Aplinkos apsaugos departamento pareigūnai rugsėjį atliks anglies monoksido (CO) kiekio išmetamosiose dujose matavimus automobilių su benzininiais varikliais ir išmetamųjų dujų dūmingumo matavimus automobilių su dyzeliniais varikliais, įmonių ir fizinių asmenų veiklos vietose.
„Šių patikrinimų tikslas – informuoti tikrinamuosius apie neigiamą transporto priemonių poveikį oro kokybei, skatinti sąmoningumą įsigyjant automobilius, kuo mažiau teršiančius aplinką, ir galimas netaršias alternatyvas“, – sako Veiklos organizavimo skyriaus vedėja Mantė Ramanauskienė.
Pasak aplinkosaugininkės, siekiame atkreipti įstaigų ar įmonių dėmesį ir į tai, kad jų veikloje naudojamų transporto priemonių išmetami teršalai neviršytų nustatytų normatyvų, kitu atveju, nustačius pažeidimus bus taikoma administracinė atsakomybė.
Primename, kad baudos už transporto priemonių į aplinkos orą išmetamų teršalų kiekį, viršijant nustatytus ribinius dydžius, numatytos Administracinių nusižengimų kodekso 307 straipsnyje.
O atsakomybė už neteisėtą teršalų išmetimą į aplinkos orą taikoma pagal Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos įstatymo 75 straipsnį, priklausomai nuo nustatyto normatyvo viršijimo.
„Labai svarbu, kad visuomenė suprastų poreikį keisti pasenusius, taršius automobilius arba išspręsti problemą sutvarkius automobilį remonto dirbtuvėse.
Visgi oro kokybės gerinimas stipriai susijęs su klimato kaita, o automobilių išmetamos dujos laikomos pagrindiniu šiltnamio efektą sukeliančiu veiksniu. Suvokdami augančią oro taršą miestuose, norime paskatinti įmones prisiimti atsakomybę ir rinktis gamtai draugiškus sprendimus.“, – teigia M. Ramanauskienė.
Aplinkos apsaugos agentūros duomenimis, Lietuvoje kelių transporto sektorius išmeta 62 proc. viso per metus išmetamo azoto oksidų, 13 proc. anglies monoksido ir 23 proc. kietųjų dalelių KD2,5 (mažesnių nei 2,5 mikrono) kiekio.