„Kauno autobusai“ pirmieji šalyje įdiegė tokią sistemą ir maždaug dešimčia žingsnių aplenkė kitus miestus“, – įmonės pasiekimus gyrė Kauno meras Visvaldas Matijošaitis.
Jo nuomone, kiti miestai galėtų ja pasinaudoti ir išvengti didelių išlaidų, o kuo plačiau veiks sistema, tuo ji taps patogesnė keleiviams.
„Kauno autobusams“ darbai kainavo 870 tūkst. eurų, o panašią sistemą siekiančios įdiegti kitos savivaldybės ar transporto įmonės konkursams yra numatę išleisti 6–8 mln. eurų.
Daugelio keleivių simpatijas Kaune pelnęs „Žiogas“ būdavo sutinkamas tik išmaniuosiuose įrenginiuose, o dabar šis ženklas bus matomas ant naujųjų elektroninio bilieto kortelių, kurių papildymas taps paprastesnis bei plačiau prieinamas.
Naudojantis jomis, kaip ir „Žiogo“ programėle, keleiviai už važiavimą viešuoju transportu per kalendorinį mėnesį neišleis daugiau negu kainuoja mėnesinis bilietas.
„Stengėmės, kad sistema būtų kuo paprastesnė vartotojui“, – kalbėjo „Kauno autobusų“ rinkodaros direktorius Karolis Dekeris.
Įmonės atstovas pripažino, kad užduotis pasirodė esanti sunkesnė ir ją atlikti užtruko ilgiau negu manyta iš pradžių.
Rugpjūčio 1-ąją nuo 5 valandos ryto Kauno viešojo transporto keleivius pasitiks nauji komposteriai – jų įrengta 800.
Daugumai keleivių, turinčių senas korteles ir jose galiojantį terminuotąjį bilietą ar vienkartiniam bilietui pažymėti pakankamą pinigų sumą, nieko daryti nereikės. Kartu su kortelėmis likusios lėšos bus perkeltos į naująją bilietų sistemą.
„Per vieną naktį reikės atlikti sudėtingą chirurginę operaciją“, – juokavo „Kauno autobusų“ rinkodaros direktorius K.Dekeris.
Priglaudus kortelę komposterio apačioje patikrinama, ar terminuotasis bilietas yra galiojantis, ir jis pažymimas. Svarbu prisiminti, kad nepažymėtas terminuotasis bilietas negalioja. Jei terminuotojo bilieto nėra, tikrinama, ar kortelė papildyta pinigais.
Pagal kortelei nustatytą nuolaidą nuskaičiuojama bilieto kaina ir parodomas likęs likutis. Tame pačiame reise kortelę galime glausti kelis kartus – komposteris parodys tik jau pažymėto bilieto informaciją.
Pasak K.Dekerio, bilieto antrą kartą ar už kitą asmenį toje pačioje transporto priemonėje su ta pačia kortele pažymėti neįmanoma.
Nustatyti taikomos lengvatos rūšį galima tik įsigyjant kortelę. Pakeisti jau turimos kortelės lengvatą galima prisijungus prie interneto savitarnos arba paskambinus į klientų aptarnavimo centrą.
Per kalendorinį mėnesį keleivis gali pažymėti net 100 ar daugiau vienkartinių bilietų, vis tiek ta pačia kortele neišleis daugiau negu kainuotų mėnesinis bilietas. Likusius pinigus galima panaudoti ateityje – jie niekur neprapuola.
Sistema suteikia papildomų galimybių ir bilietų kontrolieriams, kurie gali iš anksto užblokuoti komposterius ir vadinamieji zuikiai nebegalės pažymėti bilieto.
Naujųjų kortelių „Žiogas“ galima įsigyti prekybos centruose, spaudos platinimo kioskuose, klientų aptarnavimo centre „Mano Kaunas“.
Kauno autobusai pastaraisiais metais smarkiai atnaujino miesto autobusų bei troleibusų parką. Iki pandemijos įmonės „Kauno autobusai“ pajamos siekdavo 17 mln. eurų, šiemet tikimasi 11–12 mln. eurų pajamų.