Japonų „Nissan“ dar 2010 m. pradėjo elektromobilio „Leaf“ gamybą ir tai tapo pirmasis išties įperkamas elektromobilis. 2017 m. rinkoje debiutavo gan smarkiai atnaujintas antros kartos modelis. Viena svarbiausių šio modelio rinkų buvo Europa, atsižvelgiant į jos pirkėjų poreikius ir buvo iš esmės kuriamas šis automobilis.
Kaip rašo „Carsalesdatabase“, pernai europiečiai nupirko kiek daugiau nei 33 tūkst. „Leaf“ automobilių, šiemet paklausa nemažėjo. Per pirmus keturis mėnesius parduoti beveik devyni tūkstančiai „Leaf“, o tai maždaug 16 proc. daugiau negu pernai.
Nepaisant to, „Autonews“ rašo, kad tai bus antroji ir paskutinė „Leaf“ karta. Manoma, kad šį automobilį pakeis naujas elektra varomas modelis, kuris labiau atitiks šiuolaikinius reikalavimus ir pirkėjų poreikius. Anot „Autonews“, naujasis modelis nebesivadins „Leaf“.
„Nissan“ nei patvirtino, nei paneigė šios informacijos, tačiau akivaizdu, kad visa komunikacija vyksta apie kur kas šiuolaikiškesnį, modernesnį ir nedaug didesnį „Ariya“ modelį, kuris yra dar ir krosoveris – taip šiais laikais madingas kėbulo tipas.
Kaip rašo „Autonews“, netrukus pasirodys kiek mažesnis elektromobilis taip pat krosoverio kėbulu, kuris ir bus tiesioginis „Leaf“ modelio pakaitalas, tik nauju pavadinimu. Anot straipsnio, automobilis kuriamas koncepcinio modelio „Chill-out“ pagrindu.
Apie šį automobilį žinoma kol kas nedaug. Jis bus gaminamas ant tos pačios modulinės, tik elektromobiliams skirtos „Nissan“ platformos, kaip ir dabartinis „Ariya“ modelis. Jis bus gaminamas toje pačioje gamykloje – Didžiojoje Britanijoje. Planas – gaminti bent po šimtą tūkstančių automobilių per metus, tačiau kada prasidės naujo automobilio gamyba, kol kas neaišku.
Dėl to „Leaf“ kol kas lieka rikiuotėje. Tiesa, jis sparčiai sensta. Rinkoje debiutuoja vis galingesnius variklius ir vis didesnius nuvažiuojamus atstumus demonstruojantys konkurentai, o „Leaf“ kaip uola stovi ir nesikeičia. Jis vis dar gaminamas su 150 arba 217 AG varikliais, o su didžiausios talpos akumuliatoriais vienu įkrovimu gali nuvažiuoti iki 385 km.
Tačiau jau artimiausiu metu „Nissan“ ketina rinkai pristatyti iki 10 naujų elektra varomų modelių, tarp kurių bus ir nedidelis miesto elektromobilis, kuris Europoje pakeis „Micra“ modelį.