Savivarčiai su šarnyriškai sujungtu rėmu — stambios mašinos, daugiausiai naudojamos stambių krovinių gabenimui raižyta vietove. Dalyvaudama pramoninio transporto dekarbonizavimo SBTi iniciatyvoje, „Volvo CE“ modernizavo vieną iš tokių modelių kuro elementais — mašinoje vietoje vidaus degimo variklio įrengta vandenilio elektros platforma, praneša „Electrek“. Kompanijos teigimu, kuro elementai autonominio veikimo laiku, nuvažiuojamu atstumu ir papildymo sparta nenusileidžia VDV.
Su 12 kilogramų vandenilio baku Volvo HX04 gali dirbti keturias valandas, o jo užpildymas trunka 7,5 minutes — maždaug tiek trunka ir dyzelinių savivarčių užpildymas. Kuro elementuose vandenilis jungiasi su deguonimi ir cheminės reakcijos išskiriama elektros energija maitinami visi automobilio komponentai. Jokių kenksmingų išmetalų, savaime suprantama, nesusidaro.
„Kuro elementas veikia taip pat, kaip ir baterija, tik ji elektrą išgauna iš vandenilio tada, kai jos prisireikia, o ne įkraunama iš išorės. Elektros energiją iš kuro elementų naudojančių transporto priemonių veikimo resursas, įveikiamas kelias ir užpildymo laikas analogiškas transporto priemonėms su vidaus degimo varikliu“, — paaiškino kompanija.
„Volvo CE“ ne tik perdirbo patį automobilį, bet pasirūpino ir reikiamos infrastruktūros pastatymu. Kartu su „Shell“, jie pastatė vandenilio papildymo stotelę bandymų poligone Braase, Švedijoje, — dabar ten bandomas vandenilinis savivartis. „Shell“ apsiėmė naują stotelę aptarnauti — kompanija tiekia į poligoną vandenilį, o taip pat užsiima įrenginio technine priežiūra ir remontu, jei iškiltų toks poreikis.
Kompanijoje pažymėjo, kad nors „Volvo HX04“ — dar tik ankstyvas prototipas, automobilis jau atlieka tas pačias užduotis, kaip ir komerciniai savivarčiai. Artimiausiais metais tokių mašinų bandymus „Volvo“ tęs, o paskui pereis prie jų komercializavimo — orientacinė serijinės gamybos pradžia – 2025 m. Gamintojas VDV mašinų visiškai atsisakyti planuoja iki 2040 metų — iki tol „Volvo“ taps anglies atžvilgiu neutraliu prekės ženklu.