Iš Kinijos iki Lietuvos uosto jis plaukė 28 dienas, turėjo daryti apie 120 jūrmylių lankstą, kad aplenktų taifūną. Jeigu nebus nenumatytų trukdžių, planuojama, kad ką tik pastatytas laivas stos rikiuotėn ir į Karlshamno (Švedija) uostą išplauks jau ateinančio sekmadienio vakare.
Laivą „Aura Seaways“ iš Kinijos iki Klaipėdos plukdė kapitonas Vytautas Valteras. Jis išvyko gruodžio 20 d. Prieš išplaukdamas keltas turėjo laukti, kol taifūnas aprims, bet ir išplaukęs buvo priverstas daryti apie 120 jūrmylių lankstą, norėdamas išvengti taifūno.
O paskui Indijos vandenynu, Sueco kanalu, per Viduržemio jūrą, Lamanšo sąsiauriu įplaukė į Šiaurės jūrą, o iš jos – ir į Baltiją. Naujasis keltas trumpam buvo užsukęs į Valetą (Malta) pasipildyti maisto, vandens ir kuro atsargų.
Be to, į Valetą atskrido iš Lietuvos ir į laivą įsėdo 20 šio laivo įgulos narių. Planuojama, kad „Aura Seaways“ aptarnaus apie 50 įgulos narių, t. y., daugiau nei kituose „DFDS Seaways“ laivuose, plaukiojančiuose iš Klaipėdos į Švediją ir Vokietiją.
„Aura Seaways“ į Klaipėdą atvyko visiškai įrengta. Šiuo metu vykta jos paruošimo pirmam reisui darbai. Tvarkoma visa ryšio technika, statomos antenos, į laivą gabenama kompiuterinė technika, čiužiniai, kurie turės būti sudėti ant gultų kajutėse, maistas, prekės parduotuvei ir kt. Beje, prieš išplaukiant iš Klaipėdos uosto laivą dar turės patikrinti Lietuvos, Danijos ir Švedijos jūrinės administracijos.
„Aura Seaways“ keičia anksčiau į Karlshamną plaukiojusį keltą „Regina Seaways“, kuris jau pernai kursavo tarp Prancūzijos ir Airijos. O linijoje Klaipėda-Karlshamnas laikinai, kol pradės dirbti naujasis keltas, jį pavadavo išnuomotas laivas „Kerry“, kuris savo darbą turėtų baigti šios savaitės pabaigoje.
Daugiau dviviečių kajučių
„Tai tikrai įspūdingas laivas. Kiti mūsų keltai yra apie 200 metrų ilgio, o jo ilgis – 230 metrų. Jis ir platesnis: jo plotis – 32 m, o kitų laivų, kurie plaukioja į Vokietiją ir į Švediją – apie 26 m.
Norime savo klientams pasiūlyti daugiau patogumų, kurių didesniame laive ir bus daugiau, kaip ir kokybės bei komforto“, – „Vakarų ekspresui“ sakė Vaidas Klumbys, DFDS komunikacijos vadovas Baltijos šalims.
Priminsime, kad Kinijoje pastatytas ir kitas keltas – „Luna Seaways“, kuris į Klaipėdą turi atplaukti galbūt jau kovą. Dėl naujųjų DFDS laivų, kurie didesni už dabar kursuojančius Baltijos jūroje, buvo pailgintas Centrinio Klaipėdos terminalo pirsas, kad jie galėtų būti saugiai švartuojami.
Be to, „Aura Seaways“ gerokai aukštesnis nei kiti iš Klaipėdos plaukiantys DFDS laivai, turi daugiau denių. Palyginti su keltais „Regina Seaways“, „Victoria Seaways“, kurių aukštis nuo kilio iki viršaus yra daugmaž kaip vienuolikos aukštų namo, „Auros Seaways“ aukštis prilygsta 14 aukštų namui.
Šiame laive nebėra sėdimų vietų salono, visi keleiviai gyvens kajutėse. Jų „Aura Seaways“ yra 250. Beje, naujasis keltas gali plukdyti 600 keleivių. Jame daugiau dviviečių kajučių, palyginti su senesniais laivais. V. Klumbio teigimu, kai šis laivas buvo statomas Kinijoje, atsižvelgta į „DFDS Seaways“ keltais keliaujančių žmonių įpročius. Nemaža jų dalis pageidauja dviviečių kajučių.
Gali imti 4,5 kilometro krovinio
Autotreilerių vairuotojai šiame laive turės savo atskirą zoną, pavadinta „Kelių karaliai“, su savo atskiru baru ir savitarnos restoranu. Suprantama, vairuotojai galės vaikščioti po visą laivą, tačiau keleiviai ir jie bus maitinami atskirai, vadinasi, tiek vieni, tiek kiti bus greičiau aptarnaujami, pagerės aptarnavimo kokybė.
„Aura Seaways“ – laivas, galintis Baltijos jūroje plukdyti didžiausią krovinių kiekį – 4,5 km autotransporto, t. y. 4 500 linijinių metrų krovinio, o kiti keltai ima tik 2 500 linijinių metrų krovinio. Taigi krovinių atžvilgiu tai labai talpus laivas.
Kiti keltai paprastai turi dvi rampas, o šitas – net tris, kitaip sakant, trejus vartus technikai įvažiuoti. Pasak V. Klumbio, pačios didžiulės rampos atrodo labai įspūdingai.