprasta tokios pačios komplektacijos versija kainuoja 31 963 eurus), „Sixt Leasing“ veiklos nuomos kaina – nuo 609 eurų)?
Taip, jei norite dinamiškiausio „Qashqai“ gamoje – 140 kW/190 AG ir iškart pasiekiamas 330 Nm sukimo momentas iki 100 km/h leidžia įsibėgėti per 7,9 sekundes – žinoma, tai tik skaičiai, bet palyginimui kitos „Qashqai“ versijos šioje disciplinoje yra lėtesnės. Ne svarbiausias, bet gana svarus argumentas.
O svariausias, matyt, būtų galimybė važiuoti elektra varoma tylia mašina, bet nebūti priklausomam nuo įkrovimo vietų, kurių ypač užmiestyje Lietuvoje tragiškai trūksta. Akivaizdu, kad fizikos dėsnių dar niekas nepakeitė, tad norint daugiau galios elektros varikliui, reikia ir stipriau darbuotis generatoriui, todėl nekeista, kad ir degalų sąnaudos buvo nemažos. Bet lietuviai jau seniai privertė japonus išplėsti akis, montuodami dujas į „Prius“, tad kas sakė, kad nagingi meistrai nepatobulins ir šios technologijos.
Daugiau apie naują „Nissan Qashqai e-Power“ žiūrėkite vaizdo medžiagoje.