Automobilio plovimas žiemą: kur geriausia tai atlikti ir ko reikėtų vengti

2022 m. gruodžio 17 d. 09:20
Dar ne visi lietuviai žiemą drįsta plauti automobilį, nes išgyvena, jog ryte gali likti be durų rankenėlės. Kodėl nuplovus automobilį verta palikti atidarytas duris? Kodėl geriausia automobilį atiduoti plauti ten, kur tai atlieka žmonės, o ne technika? Į šiuos bei kitus klausimus atsakė ekspertai.
Daugiau nuotraukų (18)
Vilniuje įsikūrusio „Ainava“ automobilių švaros centro direktorius Ainis Jaseliūnas pabrėžė, kad automobilio plovimas priklauso nuo to, kokioje plovykloje jį plauni. Pavyzdžiui, savitarnoje jis to nerekomenduoja daryti, nes prieš tai tinkamai nenusausinus ar neišdžiovinus automobilio, šis prišals.
„Automobilį visada svarbu išsausinti, todėl geriausia jį plauti tunelinėse plovyklose arba ten, kur šį darbą atlieka žmonės. Mes tunelį padengiame specialiais vaškais ir transporto priemonė iškart sausinama tunelyje. Tokiu būdu iškart taupomas klientų laikas“, – naujienų portalui lrytas.lt dėstė jis.
A.Jaseliūnas patarė, kad, esant neigiamai oro temperatūrai, reikėtų dažniau plauti automobilį, nes keliuose barstoma daug druskos ir smėlio, kas gali sukelti koroziją. Jo nuomone, geriausia mašiną plauti kartą per savaitę, o jei įmanoma – dar dažniau.
Pasak pašnekovo, savitarnoje plaunant automobilį gali prišalti durelės, spynelės, bako dangtelis. A.Jaseliūnas kalbėjo, kad nesvarbu, kokį vandenį naudosi – šiltą ar šaltą, nes bet kokiu atveju gali prišalti mašinos detalės esant neigiamai oro temperatūrai.
„Be to, savitarnoje tu nenuplausi purvo, tik nuskalausi dulkes. Plaunant purvą reikalingas šepetys arba kempinė. Transporto priemonei išdžiūvus pačiai matosi įvairūs dryžiai“, – naujienų portalui lrytas.lt paaiškino A.Jaseliūnas.
Jis pasakojo, kad „Ainava“ įmonė turi kelias plovimo programas. Vienoje iš jų įeina dugno plovimas, kuris būtinas žiemą dėl purvų ir techninės būklės. Taip pat svarbu nuvaškuoti automobilio kėbulą, kad neliptų purvas prie jo.
„Ainava“ automobilių švaros centro direktorius pastebi, kad pastaruoju metu išaugo klientų skaičius. Kai kurie iš jų net įsigyja abonementą, jog mašiną galėtų plauti kur kas dažniau.
Šioje įmonėje „Premium“ klasės vienkartis plovimas kainuoja 15 eurų, verslo klasės, kurio metu plaunama su vašku ir dugno plovimu – 12 eurų, komforto programa – 10 eurų, o bazinė – 8 eurai. Pati populiariausia yra verslo programa.
Programa ne visada atliks tinkamai
Įmonės „Švaros meistrai“ vadybininkė Giedrė Martimanytė tikino, kad esant šaltam orui automobilį rekomenduojama džiovinti arba nusausinti su specialiomis šluostėmis. Jų įmonė mašinas plauna ir muiluoja su kempinėmis, šampūnu, o vėliau sausina su drėgmę sugeriančiomis šluostėmis. Be to, darbuotojai valo ir sausina tarpdurius.
G.Martimanytė patarė, kad esant didesnei neigiamai oro temperatūrai rekomenduojama papildomai sutepti, impregnuoti durelių gumas nuo užšalimo.
Įmonės „Švaros meistrai“ vadybininkė pasakojo, kad kokia bebūtų automatika naujoviška, tačiau viską daro programa, kuri neatsižvelgia į išlenkimus ar įlenkimus ir negali visur prieiti. Be to, darbuotojai pastebėję, kad transporto priemonė yra labiau apsinešusi purvu iš pradžių plauna su aukšto slėgio srove, o tik tada muiluoja ją.
Dugno plovimą ji pataria atlikti sezono pabaigoje, kad neliktų jokių druskų po žiemos.
„Jei mašina nėra visą žiemą plaunama, tai ant kėbulo susidaro druskų apnašos, kurios paprastai nenusiplauna ir reikia tirpiklių, ploviklių“, – pastebėjo G.Martimanytė.
Taip pat automobilio plovimas priklauso nuo to, kiek naudotojas eksploatuoja mašiną arba kai neigiama oro temperatūra pasikeičia į teigiamą: „Esant nedidelei teigiamai temperatūrai druskos ima griaužti kėbulo dalis.“
Purviniausios transporto priemonės atvažiuoja tų klientų, kurie dažnai važinėja žvyrkeliais arba bekelėmis. Tokias mašinas tenka plauti apie valandą.
Įmonėje lengvojo automobilio plovimas rankomis siekia apie 17 eurų.
Galima plauti esant neigiamai oro temperatūrai
„H2auto“ rinkodaros specialistas Adolfas Gelgota minėjo, kad automobilio priežiūra reikalinga visais metų laikais, o ypač – šaltuoju sezonu. Transporto priemonės yra gaminamos iš įvairių metalų.
Žiemą keliuose, dėl susidariusio ledo ir sniego yra barstoma druska, kuriai saveikaujant su metalais susidaro korozija. Tam, kad automobilis tarnautų ilgiau ir išlaikytų vertę, ekspertai rekomenduoja automobilį žiemą plauti kas 1–2 savaites.
„Transporto priemonę galima plauti esant neigiamai oro temperatūrai. Tai padės išvengti korozijos susidariusios dėl pilamos druskos keliuose ir prailgins išliekamąją automobilio vertę. Plovimo metu atsikratant sniegu, ledu ir purvu susikaupusiu ant kėbulo, dugno ir langų, automobilis tampa saugesniu vairuojant kelyje“, – teigė A.Gelgota.
Anot pašnekovo, šaltuoju sezonu ypač naudinga programa – džiovinimas.
„Tai specialus, distiliuotas vanduo, kuris esant neigiamai temperatūrai neleis taip greitai užšalti automobilio kėbului. Distiliuotu vandeniu greičiau pašalinami skysto vaško likučiai bei vandens lašeliai, todėl jie „nubėga“ nuo kėbulo, o ne užšąla. Esant dideliam šalčiui, automobilio durų ir degalų bako durelių tarpus bei gumas rekomenduojame nusausinti sausa šluoste, kurias galima įsigyti visose savitarnos plovyklose“, – kalbėjo jis.
„H2auto“ rinkodaros specialistas rekomenduoja, esant labai šaltam orui, plaunant automobilį naudoti bent tris pirmąsias programas – atmirkymas, plovimas ir skalavimas. Tai esą padės greitai pašalinti susikaupusį purvą, sniegą bei druskas.
A.Gelgota pastebėjo, kad vidutiniškai jų klientai vienam plovimui išleidžia 5–6 eurus.
Kaip pasiruošti?
Autoseriso „Auto realybės“ atstovas Dainius Butavičius naujienų portalui lrytas.lt minėjo, jog automobilius reikėtų plauti vasarą bei žiemą. Jo nuomone – svarbiausia prieš žiemą sutepti spyneles, durelių sandarinimo gumas, stengtis, jog kuo mažiau kauptųsi drėgmė salono viduje, kad niekas neprišaltų.
Po plovimo D.Butavičius rekomenduoja atidaryti visas dureles bent kelioms minutėms, jog viskas išdžiūtų bei kitą rytą lengviau atsidarytų durys, mašinos rankenėlės neliktų rankose.
„Jei salonas būna stipriai prikaitintas, o transporto priemonė buvo plaunama savitarnoje esant neigiamai oro temperatūrai, gali suskilti galinis stiklas“, – dėstė jis.
Autoseriso „Auto realybės“ atstovas sakė, kad jei leidžia galimybės, finansiniai dalykai, laikas, tai automobilio plovimas geriau tunelinėse plovyklose nei savitarnoje: „Dar mažesnė tikimybė rasti prišalusias dureles, jei viską rankomis plauna žmonės plovyklose.“
D.Butavičius pabrėžė, jog esant didesnei neigiamai oro temperatūrai vairuotojai atvažiuodavo su automobiliais, kurių neatsidarydavo arba neužsidarydavo durelės.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.