Vidaus vandens kelių direkcijos (VVKD) laivybos direktorius Aurelijus Rimas „Vakarų ekspresui“ komentavo, kad šią savaitę jau yra praktiškai užbaigti planuoti valymo darbai vandens kelio atšakoje į Ventės ragą.
Prieš keletą metų Kauno Tado Ivanausko zoologijos muziejus, kuriam ir priklauso Ventės rago ornitologijos stotis, atliko vandens kelio įrengimo darbus.
Šių darbų vykdymui buvo pasitelkta VVKD technika. Po to šis kelias Vyriausybės nutarimu buvo įtrauktas į valstybinės reikšmės vidaus vandenų kelių sąrašą, jo valdytoju tapo VVKD.
„Poreikis atlikti valymo darbus atsirado dėl natūralių hidrometeorologinių poveikių.
Vandens srovės, vėjas, bangos ir ledas daro įtaką dugnui – laivakelis užsinešė nešmenimis.
Įrengus vandens kelią jo gylis buvo apie 1,5 metro, o šių metų pradžioje gylis vietomis nesiekė ir 0,5 metro“, – paaiškino A. Rimas.
Tad laivybai užtikrinti buvo būtina atlikti valymo darbus.
Kartu atliekami valymo darbai ir palei Ventės rago molą, kuris bus naudojamas pontoninėms prieplaukoms tvirtinti.
„Darbai praktiškai užbaigti, likęs trumpas nevalytas ruožas pagal molą, kuris bus užbaigtas po šiuo metu susidariusios trumpos technologinės pertraukos.
Jau šią savaitę bus atlikti batimetriniai matavimai, po kurių bus suplanuotas tolesnis darbas, kur dar reikalinga atlikti dugno valymą.
Darbai nėra netikėti, jie vykdomi visuose vandenų keliuose, siekiant užtikrinti reikiamus matmenis.
Deja, gamta vandens kelius veikia, matyt, labiausiai. Sąnašos užneša laivakelį, reikalinga ir netgi būtina reguliariai atlikti valymo darbus“, – teigė VVKD laivybos direktorius.
Kauno Tado Ivanausko zoologijos muziejaus direktorius Ramūnas Grigonis „Vakarų ekspresui“ sakė, kad dugno valymo metu iškastas gruntas nebuvo niekur išvežtas, o panaudotas kitam tikslui.
„Iškasto grunto nesiekėme kur nors išpilti ar išvežti, bet formavome salą visai netoli paties molo.
Taip iškastinis gruntas bus panaudotas paukščių poilsiui ir perėjimui, galbūt susiformuos naujos perimvietės“, – vylėsi R. Grigonis.
Pasak A. Rimo, po atliktų valymo darbų gylis ties Ventės rago molu bus apie 1,5 m gylio.
Vis dėlto įvertinant vandens lygio pokyčius, kuriam daug įtakos turi vėjo stiprumas ir kryptis, saugi laivo grimzlė galėtų būti 1,0 m.
Konkrečiu atveju situaciją turi įsivertinti laivo kapitonas ar laivavedys.
„Dar nėra tokio laivybos intensyvumo, kokio norėtume, bet laiveliai švartuojasi. Kiek žinau, numatoma daryti nuolatinius reisus kelis kartus per dieną iš Ventės rago į Nidą ir atgal. Manau, kad dabar, išgilinus farvaterį, laivelių padaugės“, – sakė R. Grigonis.
A. Rimo teigimu, VVKD šiems metams planuoja garantuoti 1,5 metro gylio ir 30 metrų pločio laivakelį į Ventės ragą.
„Bet visuomet reikia vadovautis e. žemėlapyje skelbiama gylio informacija ir kelio ženklinimu“, – dėmesį atkreipė A. Rimas.
Jo teigimu, VVKD e. navigacijos žemėlapyje šio vandens kelio gylis bus atnaujinamas kiekvieną dieną.