Ekologišku transportu miesto centrą Danės upe galės pasiekti šiaurinės uostamiesčio dalies gyventojai negaišdami laiko automobilių spūstyse gatvėse ir grožėdamiesi apylinkių vaizdais.
Naujojo paprastai valdomo katamarano ilgis – 10,6 metro, greitis – 11 kilometrų per valandą. Laivą galima pakrauti per 6 valandas, o tuomet plaukti 80 kilometrų arba dešimt valandų.
Valdyti nesudėtinga
Projektą įgyvendino uostamiesčio įmonė „Popa Boat“.
Ją įkūrė ir jai vadovauja 33 metų Tomas Vėlius.
Laivas buvo statomas Klaipėdos mokslo ir technologijų parko verslo inkubatoriuje, kartu dirbo elektronikos, mechanikos, laivų projektavimo inžinierių ir programuotojų komanda.
Pirmojo keleivinio laivo gamyba truko aštuonis mėnesius.
Dabar panašų būtų galima pagaminti dvigubai greičiau.
„Klaipėdoje jau seniai kalbama apie vandens autobusus, tai mes ir sukūrėme ekologišką jų variantą.
Pirmasis laivas jau išbandytas, stovi Danės upėje šalia burlaivio „Meridianas“.
Iš plastiko ir aliuminio pagamintas autobusas kainuoja maždaug 130 tūkst. eurų. Jį lengva valdyti, neatmetama, kad ateityje katamaranas plaukios savarankiškai, be vairuotojo.
Panašių elektrinių transporto priemonių ant vandens Europos šalyse jau yra, o Lietuvoje mes – pirmieji“, – kalbėjo T.Vėlius.
Siūlys ir kitiems miestams
Keleiviams bus nebaisūs vėjai ar šaltesni orai – nuo jų apsaugo didžiulių langų stiklai, kuriuos prireikus galima nuleisti.
T.Vėlius įsitikinęs, kad atsirastų pageidaujančiųjų tokiais autobusais paplaukioti ir kitais vidaus vandenimis Vilniuje, Kaune, Druskininkuose ar Trakuose.
„Tinkamai suplanavus maršrutus viešasis vandens transportas gali užtikrinti sklandų keleivių judėjimą. Elektriniai vandens autobusai padėtų sumažinti transporto srautus gatvėse ir taršą mieste“, – sakė Klaipėdos mokslo ir technologijų parko plėtros vadovas Andrius Sutnikas.
Katamaranai populiarūs
D.Vėlius prieš ketverius metus sukonstravo panašų, bet gerokai mažesnį laivą pramoginiams pasiplaukiojimams.
Praėjusį vasaros sezoną Danės upėje plaukiojo keturi tokie elektra varomi katamaranai, jie buvo populiarūs tarp poilsiautojų.
„Mintis sukurti būtent tokį laivą šovė spontaniškai.
Vaikštinėdavau upės pakrantėmis ir svarstydavau: norėčiau patogiai paplaukioti, bet nėra kaip. Vandens dviračiais karštą dieną per karšta, kai lyja – nemalonu, kitoms transporto priemonėms reikia valdymo pažymėjimų.
Norėjau viską sujungti į vieną, kad laivas būtų ekologiškas ir patogus“, – pasakojo T.Vėlius.
Tąkart kelias nuo idėjos iki laivo nuleidimo į vandenį truko ilgiau kaip metus.
4 metrų ilgio ir 2 metrų pločio plastiko laiveliu gali plaukioti keturi žmonės.
Lėtaeigis, tačiau manevringas, maždaug dešimties kilometrų per valandą greitį galintis pasiekti laivas valdomas labai paprastai.