„Lietuva ir Vilnius yra vieni pirmųjų, kurie į kasdienį gatvių eismą integruoja autonominio kurjerio transporto priemonę“, – prieš išbandydamas automobilį žurnalistams penktadienį sakė susisiekimo ministras Marius Skuodis.
„Autonominis transportas – ne ateities vizija, o realybė ir mums svarbu, kad tokios transporto priemonės yra išbandomos Lietuvoje – norėtum būti tokių technologijų laboratorija“, – pridūrė jis.
Pasak ministro, šios technologinės naujovės pritaikymas labai platus, o Lietuvoje dar šį mėnesį ji iš taps vieno iš prekybos tinklų maisto pristatymo kurjeriu.
„Clevon“ generalinio direktoriaus Sanderio S. Aguro teigimu, trečiosios kartos savivaldis automobilis yra 2,5 m ilgio, 1,6 m aukščio ir 1,1 m pločio. Su pilnai įkrauta baterija gali įveikti iki 100 km ir vienu metu pervežti iki 150 kg sveriančius krovinius.
„Realaus laiko duomenis analizuojanti technologija ir algoritmai savivaldžiui automobiliui parenka optimaliausią maršrutą, tačiau jis nėra absoliučiai savarankiškas – pastarąjį nuotoliniu būdu prižiūri operatorius, prireikus galintis perimti transporto priemonės valdymą“, – žurnalistams sakė „Clevon“. vadovas.
Ministro teigimu, kol kas tokiems automobiliams „legaliai“ važinėti Lietuvos gatvėmis teisinė bazė nėra pritaikyta, tačiau atsižvelgiant į bandymų sėkmę, reikiamas pataisas planuojama Seimui pateikti dar šiais metais.
Anksčiau skelbta, kad autonominių pristatymo į namus automobilių sprendimą diegs ir į jų bandymus Lietuvoje investuos ir startuolis „LastMile“ kartu su prekybos tinklu „Iki“.