„Tesla“ skelbia, kad reikėjo atitikti net 400 įvairių sąlygų, kol gamyklos darbas buvo patvirtintas. Dėl to pirmieji pirkėjai savo „Model Y“, pagamintus Vokietijoje, gaus šio mėnesio pabaigoje.
Iš tikrųjų gamyba neoficialiai jau vyksta porą savaičių – liudininkai teigia, kad į gamyklos aikštelę jau rikiuojami čia pagaminti automobiliai.
Kai „Tesla“ gamykla Vokietijoje pradės veikti pilnu tempu, ji turėtų patenkinti europiečių norus ir įmonei nereikės importuoti į Europą automobilių iš Kinijos ar Amerikos.
Tai leis kitų gamyklų pajėgumus labiau išnaudoti vietinėse rinkose. Be to, tai leis gerokai sutrumpinti užsakymų laiką europiečiams.
Bendrovė teigia, kad naujojoje „gigagamykloje“ galiausiai dirbs 12 tūkst. žmonių, o per metus bus pagaminama 500 tūkst. transporto priemonių.
Vokietijos kancleris Olafas Scholzas ir ekonomikos ministras Robertas Habeckas kartu su „Tesla“ vadovu Elonu Musku dalyvavo atidarymo ceremonijoje Gryneidės mieste, esančiame į pietryčius nuo Vokietijos sostinės.
Pasak R.Habecko, gamyklos atidarymas yra „gražus simbolis“, kad benzinu varomi automobiliai gali būti pakeisti elektra varomomis transporto priemonėmis tuo metu, kai Vokietija ir kitos šalys mėgina sumažinti šiltnamio efektą sukeliančių dujų emisijas ir atsisakyti Rusijos naftos.
„Tesla“ pradėjo statyti didžiulį objektą mažiau nei prieš trejus metus, dar prieš tai, kai gavo reikalingus oficialius leidimus statybai.
Jeigu leidimai nebūtų buvę išduoti, įmonė būtų turėjusi nugriauti konstrukcijas savo sąskaita.
„Tai kitokia korporacinės rizikos kultūra“, – pažymėjo R.Habeckas, paprašytas palyginti „Tesla“ požiūrį su lėtu Vokietijos statybos projektų tempu, pavyzdžiui, netoli Berlyno esančio naujojo oro uosto, kuris atidarytas devynerius metus, statybomis.
Aplinkosaugininkai perspėjo, kad gamykla gali paveikti geriamojo vandens tiekimą regione. „Tesla“ atmeta šiuos perspėjimus.
Antradienį bendrovė nesuteikė leidimų daugumai žiniasklaidos priemonių dalyvauti gamyklos atidarymo ceremonijoje.