Na, ne paties sankabos mechanizmo, o kairiojo pedalo. Daugybė automobilių gamintojų jau nustojo gaminti ar bent jau vystyti mechanines transmisijas, bet „Ford“ tarp jų kol kas nėra. Tiesą sakant, „Ford“ dar 2018 metais patentavo mechaninės transmisijos sistemą su elektriniu sankabos mechanizmu.
Idėja iš tikrųjų nėra visiškai nauja – kadaise ir SAAB, ir keli kiti gamintojai norėjo mechaninės transmisijos be sankabos pedalo. Būta ir bandymų sukurti automatinę pavarų dėžę su mechaninę transmisiją primenančia svirtimi. Tačiau tai – istorija, o „Ford“ sankabos pedalo atsisakymo planai yra švieži ir gyvybingi.
Iš vairuotojo perspektyvos ši sistema veiktų pakankamai paprastai. Pavaros būtų keičiamos svirtimi ir tai nebūtų tik elektrinis jungiklis, nurodantis robotui, ką daryti.
Svirtis būtų visiškai tikra, kaip ir dera mechaninei transmisijai. Tiesiog nereikėtų spausti sankabos pedalo – jo apskritai gali ir nebūti. Vietoje to, kompiuteris pajustų kada vairuotojas pradeda judinti pavarų perjungimo svirtį (bumbule būtų integruotas jungiklis) ir akimirksniu aktyvuotų sankabos mechanizmą, atjungdamas variklio sukimąsi nuo varomų ratų.
Ši sistema galėtų pasirodyti ateinančios kartos „S650 Mustang“ ar „Bronco“. Jos privalumas, aišku, būtų tas, kad mechaninė transmisija taptų prieinama ir neturintiems jokios patirties.
Be to, sankabos diskas tikriausiai tarnautų ilgiau, o ir degalų sąnaudas galbūt pavyktų sumažinti (lyginant su įprastomis mechaninėmis transmisijomis). Tiesa, „Ford“ apie šią sistemą nieko nekalba ir gali būti, kad jai tiesiog nebūtų pirkėjų. Negalima atmesti tikimybės, kad šis patentas liks stalčiuje.