„Renault“ perleido savo Maskvoje esančią gamyklą Rusijai su sąlyga, kad per artimiausius šešerius metus galės ją susigrąžinti. Tačiau tai nebus lengva. Maskvos mero pavaduotojas Maksimas Laskutovas pareiškė, kad jokios gamyklos prancūzams atgal neatiduos – ji liks rusiška.
Biurokratas teigė, kad dar iki šių metų pabaigos pradės gamykloje gaminti „Moskvič“, kuriuose bus naudojamas maksimalus vietinės gamybos komponentų kiekis bei nė vienas gamyklos darbuotojas nebus atleistas.
Pirmadienį paaiškėjo, kad „Renault“ kompanija savo turėtas 67 proc. „Lada“ akcijų perdavė „Nami“, o gamyklą Maskvoje – šio miesto valdžiai.
Maskvos meras sakė, kad „Moskvič“ padės gaminti „Kamaz“. Galbūt tai ir būtų įmanoma teoriškai, jeigu iki šiol gamintus „Renault“ pakeistų tokie patys automobiliai, tik su „Moskvič“ lipdukais. Tačiau rusai pareiškė, kad tai bus jų automobiliai, su „Renault“ neturės nieko bendro. Tą patį pareiškė ir Rusijos pramonės ir prekybos ministras Denisas Manturovas.
Tačiau bent kažkiek suprantančiam automobilių pramonę turėtų būti aišku, kad tai tiesiog neįmanoma padaryti per kelis mėnesius – sukurti nuo balto popieriaus lapo naują automobilį net moderniausiems gamintojams užtrunka kelis metus, o rusams tai užtruktų amžinybę.
Nebent jie suras kažkokį kinų gamintoją, kuris sutiks, kad rusai Maskvoje gamintų jau sukurtą jų automobilį. Tačiau ir tai dar ne viskas – Maskvos gamykla pritaikyta išskirtinai „Renault“ ir „Nissan“ automobiliams, todėl pritaikyti juos kitam automobiliui bus labai sudėtinga, brangu ir užims nemažai laiko.
Gamykla nuo pat jos statybos pradžios negamino nieko kito, išskyrus „Renault“ ir „Nissan“ automobilius – ji pastatyta buvusioje „Moskvič“ gamykloje – ceche, kur anksčiau buvo renkami archajiški automobilių varikliai.
Logiškiausia būtų pervadinti „Renault“ automobilius „Moskvič“ ir, kaip rusai pripratę, tiesiog štampuoti prancūzišką techniką apsimetant, kad ji rusų. Taip pasielgė „Lada“ – jie bando „Duster“ modelius gaminti su „Lada“ lipdukais.
Maskvos valdžia jau sukūrė darbo grupę. Tikslas – taksi ir automobilių keitimosi paslaugų automobiliai.