Pareigūnai papasakojo apie darbo su nežymėtu „Tesla“ automobiliu užkulisius: kai kurie vairuotojai elgėsi labai neįprastai

2021 m. lapkričio 17 d. 17:33
Raudonasis pareigūnų „Tesla“ elektromobilis visą mėnesį buvo aptarinėjamas vairuotojų. Pareigūnai juo patruliavo ir užmiestyje, ir sostinėje. Po bandymų jie papasakojo darbo užkulisius. Kai kurie sustabdyti pažeidėjai esą net pamiršdavo, kokia nuobauda jų laukia, ir prašydavo leisti nusifotografuoti prie šios transporto priemonės.
Daugiau nuotraukų (43)
Naujienų portalas lrytas.lt primena, kad spalio viduryje į gatves išriedėjo nežymėtas „Tesla Model 3“ elektromobilis. Kelių policijos tarnybai jis buvo perduotas neatlygintinai tam tikram laikotarpiui.
Įprastas, standartinės komplektacijos „Tesla Model 3“ kainuoja apie 50 tūkst. eurų. Galingiausias ir geriausią įrangą turintis elektromobilis pabrangsta iki beveik 65 tūkst. eurų. Iki 100 km/val. šis automobilis pagreitėja per 3,4 sek., o maksimalus greitis perkopia 270 km/val.
Pareigūnai, kurie patruliavo su „Tesla“ elektromobiliu, iš pradžių į visa tai žiūrėjo skeptiškai, nes buvo prigąsdinti dėl baterijos atsargų. Pasibaigus bandymo laikotarpiui net 90 proc. automobilį išbandžiusių pareigūnų pareiškė, kad ir patys pradėjo galvoti apie tokį automobilį asmeniniam naudojimui.
Lietuvos kelių policijos tarnybos specialios paskirties skyriaus vyriausiasis tyrėjas Jonas Davidonis akcentavo pigią eksploataciją.
„Pareigūnai apskaičiavo, kad jei naktį nebrangiai įkrovei automobilį greito įkrovimo stotelėje, tai 100 km nuvažiuoti sumoki vos du eurus. Žmonės suprato, kad dabar už ilgalaikę nuomą ir benziną moka daug daugiau“, – naujienų portalui lrytas.lt pasakojo J.Davidonis.
Raudonąjį „Tesla“ elektromobilį pareigūnai nakčiai palikdavo policijai priklausančiame garaže, kuriame įrengta įkrovimo stotelė. Jis ten kraudavosi apie 7 val.
Pasak pašnekovo, su šiuo automobiliu dirbti sekėsi gerai, nes buvo galimybė išbandyti, palyginti su tuo, ką turi ir kurti ateities planus.
Laiko veltui nešvaistė
„Buvo situacijų, kai keletą kartų automobilį teko įkrauti budėjimo metu, tačiau tuo metu pareigūnai galėdavo atlikti kitas funkcijas, pavyzdžiui, pildyti dokumentaciją ir pan. Kadangi automobilio bateriją greito įkrovimo stotelėse buvo galima įkrauti per 20–25 min. „Tesla“ elektromobilio įkrovimą galima buvo suderinti ir su pietų pertrauka“, – minėjo pašnekovas.
Nors J.Davidonis sakė, kad pavyko su elektromobiliu patruliuoti visas 12 val. ir dar papildomai būdavo likę 150 km, tačiau akcentavo, kad reikėtų pasirūpinti, jog baterija būtų visiškai įkrauta, nes kitu atveju gali kilti nesklandumų.
„Šiuo metu naudojami mūsų automobiliai su vidaus degimo varikliais su visiškai užpildytu baku vidutiniškai nuvažiuoja apie 700 km, o degalų bako užpildymas trunka iki 5 minučių. „Tesla“ elektromobilis mieste nuvažiuoja 450 km, o užmiestyje daug mažiau“, – pridūrė Lietuvos kelių policijos tarnybos specialios paskirties skyriaus vyriausiasis tyrėjas.
Neprilygsta galingiems turimiems automobiliams
Pareigūnams „Tesla“ automobilis iš pirmo žvilgsnio atitiko lūkesčius ir mano, kad tikrai būtų galima jį naudoti darbe. Tačiau jie pabrėžia, kad tai buvo pirmasis elektromobilis, kurį išbandė, todėl tikrai neplanuoja dabar bėgti ir įsigyti šio modelio elektromobilių.
J.Davidonis priminė ir pareigūnų „Audi“ transporto priemones, kurias šiuo metu naudoja. Jis tvirtino, kad anksčiau irgi buvo išbandyti ir BMW, ir kitų markių automobiliai, tačiau labiausiai lūkesčius atitiko „Audi“ markės automobiliai.
„Aišku, „Tesla“ elektromobilio pagreitėjimas yra tikrai geras, nė viena mūsų galinga transporto priemonė nesugeba išvystyti tokio pagreitėjimo. Važiuodami su šiuo automobiliu atlikome skaičiavimus, kokius atstumus galime nuvažiuoti įvairiais važiavimo režimais su elektromobiliu, taip pat ir išlaidas kraunant mokamose greito įkrovimo stotelėse arba savo stovėjimo aikštelėje naktiniu elektros tarifu.
Dar reikėtų įvertinti elektrinio automobilio naudojimą žiemą, kuomet reikalingi didesni energijos ištekliai, taip pat kai būtų įrengta ir įjungta visa būtina įranga ir techninės priemonės būtinos policijos funkcijoms vykdyti.
Bandytas buvo vienas elektrinis automobilis „Tesla Model 3“, tačiau dar yra „Tesla Model S“, kurio baterija yra talpesnė. Atitinkamai išauga nuvažiavimo atstumas apie 100 km, taip pat reikėtų išbandyti ir įvertinti kitų gamintojų elektrinius automobilius“, – tikino J.Davidonis.
Taip pat jis pridūrė, kad naudodami elektromobilius prisidės prie ekologijos ir ekonomijos. Tačiau pasak J.Davidonio, jei žiūrėtų šiuo metu apie darbą su elektromobiliu Klaipėdoje ar kur kitur, tai kiltų didelė rizika: „Nors šiai dienai toks automobilis tiktų ne visoms policijos funkcijoms vykdyti, tačiau juo galima vykdyti palydas, eskortavimus, taip pat patruliavimą, ypač miesto sąlygomis“.
Tačiau jis pabrėžia, kad jei reikėtų visus benzininius ar dyzelinius automobilius pakeisti į elektromobilius – to padaryti negalėtų. J.Davidonis akcentavo, kad elektromobilius reikėtų rinktis priklausomai nuo darbo pobūdžio ir kokias funkcijas jie vykdytų.
„Jeigu tokie automobiliai būtų naudojami miesto sąlygomis, tai manau atitiktų beveik visus kriterijus. Aišku, dar trūksta išvystytos infrastruktūros užmiestyje, kad galėtume įkrauti transporto priemones. Be to, net ir mieste kur įkrovimo stotelių yra kur kas daugiau, gali atvykęs rasti kelis automobilius kurie stovi eilėje, o tai gali užtrukti nemažai laiko“, – naujienų portalui lrytas.lt dėstė pašnekovas.
Šiuo metu pareigūnai planuoja pabandyti ir kitų elektromobilių modelius.
Norėdavo nusifotografuoti
Pareigūnai su „Tesla“ automobiliu patruliavo mieste, užmiestyje važiuodami didesnius atstumus, kad galėtų įvertinti automobilio galimybes. Jie pastebėjo, kad geriau vis dėl to jį naudoti mieste.
Su šiuo automobiliu buvo vykdomas neviešasis arba mišrusis patruliavimas, kuomet Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimai buvo nustatomi techninėmis priemonėmis, o eismo dalyviai stabdomi rečiau.
Daugiausia buvo nustatoma pavojingo ir chuliganiško vairavimo, manevravimo, lenkimo draudžiamose vietose, važiavimo per sankryžas, šviesoforų nepaisymo atvejai. Taip pat buvo stebimas vairuotojų naudojimasis mobilaus ryšio priemonėmis rankomis, neturint laisvų rankų įrangos ir naudojimasis saugos diržais.
Dauguma vairuotojų pamatę „Tesla“ elektromobilį buvo nusiteikę pozityviai, kai kurie sustabdyti už KET pažeidimus, pamiršdavo kokia laukia jų nuobauda, buvo geros nuotaikos ir prašydavo leisti nusifotografuoti prie šios transporto priemonės.
„Akivaizdu, kad dėmesys iš eismo dalyvių buvo didelis ir buvome kartais labiau pastebimi nei su skiriamaisiais ženklais pažymėtu automobiliu, todėl tai irgi prisidėjo prie prevencijos.
Dirbdami neviešu būdu ir nustatydami KET pažeidimus pastebėjome, kad ir mus keleiviai fotografuoja dalindamiesi informacija socialiniuose tinkluose. Net kartais svarstėme, kas ką fotografuoja: ar mes pažeidėjus, ar jie mūsų automobilį?“ – naujienų portalui lrytas.lt kalbėjo J.Davidonis.
Lietuvos kelių policijos atstovas Renatas Siaurusaitis teigė, kad pareigūnai stebi elektromobilių rinką ir aplinką, atsakingi specialistai analizuoja besikeičiančią infrastruktūrą ir praktiškai išbando elektromobilių galimybes, konsultuojasi su ekspertais. Tačiau kol kas jokių sprendimų dėl tokių automobilių įsigijimo nėra priimta.
Tesla automobilisPolicija^Instant
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.