Brangiausia dalis – baterija
„EV centro“, taisančio elektromobilius ir hibridines transporto priemones, vadovas Ričardas Matusevičius teigė, kad elektromobiliuose brangiausia dalis – baterija. Naujos baterijos kaina siekia apie pusę automobilio sumos.
„Šiuo metu daug atvyksta „Leaf“ elektromobilių, o jie turi 40 kW bateriją. Tokios dėvėtos dalies kaina galėtų siekti apie 5–7 tūkst. eurų. Brangiausios baterijos yra „Tesla“ automobiliuose. Jų kaina siekia apie 10 tūkst. eurų“, – naujienų portalui lrytas.lt tvirtino R.Matusevičius.
„EV centro“ atstovai per mėnesį pakeičia apie 4–5 kartus elektromobilio baterijas. Tačiau susiduria su kitais gedimais: į baterijos bloką prasiskverbęs antifrizas, žiemą nešildantis elektromobilis. Dažniausiai žmonės, kurie įsigyja 10 metų senumo transporto priemonę, turi keisti bateriją. Elektromobiliai, jei buvo kokybiškai remontuoti ar nebuvo daužti, turi mažiau problemų nei hibridinės mašinos.
„TS Vilnius“ įmonės vadovas Egidijus Miškeliūnas kalbėjo, jog, žiūrint į rinkos kainą, „Tesla“ kėbulų remontas brangesnis, nes tai – aliuminio pagrindu kurta transporto priemonė.
„Baterija yra brangiausias elektromobilio komponentas. Pirmieji 2012–2013 m. „Tesla“ elektromobiliai jau turi baterijos gedimų. Jos remontuojamos, remontas kainuoja pigiau nei pati baterija. Dabar šių detalių kainos stipriai pakilusios dėl atsiradusio poreikio“, – naujienų portalui lrytas.lt teigė E.Miškeliūnas.
Kartais baterijos remontuojamos, o kartais, jei yra stipriai užpiltos arba yra dideli pažeidimai, ne.
Anot pašnekovo, baterijos remontas gana sudėtingas, todėl neįmanoma suteikti garantijos. Senesnių automobilių baterijos, kiek įmanoma, remontuojamos. Jų kainos didelės.
Negali rasti gedimo vietos
Pasak R.Matusevičiaus, eksploatacinės elektromobilių išlaidos mažesnės, nes juose nėra alyvos, todėl kaladėlės ir diskai dėvisi daug rečiau.
Hibridinių automobilių savininkai susiduria su variklio, nes jis gali būti benzininis arba dyzelinis, bei elektrinės sistemos problemomis.
„Kartais tenka susidurti su tokiais gedimais, kai negali rasti gedimo vietos. Panašios situacijos būna su „Tesla“ modeliais, nes informacijos apie juos yra gana mažai“, – pastebėjo „EV centro“ vadovas.
Šiuo metu elektromobilių remontą stabdo logistika. Pats jų remontas trunka dieną arba dvi, bet, pavyzdžiui, hibridinių „Range Rover“ automobilių detalių gan sudėtinga rasti, jas reikia užsakyti iš anksto, todėl vairuotojams tenka transporto priemonės laukti ilgiau. Kai kurias „Tesla“ dalis tenka užsakyti iš JAV.
Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje veikiančio „Proservisai“ autoservisų tinklo direktorius Vytautas Paulikas teigė, kad elektromobilyje nėra degimo sistemos, todėl didelė dalis problemų atkrenta: „Nei su siurbliais, nei su žvakėmis, nei su varikliu nekyla sunkumų. Be to, elektromobiliuose nėra turbinų ir nesusidėvi variklio detalės. Apie 30 proc. remonto išlaidų susiję su variklio remontu“.
Pasak jo, elektromobilio remontas gali būti brangus dėl senų baterijų ar elektronikos.
„TS Vilnius“ įmonės vadovas E.Miškeliūnas minėjo, kad iš visų į įmonę atvykstančių automobilių net 83 proc. – „Tesla“ elektromobiliai. Per mėnesį remontuoja apie 20–30 elektromobilių. Jis pastebėjo, kad remonto greičiui įtaką daro serviso užimtumas ir suplanuoti darbai kitiems klientams, detalių tiekimo terminas bei kompetencija. Jei darbuotojai turi įrangą, įrankius ir patirties diagnozuoti gedimą, remonto sprendimą gali rasti greičiau.
Dažnai elektromobilis atvažiuoja su tam tikra grupe klaidų, tam tikrais požymiais, su kuriais darbuotojai jau buvo susidūrę. Kompetencija, įgūdžiai ir patirtis leidžia trumpinti terminą ir išlaikyti mažesnę remonto kainą.
„Tesla“ elektromobilis nėra tipinis automobilių pramonės kūrinys, kuriame klaidos ir elektronika veikia kaip senųjų automobilių vidaus degimo varikliuose. Elektromobilių remontas trunka apie savaitę, neskaitant detalių tiekimo“, – naujienų portalui lrytas.lt kalbėjo E.Miškeliūnas.
Jis tvirtino, jog automobiliuose su vidaus degimo varikliais yra daug besisukančių detalių. Elektromobiliai turi elektrinį variklį, o jų elektroninė dalis – inventorius. Jie reguliuoja variklio sūkius ir induktorius, kurie neturi perjungimo sistemos. Aplink variklį besisukančių detalių yra daug mažiau, todėl ir remonto kaina mažesnė“, – sakė jis.
Remontas gali trukti tik 5 minutes
„Proservisai“ autoservisų tinklo direktorius V.Paulikas akcentavo, kad automobilių su vidaus degimo varikliu remontas gali trukti penkias minutes arba mėnesį, nes būna problemos, kurių sprendimas yra sudėtingas arba stringa detalių tiekimas.
Remonto kainos gali siekti nuo penkių eurų iki net 6 tūkst. eurų ar net daugiau. Tiesa, šie gedimai susiję su kėbulo darbais.
„Aukštos ne tik kėbulo darbų kainos. Pavyzdžiui, variklio kapitalinio remonto kaina gali siekti tūkstančius eurų. Aišku, jei nori įdėti naują variklį, neužteks ir 10 tūkst. eurų“, – naujienų portalui lrytas.lt akcentavo V.Paulikas.
Sudėtingiausias – degimo sistemos taisymas. Kompiuterinė diagnostika nurodo tik gedimo kryptį, bet ne vietą. Be to, vieno gedimo pašalinimas gali sukelti kitą.
„EV centro“ įmonės vadovas R.Matusevičius minėjo, kad vidaus degimo variklių dalių tenka laukti trumpiau, apie 2–3 dienas.
„Darbo įkainis yra vienodas ir tiems, kurie taiso elektromobilius, ir tiems, kurie turi vidaus degimo variklį, brangiau kainuoja pačios dalys. Elektromobilių daugėja, o detalių pasiūla nėra tokia didelė, todėl detalių gamintojai pakėlė kainas“, – sakė pašnekovas.