Kieme pastatyti du „broliai“ automobiliai akį traukė užrašais: vienas buvo įprastas, o kitas – veidrodinis: jį perskaityti galėtum žiūrėdamas į veidrodį.
Paklaustas apie šį veidrodinį užrašą, Panevėžio rajono ugniagesiams vadovaujantis Arūnas Blaževičius patikino, kad užsienyje tai įprastas dalykas. Abu užrašai bus nuplėšti ir užklijuoti mums įprasti lietuviški.
Vienas automobilis pagamintas prieš 27 metus, kitas – metais naujesnis. Abi mašinos nuvažiavusios visai nedaug: 18 tūkst. ir 30 tūkst. kilometrų, autocisternų techninė būklė gera.
„Kai kurių gaisrinių automobilių stažas siekia 49 metus, tad verkiant reikėjo atsinaujinimo“, – sakė pašnekovas.
Šiuos „Iveco“ gaisrinius automobilius ugniagesiai įsigijo už Panevėžio rajono savivaldybės lėšas. Jie atsiėjo 70 tūkst. eurų.
Gelbės užstrigusius žmones
A.Blaževičius sakė, kad vos tik bus pakeisti tepalai ir užklijuoti nauji lipdukai, „Iveco“ autocisternos atsidurs Ramygalos ir Gegužinės ugniagesių komandose.
Autocisternose yra gelbėjimo įranga – plėstuvas, žirklės ir generatorius, o tai labai svarbu, kai tenka gelbėti sumaitotuose automobiliuose užstrigusius žmones.
Pasitaikydavo atvejų, kai pirmieji į avarijos vietą atskubėję ramygaliečiai ugniagesiai turėdavo laukti iš Panevėžio atvykstančių kolegų, nes iki šiol neturėjo tokios gelbėjimo įrangos.
Autocisternos turi ir vadinamąjį greito reagavimo žarnų komplektą. Jomis vanduo purškiamas smulkiais lašais. Tai labai paranku, kai gesinamos patalpos ir nenorima užlieti apatinių aukštų.
Taip pat tokiu būdu gesinami degantys automobiliai.
Be to, šios mašinos varomos abiem tiltais.
Gaudavo tiktai senienas
Įsigyti „Iveco“ aprūpinti ne tik modernia įranga, bet yra kur kas ekonomiškesni už jau turimas mašinas.
„Kai kurios gaisrinės naudoja net 55 litrus dyzelino 100 kilometrų, o šios autocisternos perpus mažiau – 26 litrus“, – pranašumus vardijo A.Blaževičius.
Tiesa, „Iveco“ veža 1,6 tonos vandens, o ZIL cisternoje telpa 2,4 tonos, KAMAZ – net 6 tonos vandens.
Panevėžio rajono ugniagesiams priklauso 11 gaisrinių automobilių. Vienas jų yra prieš 49 metus pagaminta ir kone relikvija tapusi čekiška autocisterna „Tatra“. Dar gaisrinių automobilių parką sudaro prieš 37–38 metus pagamintos dvi „Mercedes“ autocisternos, o likusios yra rusiškos – trys ZIL, dvi GAZ ir vienas KAMAZ. ZIL amžius siekia apie 27 metus, GAZ – 35–37 metus.
A.Blaževičiaus teigimu, pastarąjį kartą du automobiliai buvo įsigyti prieš 13 metų. Paskui gaisrinių parkas atsinaujindavo iš lėto, kai naudotas autocisternas gaudavo iš Panevėžio ugniagesių.
Įsigijęs naujų mašinų, miestas senienas perduodavo rajonui.