Pauliaus Valiukėno, naudotų automobilio pardavimo bendrovės „Longo LT“ vadovo teigimu, iš pirmo žvilgsnio gali atrodyti juokinga, tačiau, kita vertus, atpažinti keturiais ratais varomą automobilį nėra taip paprasta. „Yra daug žmonių, kuriems automobilis yra tik susisiekimo priemonė. Techninė specifikacija jiems nėra įdomi tol, kol automobilis važiuoja.
Dažnai galvojama, kad tik SUV tipo automobiliai varomi visais keturiais ratais, bet tai nėra visai tiesa. Dabar labai populiarūs „parketiniai“ visuregiai, kurie dažnu atveju būna varomi tik priekiniais ratais“, – aiškina P. Valiukėnas.
Tiesa, P. Valiukėnas sako, kad klausimas, kiek gi ratų varo turimą automobilį, plačiai automobiliais nesidomintiems vairuotojams kasmet iškyla vos iškritus gausiam sniegui. „Kai tik keliuose pradedama slidinėti, neįvažiuojama į įkalnes ir klimpstama pusnyse, tuomet iškyla klausimas – kokia čia varomųjų ratų sistema“, – pasakoja automobilių pardavimo ekspertas.
Jo teigimu, sužinoti, kokia varomųjų ratų sistema yra įmontuota automobilyje galima keliais būdais. Vienas jų, pats paprasčiausias, tai žymintis lipdukas ant automobilio kėbulo arba jo salone. Tiesa, pasak P. Valiukėno, šis būdas gali būti apgaulingas, todėl būtina tikrinti, ar tokia sistema automobilyje veikia išties, ar tai tik klaidinantis lipdukas.
Kitas būdas yra patikrinti automobilį pagal kėbulo numerį ir variklio galingumą. „Tą galima padaryti savarankiškai, arba paprasčiausiai parpašyti tai padaryti automobilio pardavėjo. Tačiau reikia atkreipti dėmesį, kad tik sertifikuoti naudotų automobilių pardavėjai galės suteikti patikimą informaciją, nes tik jie neša atsakomybę po automobilio pardavimo. Prekeiviai turguje ar internete šia informacija gali manipuliuoti, nes, dažniausiai nesuteikia jokių automobilio istorijos ir pardavimo dokumentų“, – įspėja „Longo LT“ vadovas.
P. Valiukėnas sako, kad yra ir dar vienas būdas įsikinti, ar automobilis varomais visais keturiais ratais. „Tai galima padaryti bandomojo važiavimo metu, tikrinant automobilio pravažumą sudėtinguose kelio ruožuose arba bekelėje. Dviem ir keturiais ratais varomų automobilių skirtumas sudėtingomis sąlygomis yra akivaizdus – keturiais ratais varomi automobiliai yra pravažesni“, – sako jis, tačiau įspėja, kad tokiam bandomajam važiavimui reikia gerų vairavimo įgūdžių.
„Longo LT“ vadovas sako, kad Lietuvoje populiariausi automobiliai, varomi visais keturiais ratais, yra XC serijos „Volvo“ automobiliai, „Mitsubishi Outlander“ modelis, „Audi Quattro“ ir „BMW Xdrive“ ženklais pažymėti modeliai, taip pat Subaru prekės ženklo automobiliai, kurie pasižymi itin geru pravažumu.
P. Valiukėnas priduria, yra ir tokių automobilių, kurie gali būti varomas ir dviem, ir keturiais ratais, kai pagal poreikį ir sezoniškumą, varomųjų ratų kombinacijas ir skaičių galima keisti. Tuomet reikia ieškoti specialios svirties automobilio salone, kuri įprastai randama šalia pavarų svirties.
Automobilių pardavimo ekspertas sako, kad keturiais ratais varomas automobilis yra nepakeičiamas žiemą, kai reikia įveikti sudėtingus kelio ruožus, tačiau be varomųjų ratų automobilyje reikia turėti ir kitas žiemą būtinąsias priemones.
„Kiekvienam automobilio vairuotojui žiemą pravartu turėti šepetį sniegui nuvalyti, gremžtuką ledui nugremžti bei kastuvą, jei prireiktų atsikasti automobilį šiam užklimpus. Jei gyvenama užmiestyje, važiuojant apsnigtu ar apledėjusiu keliu, pravartu turėti dar ir sniego grandinių komplektą arba padangų apmautus“, – pataria P. Valiukėnas, tačiau pažymi, kad jei matoma, kad kelio sąlygos sudėtingos, visuomet patartina apsvarstyti, ar kelionė tikrai yra būtina.
Kadandi žiemos sezonu dažniausiai auto-įvykių įvyksta daugiau, automobilių ekspertas primena, kad transporto priemonėje būtina turėti automobilio pirmosios pagalbos rinkinį-vaistinėlę, avarinio sustojimo ženklą (trikampį) bei atsarginę padangą arba putas, kuriomis būtų galima užklijuoti pradurtą vietą.