Anot pranešimo, praėjusių metų pradžioje vien tik „Kia“ kompanija Korėjos rinkoje turėjo šimto tūkstančių naujų automobilių deficitą, t. y., būtent tokio skaičiaus automobilių nepavyko pagaminti „Kia“ kompanijai, nors jie buvo užsakyti.
Per kiek daugiau nei metus šis trūkstamų automobilių kiekis ne sumažėjo, bet padidėjo. Šių metų kovo mėnesio duomenimis, vien tik „Kia“ kompanija turi pusės milijono naujų ir užsakytų, bet nepagamintų automobilių trūkumą ir jis toliau sparčiai auga.
Dar blogesnė situacija yra „Hyundai“ kompanijoje. Koncernas per abi automobilių markes jau vėluoja pagaminti daugiau kaip milijoną naujų automobilių, kurie yra iš esmės užsakyti ir už kuriuos jau paimtas avansas.
To rezultatas – kai kurių automobilių modelių eilė susidarė tokia didelė, kad dabar užsakius automobilį jo laukti tektų bent pusantrų metų.
Kaip pagrindinės priežastys įvardijamos vis tos pačios – globalus puslaidininkių trūkumas, sutrikusios tiekimo grandinės dėl karo Ukrainoje ir vėl stojančios komponentų gamyklos dėl Kinijoje pratrūkusio koronaviruso.
Daugiausia reikia laukti „Sorento“ ir „Sportage“ su hibridinėmis pavaromis – jų Korėjos pirkėjai pasiruošę laukti daugiau kaip 18 mėnesių. Gal dėl to šių modelių į Europą niekas net neskuba vežti.
„Hyundai“ kompanijoje daugiau kaip metus reikia laukti „Ioniq 5“ modelio bei kai kurių „Genesis“ modelių.