Vilnietis Matas nusipirko iš Vokietijos gamyklos priekabą, kad galėtų vežti šunis. Sumokėjęs už priekabą, vyras pasamdė vežėjus, kurie jam priekabą atvežė į Lietuvą.
„Tačiau „Regitroje“ man priekabos neregistruoja, nors ją iš Vokietijos atsiuntė su visais dokumentais. „Regitros“ atstovai man pasakė, kad jei bent vieną dieną priekabą registruočiau Vokietijoje, tai jau galėčiau su ja važinėti gatvėse ir nekiltų jokių problemų.
Šiai priekabai buvo išduoti laikini vokiški numeriai, kurie galiojo penkias dienas. Dabar su šia priekaba niekur negaliu judėti, nes pažeisčiau Kelių eismo taisykles“, – naujienų portalui lrytas.lt kalbėjo Matas.
„Regitros“ darbuotojai nusiuntė Matą į Lietuvos transporto saugaus administraciją, kuriems vyras turėjo pateikti prašymą. Anot Mato, įmonės atstovai prašymo nenagrinėjo, nes reikia atlikti ekspertizę Lietuvoje bei neteisingai užpildyta forma, kuri buvo paimta iš įmonės puslapio.
Vilnietis minėjo, kad ekspertizė kainuoja apie 300 eurų: „Jei perki naudotą priekabą, jokių ekspertizių nereikia... Net mūsų pasienio policija naudoja šias priekabas“.
Vyrui net teko bendrauti su viena įmone, kuri taip pat veža naujas priekabas iš užsienio ir parduoda Lietuvoje, tačiau jam atsakė, kad jie jokios ekspertizės nedarydavo ir iš karto jiems priekaba būdavo užregistruojama.
Reikia įrodymo
Lietuvos transporto saugos administracijos (LTSA) komunikacijos ir tarptautinio bendradarbiavimo skyriaus vedėja Eglė Kučinskaitė pasakojo, kad Europos Sąjungos (ES) reglamentas, nustatantis vieningus reikalavimus visoms naujoms transporto priemonėms visoje Europoje, numato keletą skirtingo lygio procedūrų tokių transporto priemonių atitikčiai įrodyti prieš jas parduodant, registruojant ir pradedant eksploatuoti.
Šios procedūros atitinkamai atliekamos transporto priemonės gamintojo arba valdytojo.
„Gamintojas gali pasirinkti sertifikavimo procedūrą, kuri galioja visoje ES visiems identiškiems gaminiams arba sertifikuotis kiekvienoje jos šalyje atskirai, apsiribojant tos šalies teritorija.
Gamintojui sertifikavus savo gaminius, jis įgyja teisę ir pareigą išduoti pagamintai transporto priemonei atitikties liudijimą, kuris transporto priemones registruojančiai institucijai pateikiamas kaip įrodymas, kad transporto priemonė yra saugi žmonių sveikatai ir aplinkai bei tokią transporto priemonę po įregistravimo galima pradėti eksploatuoti“, – naujienų portalui lrytas.lt teigė E.Kučinskaitė.
LTSA komunikacijos ir tarptautinio bendradarbiavimo skyriaus vedėja aiškino, kad kitaip nei gamintojas, transporto priemonės valdytojas (tokia alternatyva galioja ir pačiam gamintojui), gamintojui nesertifikavus savo transporto priemonės bent vienu iš būdų, prieš ją įregistruojant turi galimybę atlikti konkrečios transporto priemonės individualų patvirtinimą, kurio galiojimas taip pat gali būti dvejopas – patvirtinimas galiojantis ir pripažįstamas visoje ES, arba tik toje šalyje, kurioje buvo suteiktas.
„Dėl vienos dienos registracijos darome prielaidą, kad transporto priemonė yra nauja, t. y. dar neregistruota. Pagal priekabos nuotraukas, transporto priemonės gamintojas šios priekabos nėra pažymėjęs ES tipo patvirtinimo ženklu identifikavimo plokštelėje, kitaip tariant, nesertifikavęs produkto, nes nėra sertifikato numerio.
Todėl neturint nė vieno sertifikavimo įrodymų (ES arba nacionalinio tipo patvirtinimo liudijimo atveju) tokiai transporto priemonės registracijai atlikti lieka tik individualaus patvirtinimo pasirinkimas. Taip bus nustatomas atitikimas techniniams reikalavimams“, – kalbėjo E.Kučinskaitė.
Anot pašnekovės, individualų patvirtinimą suteikia LTSA, kai pateikiamas konkrečios transporto priemonės įvertinimas techninės ekspertizės įmonėje.