Sutarė, kad reikia daugiau informacijos
Nepaisant to, kad apie patį „Kėdbusą“, jo dabartinę situaciją ir ateities planus krašto politikai gavo išties išsamią ir tikslią informaciją, buvo nuspręsta, kad to nepakanka. Reikia turėti lyginamosios medžiagos, kad būtų galima tiksliai nuspręsti, kaip savivaldybei ir jos gyventojams būtų geriau.
„Aš manau, kad būtina apsvarstyti abu variantus: ir tai, kad „Kėdbusas“ liktų kaip savivaldybės įmonė, ir tai, kad galėtume pasinaudoti alternatyviu variantu – nuomoti paslaugą iš kitos, didesnės viešojo transporto paslaugas teikiančios įmonės.
Šiuo atveju pritariau S. Grinkevičiaus siūlymui, kad reikia susitikti su verslo įmonėmis, išgirsti jų siūlymus, o tada priimti sprendimus. Neužtenka tik paties „Kėdbuso“ informacijos“, – sakė valdančiosios frakcijos seniūnė Nijolė Naujokienė.
Ji atkreipė dėmesį, kad ne vien finansai gali apibrėžti galutinį politikų apsisprendimą.
„Reikėtų įvertinti ir naujų autobusų įsigijimą, aplinkosauginių reikalavimų paisymą, naujų, modernių technologijų diegimą, stotelių tvarkymą, el. bilieto sistemos diegimą ir patogų funkcionavimą. Tik išanalizavus visus pasiūlymus ir galimus variantus, galėtume priimti teisingą ir žmonėms naudingiausią sprendimą“, – sakė N. Naujokienė.
Turi dirbti savi
Susitikime dalyvavęs ir Darbo partijos frakcijos seniūnas Vygantas Vanagas buvo kiek skeptiškesnis minčiai, kad reikėtų svarstyti ir paslaugų iš šalies pirkimą. Jo manymu, „Kėdbusas“ turi būti savivaldybės ir dirbti jame turi būtent kėdainiečiai, o ne kažkas iš pašalies.
„Mano asmenine nuomone, savivaldybė turėtų turėti savo viešojo transporto paslaugas teikiančią įmonę, dirbtų joje kėdainiečiai, o ne kažkokie atvykėliai iš kitur. Pirkta paslauga, tiek, kiek aš turiu žinių, savivaldybei kainuotų tikrai daugiau.
Na, bet kitų susitikimo narių nuomonė buvo kitokia, todėl pirmiausia mes turime turėti faktinius pasiūlymus ir skaičius, o tada priimti galutinį sprendimą“, – sakė politikas.
Jis pridūrė, kad jo žiniomis, absoliuti dauguma savivaldybių turi savo viešojo transporto paslaugas teikiančias įmones, ir vos kelios visoje Lietuvoje tokią paslaugą perka.
„Pirkdami paslaugą būtume priklausomi. Aišku, dar reikėtų ir nemažai mokėti, niekas už dyką nedirbs. Bet koks atėjęs vežėjas prašys pilno nuostolių kompensavimo“, – pridūrė pašnekovas, nors pripažino, kad norint, jog „Kėdbusas“ liktų savivaldybei ir gebėtų atsinaujinti, jam taip pat reikės skirti gerokai daugiau pinigų nei buvo įprasta iki šiol.
„Reikėtų įvertinti ir naujų autobusų įsigijimą, aplinkosauginių reikalavimų paisymą, naujų, modernių technologijų diegimą, stotelių tvarkymą, el.bilieto sistemos diegimą ir patogų funkcionavimą“.
Kasmet milijonai
Frakcijų vadovus į pasitarimą sukvietęs meras Valentinas Tamulis neslėpė – „Kėdbusas“ kasmet iš savivaldybės biudžeto turėtų gauti itin dideles pinigų sumas, kurios kasmet ženkliai auga. Bent taip savo įmonės veikimo plane nurodė įstaigos vadovas Remigijus Naujokas.
Meras svarstė, kad matant, kokių pinigų nori „Kėdbusas“, išlieka tikimybė, kad perkama paslauga gali atsieiti ir pigiau.
„Kad „Kėdbuso“ planas būtų įgyvendintas, reikia nemažos finansinės savivaldybės injekcijos. Savivaldybės biudžetas irgi turi įvertinti savo galimybes, ar kasmet galėsime skirti po kelis milijonus. O gal perkant paslaugą iš kitur ir finansiškai savivaldybei būtų geriau“, – svarstė meras.
Susitikime dėl „Kėdbuso“ likimo nedalyvavo Kėdainių rajono valstiečių ir žaliųjų sąjungos frakcijos seniūnė.