„Zerro“ – tai kelių kompanijų kūrinys, bet už viską atsakinga bendrovė „Ulemco“, kuri užsiima įprastų automobilių konvertavimu į vandenilinius. Prie „Zerro“ projekto prisideda ir visa eilė kitų kompanijų, kurios rūpinasi kėbulo modifikacijomis, elektronika ir kita įranga.
Kaip jau supratote, „Zerro“ – tai vandenilinis greitosios pagalbos automobilis. Jis jau gaminamas, bet jo bandymai Londone prasidės tik rudenį. Šis automobilis turės 30 kW vandenilio kuro elementą, 8 kg talpos vandenilio bakus ir 92 kWh bateriją.
Ją, beje, reikės įkrauti – kuro elementas veiks labiau kaip nuvažiuojamą atstumą ilginantis generatorius. „Ulemco“ teigia, kad per dieną „Zerro“ galės nuvažiuoti 322 km ir pasieks maksimalų 144 km/val. greitį.
„Zerro“ turės ne tik vandenilio kuro elementą, bet ir unikalų kėbulą. Jis bus pagamintas iš itin lengvų kompozitinių medžiagų, turės žemas grindis, galės vežti 900 kg svorį (medicininė įranga + pacientas ir gydytojai).
Vandenilio bakai ir nemažai elektronikos bus sumontuota greitosios lubose – čia šie komponentai tiesiog netrukdys medikų darbui.
Tikriausiai kam nors kils klausimas, kodėl verta eksperimentuoti su tokia gyvybiškai svarbia technika. Iš tikrųjų, „Zerro“ turėtų būti patikimas automobilis. Be to, bus nustatyta tvarka, kuri leis naudoti „Zerro“ saugiai – juk kalbame apie Londoną, o ne kokį nedidelį kaimą, kur greitosios pagalbos automobilių nėra daug.
O eksperimentuoti išties verta. Greitosios pagalbos automobiliai yra gaminami įprastų furgonų pagrindu. Jei visos kompanijos tikrai nustos investuoti į vidaus degimo variklius, išlaikyti burzgiančias greitąsias, policijos ir ugniagesių automobilius bus sunku.
Jau dabar reikia pradėti vystyti technologijas, kurios leistų sukurti patikimas mašinas ateičiai, kai vidaus degimo varikliai taps nepriimtinais. Vandenilis yra geras tuo, kad jo atsargas galima papildyti išties greitai.