„Rolls-Royce Phantom“
Pavyzdžiui, 1964 m. pagamintas „Rolls-Royce Phantom“. Jis nėra nei kažkuo retas, nei kažkaip itin vertinamas kolekcionierių automobilis, tačiau tai turbūt pats ypatingiausias, neįprasčiausias bei labiausiai pasaulyje žinomų „Rolls-Royce“.
Jį kažkada pirko legendinis Bitlas Džonas Lenonas, o tai šį automobilį daro tikrai ypatingu. Jis ypatingas ir dar dėl kelių savo savybių.
Įdomu, kad tuo metu D.Lenonas, pirkdamas mašiną, neturėjo vairuotojo pažymėjimo, todėl kurį laiką jį bei grupę vežiojo asmeninis vairuotojas. Automobilis buvo juodos spalvos, tačiau D.Lenonas nutarė jį perdažyti į ryškiai geltoną spalvą ir išmarginti psichodeliniais raštais.
Beje, D.Lenonas automobilį perdažyti sugalvojo ne tik iš chuliganiškų paskatų. Ispanijoje jis su šiuo automobiliu dalyvavo filmavimuose, todėl kėbulas gerokai nukentėjo nuo važinėjimo gruntiniais keliais.
Tai buvo puiki proga savo automobilį pagražinti, nors dėl šio dažymo jis sulaukė neįtikėtinai didelio britų klasikinės visuomenės dalies pasipiktinimo.
Tuo pačiu D.Lenonas ne tik perdažė kėbulą, bet ir gerokai patobulino automobilio vidų – jame buvo įrengtas šaldytuvas, televizorius, radiotelefonas ir netgi unikalus plokštelių grotuvas, kuriame buvo įrengtas specialus amortizacinis mechanizmas, kad plokštelės grotų be trukdžių automobiliui važiuojant nelygiu keliu. Vyšnia ant torto tapo galinė sėdynė, kuri prireikus lengvai išsitiesdavo ir virsdavo pilnaverte lova.
Išsiskyrus Bitlams, D.Lenonas savo „Rolls-Royce“ išsivežė į Ameriką ir ten šiuo automobiliu važinėjo visas būrys įžymybių – Bobas Dylanas, Eltonas Džonas, Mikas Džageris ir kiti.
Vėliau dėl skolų Lenonui teko automobilį parduoti ir jis ilgus metus buvo privataus muziejaus eksponatu, tačiau netikėtai 1985 m. pasirodė „Sotheby“ aukcione ir buvo parduotas už 2 mln. 300 tūkst. dolerių. Tais laikais tai buvo didžiausia istorijoje sumokėta suma už automobilį.
„Ferrari 857“
Dar buvo unikalus „Ferrari 857“, kuris priklausė dailininkui Andy Warholui. Tai vienas iš keturių pagamintų unikalių automobilių. Tai turėjo būti lenktyninė mašina, kurioje sumontuotas trijų su puse litro 290 AG variklis.
Ją „Ferrari“ gamino gamyklinės komandos reikmėms, tačiau testuose ji buvo sudaužyta pirmą bandymų dieną ir nugabenta remontuoti.
Šio automobilio istorija unikali – po avarijos jis buvo restauruotas, gavo oro aptaką už vairuotojo ir buvo parduotas į JAV Džono Edgaro lenktynių komandai kaip visiškai naujas.
JAV šis „naujas“ automobilis laimėjo nemažai lenktynių, beje, jį vairavo ir legendinis Kerolas Šelbis. Vėliau automobilis keliavo iš rankų į rankas ir vienu iš pirkėjų tapo Andy Warholas. Beje, dailininkas šį automobilį įsigijo kaip rekvizitą parodijų filmui, bet jis taip niekada ir nebuvo nufilmuotas.
Aišku, nėra žinoma, kad A.Warholas būtų bent metrą pravažiavęs šiuo automobiliu, bet jis jam priklausė. Nepaisant to, prieš dešimt metų jis aukcione buvo parduotas už daugiau kaip 6 mln. dolerių – dar vienas tų laikų rekordas.
„Mercedes-Benz 600“
Rokenrolo karalius Elvis Preslis turėjo kelias dešimtis skirtingų automobilių ir tikrai ne visi jų buvo rožiniai „Cadillac“. Pavyzdžiui, prieš dvejus metus aukcione parduotas sidabrinis „Mercedes-Benz 600“, pagamintas 1969 m.
Kartu su automobiliu pridėtas ir originalus pirkimo aktas, kuriame rašoma, kad E.Preslis 5 tūkst. dolerių mokėjo grynais pinigais, o likusius 10 tūkst. sumokės dalimis – per mėnesį po 300 dolerių.
E.Preslis šį automobilį vairavo pats. Prieš dvejus metus už jį sumokėta beveik 300 tūkst. dolerių – maždaug dvigubai daugiau negu tokio automobilio vertė.