Taip „Renault“ dar labiau sustiprino savo elektromobilių asortimentą ir greta elektra varomos „Zoe E-Tech Electric“ bei „Master E-Tech Electric“ jau rikiuojasi ir naujasis „Megane E-Tech Electric“. „Renault“ savo aikštelėje tarp pasiūlymų turi ir nemažai hibridų: „Clio E-Tech Hybrid“, „Captur E-Tech“, „Megane Grandtour E-Tech Plug-In Hybrid“, „Megane E-Tech Plug-Ing Hybrid“ bei „Arkana E-Tech Hybrid“.
Naujasis prancūzų kūrinys tapo „Volkswagen ID.3“, „Kia Niro EV“ bei kitų modelių konkurentu. Dar prieš pasirodant šiam modeliui „Renault“ akcentavo, jog jie siūlys subalansuotą ir optimizuotą vairavimo patirtį už priimtiną kainą. Skirtingos modelių versijos esą patenkins daugumos poreikius tiek kasdieniam naudojimui, tiek vienkartinėms kelionėms (savaitgalio ar atostogų).
Kuo ypatingas naujasis, penktos kartos, „Megane E-Tech Electric“? Tai galėjome įvertinti bundantį pavasarį Gdanske, Lenkijoje, kur gamintojas Baltijos šalių žurnalistams suruošė šio naujojo modelio pristatymą.
Kaip ir gamtoje – tūkstančiai spalvų, taip ir „Renault“ aikštelėje išrikiavo įvairiausių atspalvių (iš viso siūlomos 6 spalvos) bei jų derinių automobilių eilę. Norite ryškumo? Rinkitės liepsnos raudonos (pavadinimas sugalvotas ne mano, o gamintojo) spalvos modelį.
Patinka solidumas? Štai jums žvaigždžių juodos spalvos „Megane E-Tech Electric“. Galima sėsti ir į bene mėgiamiausią lietuvių pasirinkimą – RAFALE arba skalūnų pilkos spalvos bolidą. Daugybė skirtingų variantų, tačiau juos visus jungia bendras akcentas – juodas stogas.
„Megane E-Tech Elektric“ apsiavęs 20 colių ratlankiais, eksterjere turi chromuotus elementus su paauksavimo efektais, FULL LED priekinius žibintus, mirgančią 3D juostą gale. Priekinė automobilio dalis primena tipišką SUV, tačiau tai – kompaktiškas hečbekas. Apskritai šį automobilį gatvėje pastebės ne vienas, o gana masyvus naujasis „Renault“ logotipas leis dar geriau įsiminti.
Į akis krinta ir iškylančios priekinių automobilio durų rankenėlės, tuo metu galinių durų rankenėlės yra įprastai paslėptos. Nežinia, kiek iškylančios rankenėlės praktiškos ir ilgaamžės, apie tai galės papasakoti bent kelis skirtingus metų laikus šiuo automobiliu pasivažinėję pirkėjai, tačiau iššokantys šie automobilio elementai tikrai atkreipia dėmesį – įmantri detalė.
Aptardamas automobilio dizainą norėčiau išskirti bagažinę – ją atidaryti galima spustelėjus mažą, kvadratinės formos, mygtuką. Tiesa, uždaryti reikės jau rankiniu būdu. Gaila, kad moderniame elektromobilyje to negalima padaryti elektroniniu būdu.
Nepaisant to, kad bagažinė nėra labai didelė, joje vis tiek tilps visi reikalingi daiktai ir į tolimesnę išvyką, pavyzdžiui, sodybą ar pajūrį. Gamintojai nurodo, jog bagažinės talpa siekia 440 l – bemaž 55 litrais daugiau nei „VW ID.3“ ir prilygsta „Nissan Leaf“ bagažo talpai (435 litrai). Be abejo, dar daugiau vietos yra nulenkus galines sėdynes ir nulenkus priekinę keleivio sėdynę. Tuo metu dėtuvių bendra talpa salone siekia 33 litrus.
Vienoje iš automobilio dėtuvių sudėtos išimamos pertvaros – taip galima daiktus ar gėrimus susidėti pagal savo poreikį. Apskritai salone yra nemažai vietų pasidėti daiktus, o tai gana patogu.
Automobilio interjeras pasidabinęs dvejais 12 colių openR ekranais, sudarančiais L raidę ir užimančiais 774 cm2 ploto. Tai išties patogu keliaujant ir dairantis į navigaciją – sukiodami dar nepažintais Gdansko, Gdynės bei Sopoto keliais ir gatvėmis teko dažnai žvilgčioti į ekraną, o jo masyvumas leido patogiau sekti kelią. Be to, pagrindiniame ekrane galima matyti ir artimiausias įkrovimo stoteles. Praverčia, kai esi mažai pažįstamose vietovėse. Mašinoje įdiegta „Google Automotive OS“ operacinė sistema.
Apmušalai pagaminti iš 100 proc. perdirbtų medžiagų, „Renault“ giriasi, kad pasibaigus „Megane E-TECH Electric“ gyvavimo ciklui iki 95 proc. jo detalių bus perdirbta.
Automobilių sėdynės brangesnėse versijose turi masažo funkciją, tiesa, ji labiau primena ne masažą, bet ant galinių sėdynių sėdinčių suirzusių vaikų įsispyrimą kojomis į priekines sėdynes. Gamintojas skaičiuoja, jog ant užpakalinių sėdynių sėdintys keleiviai turi 209 mm vietos kojoms. Aukštesniam žmogui tai nėra daug ir sėdėti nėra labai komfortiška. Vis tik automobilis labiau pritaikytas dviem žmonėms arba šeimai su vaikais.
Skaitmeninis galinio vaizdo veidrodėlis buvo dar viena įdomybė automobilyje. Ji vaizdą rodo nuo kameros, esančios automobilio gale. Kartu automobilyje važiavęs kolega žurnalistas iš Lietuvos pripažino, kad jam patogiau sekti vaizdą įprastame veidrodėlyje. Tačiau skaitmeniniame vaizdas atrodo kiek detalesnis, tiesa, reikia laiko priprasti prie kitokio, nei įprasta, atvaizdavimo.
Pavarų svirtis yra už vairo, greta ekrano. Iš pradžių tuo naudotis gana neįprasta, net kliudo, mat ranka dažnai užkliūva už gana didokos valytuvų svirtelės. Su šia problema susidūriau ne tik aš, bet ir kiti automobilį išbandę vairuotojai.
Su galingiausiu varikliu automobilis iki 100 km įsibėgėja per 7,4 sekundės. „Renault“ pasiūlė dvi šio modelio versijas: 130 ir 220 AG bei 162 kW. Taip pat galimos dvi akumuliatorių talpos: 40 kwh bei 60 kwh. Su pastarosios talpos akumuliatoriumi gamintojas žada, kad galima įveikti iki 450 km. Tai leistų jums vienu įkrovimu iš Vilniaus pasiekti Palangą ar Nidą. Arba su vienu sustojimu pasiekti Gdanską (nuo mūsų sostinės iki šio Lenkijos miesto apie 600 km).
Ką parodė praktika? Visų pirma, reikia pažymėti, jog išmėgindami automobilį Gdanske patekome į nemažas automobilių spūstis, dalis jų kilo dėl daugybės kelio darbų. Vis tik išbandydami skirtingus važiavimo režimus matėme apie 16 kWh siekiančias sąnaudas. Kaip išvargus spūstyse ir miestuose akseleruojant skirtingais greičiais tai nėra prastas rezultatas.
Automobilyje yra keli važiavimo režimo pasirinkimai – asmeninis, „Eco“, „Sport“ bei „Comfort“. Bene racionaliausia ir patogiausia važiuoti „Comfort“ režimu. Juoba, kad ir važiuoklę galima laikyti tikrai komfortiška, automobilis minkštai sugeria kelio nelygumus ar duobes. Tuo metu „Sport“ galbūt reikalingesnis, kai reikia staigiai akseleruoti ar gretai aplenkti kitą eismo dalyvį.
„Renault Megane E-Tech“ Lietuvoje galėsite įsigyti už 36–46 tūkst. eurų, nelygu, kokią komplektaciją pasirinksite. Pavyzdžiui, „Equilibre“ versija su mažiausios talpos (40 kWh) baterija, kuria galėsite nuvažiuoti iki 300 km, kainuos 36100 eurų. „Techno“ versija su 40 kWh baterija atsieis 38550 eurų, su 60 kWh ir 450 km nuvažiuojamu atstumu – 43400 eurų. Na o pati brangiausia versija „Iconic“ už 45800 eurų ir 450 km nuvažiuojamu atstumu.