„Super nereikalingi“ aktorių penkeriukė – Ineta Stasiulytė, Gailė Butvilaitė, Marius Repšys, Rafailas Karpis ir Naglis Bierancas – Dzūkijos sostinę pasiekė dviem „ID.5 GTX“ elektromobiliais. Moterų ekipažo šturmanė buvo G.Butvilaitė, vyrų – M.Repšys, o kad maždaug šimto kilometrų kelionė neprailgtų, ryšį aktoriai palaikė radijo stotelėmis.
Pirmiausia – jaukumas
„Šiandien neeilinė kelionė – Marius Repšys mus veža į spektaklį Alytuje. Spėkit, su kuo? Ogi su pačiu naujausiu „Volkswagen“ elektromobiliu „ID.5 GTX“!“ – apie netradicinę kelionę savo gerbėjams pranešė nuomonės formuotojas N.Bierancas, spektaklyje atliekantis Nemirtingojo vaidmenį.
Žiemiškai žvarbų trečiadienį vos pajudėję abu ekipažai suskubo spręsti temperatūros klausimus. Kad langai greičiau nurasotų, N.Bierancas pasiūlė vieną jų pradaryti, bet to neprireikė – M.Repšys išmaniojoje klimato kontrolės sistemoje įjungė „Defog windows“ funkciją ir netrukus kondensato neliko.
Tuo tarpu moterys išanalizavo visas opcijas ir nusprendė pasišildyti kojas. „Rapid heating“ labai gerai ryte bus. „Rapid cooling“ niekada gyvenime nenaudosiu“, – nusijuokė šiltai keliauti įpratusi G.Butvilaitė.
Aktorių dėmesio sulaukė ir interjero detalės: į standartinę komplektaciją įeinantis šildomas odinis vairas, šildomos priekinės GTX sėdynės, o vietoje daugybės skirtingą paskirtį turinčių mygtukų automobilio funkcijos valdomos per centrinėje konsolėje įmontuotą 12 colių įstrižainės lietimui jautrų ekraną. Viena jų – galimybė pasirinkti automobilio salono apšvietimo spalvą ar spalvų režimą, taip dar labiau pritaikant jį pagal savo poreikius. Arba, I.Stasiulytės ir G.Butvilaitės ekipažo atveju, pasirinktas apšvietimas gali atspindėti tos dienos nuotaiką.
Įvertino pagalbines sistemas
Važiuodami greitkeliu žinomi aktoriai nepraleido progos įvertinti ir į elektromobilių standartinę komplektaciją įeinančių pažangių vairuotojo pagalbinių sistemų. Adaptyvaus greičio palaikymo ir juostos išlaikymo sistemos leidžia važiuoti pusiau autonomiškai – jas ir išbandė M.Repšys.
Tiesa, visiškai užsimiršti nereikėtų: nors elektromobilis geba pats išsilaikyti eismo juostoje, už saugią kelionę lieka atsakingas vairuotojas. Todėl pajutęs, kad M.Repšys atitraukė rankas nuo vairo, elektromobilis vairuotojo paprašė vairą vėl suimti.
„Dabar įsijungėme sportinį režimą. Pakaba tapo kietesnė, gal truputį geriau „traukia“. Bet, įtariu, ir bateriją labiau iškrauna“, – įspūdžiais dalijosi M.Repšys.
Galios „ID.5 GTX“ išties nestinga: elektromobilis turi du motorus, vieną ant priekinės, kitą – ant galinės ašies. Ši visų varančiųjų ratų sistema išvysto 200 kW/299 AG ir leidžia 100 km/val. pasiekti vos per 6,3 s.
Vairuotojui padeda, bet jo nepakeičia
Elektromobilyje įdiegtos technologijos padeda ne tik vairuoti, bet ir palaikyti vairuotojo budrumą. Jis nuolat stebi aplinką, kelio ženklinimą ir kelio ženklus, todėl vairuotojui rodo įspėjimus apie greičio ribojimą ar gresiančius pavojus, pavyzdžiui, avaringus ruožus, gyvūnus kelyje ir panašiai.
G.Butvilaitė pastebėjo, kad, kuomet automobilis yra lenkiamas, vairuotoją apie kitų eismo dalyvių veiksmus įspėja šoniniame galinio vaizdo veidrodėlyje įsijungianti šviesa: „Ir aš žinau – mane kažkas lenkia.“
„ID.5 GTX“ įdiegta „Pre-Crash“ sistema nuolat stebi kelyje galinčias pasitaikyti kliūtis ir padeda vairuotojui laiku imtis veiksmų. Tai pajuto ir G. Butvilaitė: jai lėčiau sureagavus į priekyje pristabdžiusį automobilį, „ID.5 GTX“ pats sulėtino greitį.
Tačiau kad ir koks išmanus bebūtų, „ID.5 GTX“ perimti vairuotojo vaidmens nesikėsina. „Šis elektromobilis man patinka tuo, kad jis už mane nemąsto. Aš to labai bijojau prieš įlipant, kad jis visaip pypsės, mane įspėjinės. Bet jis to nedaro, man tai labai faina. Aš jaučiu, kad aš jį vairuoju“, – konstatavo G.Butvilaitė.
Iš automobilio teko išprašyti
Dalį elektromobilio funkcijų galima valdyti ne tik lietimui jautriu ekranu, bet ir balso komandomis, pavyzdžiui, jo galima paprašyti atverti ar užverti stogo užuolaidą, pagarsinti ar perjungti radiją, padidinti ar sumažinti temperatūrą ir panašiai.
Tiesa, moterų bandymai prakalbinti „ID.5 GTX“ ispaniškai nepavyko, mat elektromobilis supranta tik anglų kalbą. O ir pokalbį su juo reikėtų pradėti ne „Hola“ ar „Como estas“, bet kreipiniu „Hi, ID“.
Visgi bendrų bruožų su „ID.GTX“ I. Stasiulytė pastebėjo ne vieną. „Mes elektrinės moterys, todėl elektriniai automobiliai mums tobulai tinka. Kuo mes dar esame panašios su elektromobiliu, tai kad kartais mes būname labai tylios. Kai būna depresyviajame periode, moterys būna labai tylios, mes apie nieką nenorim kalbėti, nenorim nieko matyti. Taip ir šis elektromobilis – jis toks tylus, be jokio vyriško „en-en-en“, „dryyn“, – juokėsi aktorė.
Galiausiai aktorių penketas sutarė, kad, jei reikėtų rinktis, elektromobilis garaže būtų geresnis ir naudingesnis net už mikrobangų krosnelę virtuvėje.
Atvažiavus į Alytaus kultūros namus, vyrams teko skubinti savo koleges eiti į repeticiją, bet šios niekur neskubėjo, teisindamosi, kad elektromobilyje pernelyg malonu ir patogu.