Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje veikiančio „Proservisai“ autoservisų tinklo direktorius Vytautas Paulikas pasakojo, kad spaudžiant šalčiams dažniausiai kažkas automobilyje prišąla arba neatsidaro: „Kartais žmonės galvoja, kad yra gedimas, tačiau būna užšalę degalai“.
Pašnekovas minėjo, kad praėjusią ir šią savaitę klientai atvažiuoja dėl starterių, generatorių, siurblių, įpurškimo sistemų gedimų. Taip pat sulaukia automobilių po avarijų, kuriems tenka remontuoti kėbulus.
Anot pašnekovo, pusė problemų yra susijusios su žiemos šalčiais. Net 30 proc. automobilių atvežama su neužsikuriančiais varikliais.
„Viena ar kita detalė neatlaiko šalčio. Kai spaudė 20 laipsnių šaltis, išryškėjo daug detalių problemų. Dabar nėra taip šalta, tačiau vis tiek pastebime tas pačias problemas. Gal automobilis ilgą laiką stovėjo ir nebuvo judinamas, o gal žmogus neturėjo pinigų, todėl pas mus nevažiavo“, – sakė V.Paulikas.
Naujienų portalui lrytas.lt pasiteiravus, kodėl žmonės nesprendžia problemų iš anksto, V.Paulikas teigė, jog patikrinti visą degimo sistemą kainuoja apie 700 eurų, todėl vairuotojai nesiveržia to daryti.
Vilniuje veikiančios autopaslaugų grupės „Martonas“ vadovas Mečislavas Lavrinovičius pasakojo, kad pastebi, jog pastaruoju metu nemažai automobilių yra su užšalusiomis spynelėmis, aušinimo sistemomis bei skysčiais. Taip pat netrūksta žmonių, kurie nulaužia transporto priemonės apsaugas, nes įvažiuoja į pusnį arba negali atidaryti, ar net uždaryti automobilio durelių.
Dažniausia problema – neužsikuriantis automobilis, net po du tokius automobilius sulaukia per dieną.
„Norint išvengti šių problemų, reikia atvažiuoti dar prieš šalčius į autoservisą ir viską sutepti“, – naujienų portalui lrytas.lt kalbėjo M.Lavrinovičius.
Serviso vadovas tikino, kad tik 15 proc. žmonių atvažiuoja, kuriems sniegas ir neigiama oro temperatūra sukėlė tam tikrus gedimus: „Jau visi priprato ir žino, kaip reikia elgtis. Dažniausiai atvažiuoja jaunimas arba merginos. Prieš septynerius metus per tokius šalčius labai daug buvo automobilių su užšalusiais degalais, akumuliatoriais ir kitomis problemomis, o dabar jų stipriai sumažėjo“.
M.Lavrinovičius, lygindamas sausio ir vasario mėnesį, pastebėjo, kad problemos autoservise būna įvairios. Tačiau pastebėjo gan įdomią statistiką, kad praeitą savaitę vien tik BMW automobiliai buvo, tačiau minėjo, jog kitomis dienomis servise sulaukia įvairių markių transporto priemonių: „Būna, kad kelias dienas tam tikra automobilio markė nevažiuoja, o vėliau jų daug būna“.
Vilniuje su elektromobiliais dirbančios įmonės „Cars Help“ įmonės vadovas Ričardas Matusevičius minėjo, jog pastaruoju metu nemažai senesnių automobilių yra su akumuliatorių gedimais: „Per savaitę atvyksta apie 3–4 elektromobilius“.
„Atšalus orams, elektromobiliuose sutrumpėja nuvažiuojamas atstumas, todėl tenka keisti akumuliatorių. Daugiau problemų šiose transporto priemonėse, kaip ir nėra...“, – naujienų portalui lrytas.lt teigė R.Matusevičius.
Anot pašnekovo, lyginant su sausio mėnesiu, atvykstančių klientų kiekis sumažėjo. Jis mano, kad tai nutiko dėl to, nes dauguma elektromobilių stovi kieme ir yra nejudinami.
Ilgai stovinčių automobilių laukia problemos
M.Lavrinovičius kalbėjo, kad ilgai stovinčių automobilių laukia akumuliatoriaus keitimas: „Jei akumuliatorius išsikrovęs, elektrolitas neatlaiko temperatūros ir viskas užšąla. Akumuliatorius visada turi būti įkraunamas“.
Pašnekovas taip pat pridūrė, kad stovinčių automobilių stabdžiai surūdija bei rankinis stabdys sugenda.
V.Paulikas pabrėžė, kad ilgai stovinčių automobilių laukia remontas. Jis pastebėjo, kad per pirmąjį karantiną buvo užsakymų kritimas, tačiau jam pasibaigus, vasarą, užsakymų skaičius neproporcingai augo: „Vasarą gedimai niekur nebuvo dingę, todėl pavasarį, manau, kad tikrai sulauksime didelio kiekio užsakymų. Važiuojančiam automobiliui vieni dalykai genda, o stovinčiam kiti...“.
Autoservisų tinklo direktorius mano, kad pavasarį bus problemų su važiuokle bei akumuliatoriais: „Dauguma automobilio mazgų nuo stovėjimo neturi vaistų“.
R.Matusevičius minėjo, kad stovintys elektromobiliai tik išsikrauna arba neįsijungia mažasis akumuliatorius.
Vyras mano, kad po karantino padidės žmonių srautas, nes per praeitą karantiną apie 60 proc. užsakymų buvo sumažėję, tačiau jam pasibaigus viskas sugrįžo į senas vėžes: „Po šio karantino greičiausiai bus tas pats“.