Jau antrus metus iš eilės organizuojamoje parodoje „BOAT AND HOUSE SHOW“ susirinko pažangiausi Lietuvos ir užsienio šalių pramoginių laivų statytojai ir pardavėjai bei buvo eksponuojami išskirtiniai laivai, įvertinti tarptautinėje rinkoje. Parodoje dalyvavo svečiai iš Portugalijos, Lenkijos ir Latvijos. Renginyje savo produkciją ir paslaugas taip pat pristatė ir kiti su vandens turizmu, jo pramogomis ir ne tik susiję gamintojai bei tiekėjai.
„Džiaugiamės, kad jau antrą kartą Lietuvoje sėkmingai įgyvendinome ambicingą iniciatyvą – vienoje subūrėme Lietuvos laivybos bendruomenę, prisidėjome prie proveržio šalies vidaus vandens kelių plėtroje, o šiemet parodą pavertėme ir tarptautine – pritraukėme laivų gamintojų ir pardavėjų iš užsienio.
Daugybė savaitgalį į Svencelę susirinkusių žmonių parodė, kad lietuviai myli laivus, vandenį ir pamario vėją, o teigiami parodos dalyvių atsiliepimai – kad tai itin laukiamas ir reikšmingas renginys šalies laivybos industrijai. Norime skatinti visuomenės susidomėjimą laivyba ir parodyti, kad keliauti gerokai smagiau gali būti ne žeme, o vandeniu“, – sako parodos iniciatorius ir „Capital Marine“ bendrąįkūrėjas Karolis Valenta.
Tarp parodos dalyvių – „Garant Boats & Yachts“, „Gliseris aluminum boats“, „Silver Yacht“, „Shipshop“, „Memel Werfte“, „Hobio Centras“, „Reeconsteel“, „Twin Boats“, „Marex Boats“, Lietuvos Motorlaivių Federacija, „Knots Knots“, „GetRest“, „esurfing.lt“, „2kite School“, „popa boat“, „Outdoors Adventures“, „Lithuanian Wave Boat“, „Xpro“, „Life is Life“, „G-Spot“, Šilutės turizmo informacijos centras, Klaipėdos rajono turizmo informacijos centras, „Vandens taxi“, „Nuotykių Pakrantė“, „Pontoon“, „Mokymų organizavimo grupė“, „Oktopusas Diving center“, „Dailidžių dirbtuvės“.
Parodos lankytojus šiemet taip pat pasitiko ir namų interjero dizaino HOUSE ekspozicija. Interjero salono „Interio Kaunas“ stende buvo galima sutikti ir pasiklausyti charizmatiškojo dr.
Eugenijaus Skerstono – profesoriaus, lektoriaus, įvaizdžio guru, mados ir interjero stilių analizuojančių knygų autoriaus. „Užuolaidų studija“ stende lankytojų laukė ir naujausias interjero tendencijas pristatė studijos „Menas gyventi“ interjero dizainerė Monika Noreikienė.
Renginio atidarymo metu sveikinimo žodį tarė Vidaus vandens kelių direkcijos generalinis direktorius Vladimiras Vinokurovas, o lankytojų akis dangaus fone džiugino bepiločio aerodinaminio lėktuvo pasirodymas su aviamodeliuotoju, pasaulio čempionu Donatu Paužuoliu.
Vasariškų pramogų fiesta šeimoms
„BOAT AND HOUSE SHOW 2022“ – renginys ne tik laivybos ir vandens pramogų entuziastams, bet visiems, norintiems gerai praleisti laiką. Lankytojų laukė daugybė vasariškų pramogų ir skonių visai šeimai: pasiplaukiojimai tradiciniais Kuršių marių laivais ir pramoginiais kateriais, kaitavimo pamokos, vandens motociklų nuoma, „Grill Keg“ šefų grilių šou, neraugintos duonos degustacija ir autentiškos žuvienės virimas, šaudymas ir lankų, lelių teatro spektaklis „Tigro sapnas“ mažiesiems, kūrybinės dirbtuvėlės ir edukacijos bei dar daug kitų atrakcijų.
Liepos 9 d., šeštadienį, renginio lankytojai galėjo pasijusti lyg Dakare – bene garsiausias Lietuvos lenktynininkas kvietė pabandyti aplenkti jį slalomo rungtyje „Aplenk Vaidotą Žalą“ ir laimėti „Husqvarna“ prizus. Daugkartinis Dakaro ralio dalyvis Vaidotas Žala šį kartą ratus suko su nauja transporto priemone – ne automobiliu, bet su „Husqvarna Rider“ vejapjovėmis.
Šeštadienį ir sekmadienį žiūrovų gausos ir audringų publikos ovacijų susilaukė išskirtinis reginys Kuršių marių vandenyse – parodomasis vandens formulės F2 plaukimas su pasaulio vicečempionu ir Europos čempionu Edgaru Riabko. Vandens formulės ypatingos tuo, kad posūkiuose turi nepalyginamai daugiau sukibimo nei sportiniai automobiliai. Todėl pilotai prieš posūkius nestabdo ir idealiausiu atveju staigų manevrą atlieka maksimaliu variklio pajėgumu.
Norintys pajusti ypatingą Kuršių marių dvasią, renginio metu galėjo pasimėgauti akį veriančiais vaizdais – nepakartojama marių ir Negyvųjų kopų panorama, pasižvalgyti po naują Svencelės uostą ir pasijusti lyg Olandijoje, bevaikštant tarp vandens kanalų, jungiančių visą Svencelės salų kvartalą su Kuršių mariomis.
Pristatė naują Svencelės uostą
Parodos metu taip pat buvo pristatyta Svencelės teritorijos vystymo istorija, naujasis Svencelės uostas ir jachtklubas.
Nuo šių metų liepos 1 d. veiklą pradėjo Svencelės mažųjų, pramoginių ir sportinių laivų uostas – naujas privataus kapitalo infrastruktūros objektas rytinėje Kuršių marių pakrantėje.
Pasak Rugilės Gikarės, UAB „Kopa vilkui“ vadovės, naujasis uostas – jaukus, modernus, alsuojantis pamario ramybe ir įsikūręs pačioje Svencelės širdyje, farvateryje tarp Ventės Rago ir Drevernos uosto.
„Uostas dar 2022 m. sezonui bendrai priims daugiau nei 60 įvairaus dydžio laivus įsikurti visam sezonui, mėnesiui ar parai, o iki 2023 m. infrastruktūra pasipildys papildomomis 20 vietų, kuro kolonėle, elektros bei geriamo vandens stotelėmis, nuotekų išsiurbimo kolonėlėmis. Iki 2025 m. įsikurs ir uosto pagrindinis multifunkcinis pastatas – jachtklubas. Įplaukos ir akvatorijos gylis -1,6 m“, – sako R. Gikarė.
Svencelės uostas jungiasi su 30 ha teritorijoje įrenginėjama kanalų ir tiltų sistema, kuri leis šalia vystomų rekreacinėse teritorijose apartamentų būsimiems šeimininkams pasiekti Dreverną, Juodkrantę, Nidą ar Klaipėdą išplaukus tiesiog iš savo namų laiveliu ar kateriu.
Uostą ir jo teritoriją projektavo „DO ARCHITECTS“ architektai Algimantas Neniškis ir Andrė Baldišiūtė. Uostas valdomas dviejų investuotojų ir valdytojų: UAB „Kopa vilkui“ (Svencele Dunes) bei UAB „Svencelės sala“ (Svencelės salos)
Naują sezoną vidaus vandenų laivyba pasitiko su atnaujinta infrastruktūra
Vidaus vandens kelių direkcijos vadovas Vladimiras Vinokurovas teigia, kad pramoginės kelionės vidaus vandenimis yra puikus būdas kitu kampu pažvelgti į Lietuvos grožį, aktyvus laisvalaikis ir galimybė atitrūkti nuo kasdienybės. Tai patvirtina ir nuolat augantis pramoginių vandens transporto priemonių parkas Lietuvoje. Todėl direkcijoje vieną projektą veja kitas, o juos kuriant ir įgyvendinant rimtai galvojama apie laivybos dalyvių poreikius ir investicijų grąžą.
Šiais metais eksploatuojamų vidaus vandenų kelių ilgis sieks 450 km. Įprasti maršrutai driekiasi Nemuno upe nuo Kauno iki Atmatos žiočių bei Kuršių mariose. O šiais metais jau eksploatuojama vandens kelio atkarpa nuo Svencelės iki Kintų su galimybe pasiekti ir Ventės ragą.
2022 m. navigacijos sezoną vidaus vandenų laivyba pasitiko ir su gerokai atnaujinta infrastruktūra: mobiliomis „degalų stotelėmis“, 88 vietomis pramoginiams laivams Kauno žiemos uoste, atnaujinta Nidos keleivine prieplauka ir pristatė pristato pirmąjį Lietuvos vidaus vandenų kelių navigacijos e-žemėlapį, kuriame laivybos dalyviai ras svarbiausią informaciją: navigaciniais ženklais pažymėtus laivakelius ir jų vidurio liniją, laivakelį formuojančių bunų vietas ir kelių gylius, uostų, prieplaukų ir kuro pasipildymo vietas, tiltus.
Judant žemėlapis pasislenka pagal naudotoją buvimo vietą. E-navigacijos žemėlapis pritaikytas naudotis telefonu ar planšete.
„Svencelės uostas simbolizuoja tai, kokios pramoginės laivybos Vidaus vandens kelių direkcija siekia Lietuvoje, t. y. tvarios infrastruktūros ir bendruomenės, kur laivyba vystoma nuosekliai ir darniai, suderinant laivybą, gamtą ir aktyvų laisvalaikį.
Svencelės uostas – ypatingai svarbi rytinės Kuršių marių pakrantės dalis, kuri buvo nepelnytai pamiršta“, – sako Vidaus vandens kelių direkcija V. Vinokurovas, renginio metu pristatysiantis Lietuvos vidaus vandens kelių plėtrą: jau vykdomus projektus ir jų perspektyvas Lietuvoje.