Vandens transportas pakerėjo poilsiautojus – priminė ribas, kada plaukioti draudžiama

Keliuose vis dažniau galia pastebėti automobilius, tempiančius priekabas su pakrautais laiveliais. Vieni vairuotojai keliauja pažvejoti, o kiti – linksmai praleisti savaitgalio. „Žinių radijo“ laidoje „Žalia rodyklė“ įmonės „Valtinė“ savininkas Romas Cesiulis papasakojo, kokią valtį reikėtų rinktis ir kada geriausia leistis į kelionę.

Keliuose vis dažniau pastebime automobilius tempiančius priekabas su laiveliais.<br>lrytas.lt fotomontažas
Keliuose vis dažniau pastebime automobilius tempiančius priekabas su laiveliais.<br>lrytas.lt fotomontažas
Keliuose vis dažniau pastebime automobilius tempiančius priekabas su laiveliais.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Keliuose vis dažniau pastebime automobilius tempiančius priekabas su laiveliais.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Keliuose vis dažniau pastebime automobilius tempiančius priekabas su laiveliais.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Keliuose vis dažniau pastebime automobilius tempiančius priekabas su laiveliais.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Keliuose vis dažniau pastebime automobilius tempiančius priekabas su laiveliais.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Keliuose vis dažniau pastebime automobilius tempiančius priekabas su laiveliais.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Keliuose vis dažniau pastebime automobilius tempiančius priekabas su laiveliais.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Keliuose vis dažniau pastebime automobilius tempiančius priekabas su laiveliais.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Keliuose vis dažniau pastebime automobilius tempiančius priekabas su laiveliais.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Keliuose vis dažniau pastebime automobilius tempiančius priekabas su laiveliais.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Keliuose vis dažniau pastebime automobilius tempiančius priekabas su laiveliais.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Keliuose vis dažniau pastebime automobilius tempiančius priekabas su laiveliais.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Keliuose vis dažniau pastebime automobilius tempiančius priekabas su laiveliais.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Keliuose vis dažniau pastebime automobilius tempiančius priekabas su laiveliais.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Keliuose vis dažniau pastebime automobilius tempiančius priekabas su laiveliais.<br>V.Balkūno nuotr.
Keliuose vis dažniau pastebime automobilius tempiančius priekabas su laiveliais.<br>V.Balkūno nuotr.
Keliuose vis dažniau pastebime automobilius tempiančius priekabas su laiveliais.
Keliuose vis dažniau pastebime automobilius tempiančius priekabas su laiveliais.
Keliuose vis dažniau pastebime automobilius tempiančius priekabas su laiveliais.<br>R.Jurgaičio nuotr.
Keliuose vis dažniau pastebime automobilius tempiančius priekabas su laiveliais.<br>R.Jurgaičio nuotr.
Keliuose vis dažniau pastebime automobilius tempiančius priekabas su laiveliais.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Keliuose vis dažniau pastebime automobilius tempiančius priekabas su laiveliais.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Keliuose vis dažniau pastebime automobilius tempiančius priekabas su laiveliais.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Keliuose vis dažniau pastebime automobilius tempiančius priekabas su laiveliais.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Keliuose vis dažniau pastebime automobilius tempiančius priekabas su laiveliais.<br>V.Balkūno nuotr.
Keliuose vis dažniau pastebime automobilius tempiančius priekabas su laiveliais.<br>V.Balkūno nuotr.
Keliuose vis dažniau pastebime automobilius tempiančius priekabas su laiveliais.<br>R.Jurgaičio nuotr.
Keliuose vis dažniau pastebime automobilius tempiančius priekabas su laiveliais.<br>R.Jurgaičio nuotr.
Daugiau nuotraukų (15)

Lrytas.lt

2021-07-17 11:38

– Važiuodamas Lietuvos keliais pastebėjau daugybę automobilių, kurie tempia priekabas. Juose yra įvairiausių plaukioti skirtų priemonių: valčių su varikliais arba be jų,  guminių, metalinių, plastikinių. Kas tie vandens turistai? – „Žinių radijas“ paklausė R.Cesiulio.

– Pramoginio vandens transporto populiarumas mūsų šalyje auga. Nepasakyčiau, kad tam didelę įtaką padarė pandemija. Šis sektorius auga kiekvienais metais, todėl keliuose vis dažniau ir daugiau matysime automobilių su priekabomis, į kurias bus pakrauti laiveliai.

Žmonės atranda Lietuvą, gamtą ir grožį.

Didžiąją dalį tų keliautojų sudaro žvejų bendruomenė, kurie turi laivelius ir važiuoja į skirtingus vandens telkinius. Ne vienas vairuotojas susimąsto, kad gal ir jis galėtų nusivežti vandens transporto priemonę prie ežero.

– Kokie būna laivų varikliai?

– Dažniausiai tai būna vidaus degimo varikliai – benzininiai, bet pastaruoju metu vis labuiau populiarėja elektriniai varikliai.

Lietuvoje tokiems varikliams yra palankios sąlygos, nors, aišku, skiriasi regionai. Pavyzdžiui, Žemaitijos pajūryje, mariose ar jūroje su tokius variklius turinčiais laivais nepaplaukiosi.

Tačiau Aukštaitijos regionuose ir nacionaliniuose parkuose esantys vandens telkiniai laivams su tokiais varikliais labai tinka.  

Šis pasirinkimas nėra pigus. Renkantis elektrinį motorą iš pigesnio segmento reikia įvertinti ir tai, kokį įsigysite akumuliatorių.

Tuo tarpu į vidaus degimo variklius turime pilti degalus, keisti tepalus, sumokėti techninės apžiūros mokesčius.

Žmonės, kurie  nori tausoti aplinką, jau gali rinktis žalesnę technologiją. Be to, negalima plaukioti visur ir visada, nes reikia paisyti aplinkosaugininkų reikalavimų, pavyzdžiui, iki birželio 21 d. regioniniuose parkuose negalima naudoti laivų su vidaus degimo varikliais.

– Ekologija ir elektra – netolima ateitis. Jei šiuo metu rinktųsi žmogus valtį ar katerį, papasakokite, kuo jie skiriasi pagal dydį, ilgį, matmenis ir galingumą?

– Dažnai tenka išgirsti klientų klausimą, ką jiems įsigyti? Tokiems asmenims užduodu papildomų klausimų: kaip gyvenate, kuo važiuojate, ar turite sandėlį ir kitokių. Juk keliuose matome daug priekabų, vežančių laivelius, bet kiek jų dar yra bagažinėse...

Jei žmogus nutaria, kad jam reikia rimtesnio laivo ir turi, kur jį laikyti, tuomet atsiranda ir variklio pasirinkimas.

Elektriniai ir vidaus degimo varikliai turi vairalazdę, todėl plaukdamas valtininkas būna pasisukęs pusiau šonu, stebi vandens kelią bei viena ranka laiko vairalazdę.

Vardan patogumo kai kurie laivai turi nuotolinį valdymą, bet tokiu atveju ir jų variklis turi būti galingesnis –  turi turėti 10 arklio galių. Vairuojant tokį laivą reikia žiūrėti į priekį ir sukioti vairą. 

– O kur galima plaukioti?

– Dalis vandens telkinių yra privatūs, o dalis – išnuomoti, todėl reikėtų atsiklausti savininko, ar galima toje vietoje plaukioti.

Tokių vandens telkinių nėra daug ir jie dažniausiai būna nedideli.

Dauguma ežerų būna valstybiniai ar priklausantys žvejų, medžiotojų draugijoms, todėl nebūna specialių apribojimų.

Tačiau yra ir tokios laivybos sezonas. Jis prasideda birželio 21 dieną. Tai susiję su paukščių perėjimu – reikia sulaukti, kol jie užaugina jauniklius.

Renkantis vidaus degimo variklį tenka atsižvelgti į alingumo apribojimą. Nacionaliniuose parkuose ir ežeruose variklio galingumas neturi viršyti 10 arklio galių.

Palyginus vandens elektrinės transporto priemones su sausumos transportu, pirmosioms reikia daug daugiau energijos. Manau, kad pramoginiai elektriniai laivai turi būti lėtaeigiai, jų korpusas turi būti tam tikros formos, o akumuliatorius – didelės talpos. 

– Kiek valandų galima plaukioti su elektriniu laivu?

– Parinkdami klientui laivelį su elektriniu varikliu stengiamės, kad įkrovos užtektų visai dienai. Bet tai nereiškia, jog įsijungęs motorą jis ir plaukios visą dieną.

Aišku, atsirado ir pažangesnių technologijų, pavyzdžiui laivai su integruotomis ličio baterijomis. Jos transporto priemonei leidžia plaukioti visą dieną, bet ji ir kainuoja brangiau.

– O kokią valtį vertėtų rinktis?

– Reikėtų nuspręsti, kaip dažnai bus plaukiojama su ja ir kur ji bus laikoma. Jeigu žmonės išplaukia su šeima pasiplaukioti tik vasarą, tai geriausia rinktis pripučiamą valtį. Kai poreikiai pradeda augti, jiems „lubų nėra“. Gali net nusipirkti jachtas, kurios bus laikomos krantinėje.

Aš pats gi visą vaikystę atostogas leisdavau kaime, gamtoje ir prie ežero. Pirmą kartą atsisėdęs į baidarę plaukiau Lietuvos upe ir atradau mūsų šalį iš naujo.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.