Pasak garsaus britų automobilių žurnalisto Quentino Willsono, „Jaguar Land Rover“ (JLR) automobiliai tapo „karališkosios šeimos DNR dalimi“.
„Šios dvi iškilios asmenybės (karalienė ir princas Pilypas) pasirinko šį kultinį prekės ženklą, o filosofinis ryšys tarp šių žmonių ir automobilių pasirodė esąs tobulas“, – minėjo Q.Willsonas.
Iš tiesų bendrovė turi vadinamąjį karališkąjį pasitikėjimo orderį (Royal Warrant of Trust – karališkasis orderis, kuris rodo, kad bendrovė yra oficialus aukšto rango karališkosios šeimos nario tiekėjas) nuo 1951 m., kai karalius Jurgis VI asmeniškai išbandė ir patvirtino vieną iš pirmųjų automobilio prototipų.
Beveik iš karto po karūnavimo karalienė ir princas Pilypas karališkaisiais reikalais pradėjo važinėti specialiai pritaikytais „Land Rover“ automobiliais“, – pabrėžė automobilių žurnalistas.
Pasak jo, prie šių pakeitimų greičiausiai prisidėjo ir pats princas Pilypas: „Jam visada patiko šie automobiliai ir jis jais domėjosi.“
1953 m. šešis mėnesius karališkoji pora su modifikuotais „Land Rover“, suprojektuotais ir pagamintais Vakarų Midlandso gamykloje, važinėjo po Sandraugos šalis, kur lankėsi Bermuduose, Jamaikoje, Fidžyje ir Australijoje.
„Tai ne tik gražus automobilis, bet ir mašina, kurioje daugelis žmonių pirmą kartą pamatė savo karalienę“, – sakė kolekcijos kuratorius Stephenas Lengas. – „Automobilis sukurtas taip, kad karalienė ir Edinburgo hercogas galėtų stovėti jame visu ūgiu ir sveikintis su visuomene.
Aš ir mano kolegos kasdien pravažiuojame pro šiuos automobilius ir žinome, kad jie yra ypatingi, nes tai karališkos transporto priemonės. Tačiau pastarąsias dienas šis jausmas dar labiau sustiprėjo, nes šie automobiliai yra itin svarbi karalienės ryšių su Jungtinės Karalystės automobilių pramone istorijos dalis.“
„Visą gyvenimą šie automobiliai buvo ne tik ceremonijų atributai, jie patys jais važinėjo po savo valdas“, – prisimena Q.Willsonas.
Elžbieta II nuolat fotografavosi su jais „ir buvo visiškai akivaizdu, kad ji tikrai mylėjo automobilius“.
„Žinojau, kad karalienė turėjo nuostabų žalią automobilį, tai buvo jos asmeninė transporto priemonė, kurį ji pati vairavo, pagamintas pagal užsakymą“, – pabrėžė Q.Willsonas.
Beje, be „Jaguar“, „Land Rover“ buvo vienintelė automobilių bendrovė, turinti visus tris karališkuosius orderius – karalienės, Edinburgo princo ir Velso princo.
Išversta pagal www.bbc.com.