Iš tokio pastato mažiausia, ko gali tikėtis, tai autoserviso. Bet štai – jis čia, atsinaujinęs ir ryškus, pasiruošęs suteikti ne tik Kėdainių, bet ir aplinkinių rajonų automobilių vairuotojams visokeriopą pagalbą.
Jaunas verslas
MB „Pelėdnagių autoservisas“ – dar visai jauna įmonė. Įkurta prieš kiek daugiau, nei metus, ji sugebėjo sukomplektuoti pavyzdinę darbuotojų komandą, spėjo suburti lojalių klientų ratą, nepaisant karantino mestų iššūkių rengė projektus, gavo savivaldybės ir Europos Sąjungos finansavimą. Ir viskas tam, kad būtų galima suteikti kuo platesnį kokybiškų paslaugų spektrą.
Įmonės įkūrėjai – vokiečių kraujo turintis Linas Rozenbergas ir jo žmona Jovita. Maisto technologiją baigusi pora specialybę atitinkančių darbo pasiūlymų turėjo daug, tačiau nusprendė, kad nori susikurti darbo vietas patys sau ir sukurti jų kitiems. Jau ilgą laiką turėję šias patalpas jose bandė ir kitokius verslus – pavyzdžiui, gamino kiemo tvoras, vartus. Vėliau ėmėsi automobilių remonto.
Ir nors servisų, rodos, netrūksta – visuose juose eilės, pastebi verslininkų pora. O jei yra eilės, yra ir paklausa, o gerai paslaugai paklausa visuomet bus.
Likimas sudėliojo viską taip, kad būtent Jovita vadovauja automobilių servisui. Ir nemanykite, kad ji atlieka tik vadybinį darbą – ši žavi šviesiaplaukė nebijo rankų į automobilio „vidurius“ įkišti.
Bet apie viską nuo pradžių...
„Pas mus šiuo metu dirba penki darbuotojai. Darbo netrūksta, be to, nuolat plečiame teikiamų paslaugų spektrą, galime pasiūlyti paslaugas, kurių nesiūlo joks kitas Kėdainių rajono servisas.
Pas mus važiuoja automobilius remontuotis ir iš Kauno, ir iš Vilniaus“, – pasakoti ima verslininkų pora, o už lango uoliai darbuojasi serviso mechanikai. Servisas sausakimšas, kieme – dar keliolika savo eilės laukiančių automobilių.
Siūlo tai, ko nesiūlo kiti
Žinoma, dauguma automobilių servisų teikia panašias paslaugas ir klientas gali rinktis servisą pagal kainų spektrą, simpatijas meistrams ar tiesiog geografinį patogumą. Tačiau kas gali priversti vilnietį važiuoti į Pelėdnagius ir čia palikti automobilį meistrų rankose?
„Atliekame visus pagrindinius automobilio važiuoklės, variklio, elektrinės dalies remonto darbus, ratų montavimą, balansavimą, suvedimą, galime pasiūlyti naujus autokablius įvairių markių automobiliams ir įvairias automobilių detales už itin konkurencingas kainas.
Vieninteliai Kėdainiuose galime priimti ir didelius automobilius – krovininės paskirties autobusiukus. Didžiuosiuose miestuose nėra tiek daug tokius automobilius priimančių servisų, o mes, štai, Pelėdnagiuose turime. Turime specialų ilgą keltuvą, patalpų aukštis pakankamas“, – pasakojo L.Rozenbergas.
Maža to, „Pelėdnagių autoservisas“ vienintelis Kėdainiuose teikia 3D ratų suvedimą, kuris naudojamas naujiems automobiliams, taip pat jie vieninteliai turi ir specialią automobilių su automatine pavarų dėže tepalų pildymo stotelę.
Autoservisas taip pat gali pasiūlyti pakaitinį automobilį. Tiesa, kol kas toks automobilis tik vienas, tačiau greitu metu ketinama įsigyti daugiau.
Bendradarbiauja su žinomais vardais
MB „Pelėdnagių autoservisas“ yra „Turbobaltic“, „GRC“ ir „Smagresta“ atstovai. Ši partnerystė jiems leidžia atlikti tokius darbus, kurių baidosi kiti – pavyzdžiui remontuoti net žemės ūkio technikos dalis.
„Į mus pačiu darbymečiu kreipiasi ūkininkai, kai susiduria su žemės ūkio technikos turbinų, variklių gedimais. Bendradarbiavimas su „Turbobaltic“ turbinų remonto centru mums suteikia galimybes remontuoti ir žemės ūkio techniką.
Atstovaujame ir galvučių remonto centrą „GRC“ ir teikiame variklio galvų, variklio bloko, veleno remonto ir šlifavimo darbus. Taip pat esame sankabų remonto centro „Smagresta“ atstovai Kėdainiuose ir galime remontuoti smagračius bei sankabas.
Bendradarbiavimas su šiomis ne vieną dešimtmetį veikiančiomis įmonėmis mums suteikia galimybę atlikti šiuos remonto darbus ne tik lengviesiems automobiliams, bet ir vilkikams bei žemės ūkio technikai“, – sakė serviso vadovai pridurdami, kad didžiuojasi ir džiaugiasi, kad tokios visiems žinomos aukšto profesionalumo įmonės pasitikėjo jaunu servisu, įsikūrusiu Lietuvos centre.
Nuo A iki Ž
Serviso vadovė Jovita priduria, kad labai populiari paslauga – automobilio techninės apžiūros organizavimas. Teikdami šią paslaugą jie išlaisvina klientą ne tik nuo ne itin malonaus kas du metus laikomo „egzamino“ „Regitroje“, bet ir sutaupo žmogaus laiką.
Paslaugos teikimas suorganizuotas taip, kad viskas, ko reikia – paskambinti jiems. Automobilį meistrai paimti gali patys, ir grąžinti jį į sutartą vietą. Kas gali būti geriau?
„Vieni žmonės tiesiog jaudinasi, nenori važiuoti, bijo, kiti paprasčiausiai neturi laiko. Dažnas atveža automobilį mums, o mes padarome viską, ką reikia. Kartais net atvežti nereikia – paimame mašiną iš tos vietos, iš kurios paprašo, ir grąžiname ten, kur sutarta. Toks bekontaktis paslaugos teikimas populiarėja vis labiau, ir ne tik dėl karantino, saugumo.
Tai labai patogu – nereikia niekuo rūpintis“, – sako J.Rozenbergienė pridurdama, kad iki metų galo servisas ketina įsigyti ir traliuką, kuriuo galės patys atsivežti sugedusius automobilius. Dabar jie tokią paslaugą taip pat teikia, tačiau traliuką nuomojasi. Įsigijus nuosava, paslaugos bus suteikiamos greičiau, bus mažesnės paslaugos teikimo išlaidos.
Be leidimo – nieko
Tikriausiai dažnam yra tekę susidurti su situacija, kai nuvežus automobilį su vienu gedimu, pasiimti jį tenka su gerokai didesne sąskaita, nei tikėtasi. Kodėl? Nes, pasirodo, pakeitus vieną detalę prisireikė keisti ir kitą, po to dar ir dar, ir dar...
L.Rozenbergas neslepia – išties dažnai būna taip, kad pakeitus vieną detalę nauja prisireikia atnaujinti ir kai kurias artimas detales. Vis dėlto be automobilio savininko leidimo jokie papildomi darbai, nei buvo tartasi, nebūna vykdomi.
„Niekada patyliukais, neatsiklausę kliento, detalių nekeičiame. Geriau jau automobilis palauks, bet pirmiausia susisiekiame su klientu, pasakome, kokia situacija. Ne visada klientai būna pasiruošę didesnės apimties remonto darbams, ir mes tą jų sprendimą privalome gerbti“, – sako Linas.
Tiesa, prieš atiduodant automobilį klientui, meistrai užmeta akį ir į kitas svarbiausias automobilio dalis ir primena, ką reikėtų greitu metu pakeisti, ar pakomentuoja bendrą automobilio būklę. Tam, kad būtų sutaupyta ir kliento, ir darbuotojų laiko, atlikus darbus yra pateikiama išsami ataskaita apie pakeistas detales, padarytus darbus, problemines automobilio vietas.
Išimtos senos automobilio detalės klientui visuomet parodomos, jei jis nori – ir atiduodamos. Tačiau taip uoliai besirūpindami klientais ir skirdami jiems daug laiko, Rozenbergai sako – klientus taip pat atsirenka.
„Nedarome kontraversiškai vertinamų darbų – pavyzdžiui, nepjaustome katalizatorių. O ir klientus atsirenkame. Perekupai, kurie pigiai ir greitai kosmetiškai apremontuoja mašiną, pas mus tikrai nėra laukiami. Mūsų tikslas dirbti kokybiškai, o ne bet kaip.
Tikrai nesiruošiame gadinti savo vardo dėl keliasdešimities eurų. Jei jau remontuojame automobilį – remontuojame kaip sau. Aišku, klaidų nedaro tas, kas nedirba, bet mes klaidų nesikratome. Jei tik klientui kyla klausimų ar įtarimų, iškart mums reikia skambinti, ir aiškintis situaciją. Jei klaida mūsų – neišsisukinėjame, ištaisome ją.
Bet būna, kad ir klientai ne viską gerai supranta, tuomet jiems aiškiname, kokie darbai buvo padaryti, ir kas galėjo lemti kažkokio jo skundo atsiradimą“, – sako verslininkai.
Naujutėlė technika
„Pelėdnagių autoservise“ visa technika, galima sakyti, dar naujų dažų kvapo nepraradusi. Keltuvai, įrankiai ir kita serviso įranga – pirkta nauja. Kai kurie įrenginiai įsigyti neseniai, tad kol kas dar nėra „įdarbinti“ – pirmiausia darbuotojai siunčiami į mokymus, o tada jau bus teikiamos ir naujos paslaugos klientams.
„Nupirktos staklės, skirtos ratų lyginimui. Sulanksčius, suskilus ratlankiui, galėsime sutaisyti. Greitu metu siųsime darbuotojus į apmokymus, kad išmoktų dirbti su tomis staklėmis. Šviežiai įsigiję esame kondicionierių pildymo stotelę, darbuotojai jau išmokyti ja dirbti. Taip pat liko keli baigiamieji darbai, ir galėsime amerikietiškiems automobiliams atlikti ratų geometriją.
Nupirktas ir šviesų reguliavimo aparatas. Šviesų reguliavimas aktualiausias ruošiant automobilį techninei apžiūrai. Maža to, artėja tamsiausias metų laikas, kai tvarkingos automobilio šviesos yra itin svarbus saugumo aspektas, – vardija L.Rozenbergas.
Investuoja į darbuotojus
Visi servise dirbantys vyrai turi autošaltkalvio-mechaniko specialybę. Vienas jų Kėdainių PRC baigė automobilių elektriko specialybę. Visi jie turi papildomus įgūdžius, įgautus mokymuose.
Autoserviso vadovė Jovita sako labai besidžiaugianti savo darbuotojais, o komandą vadina jaunatviška, atsakinga, žingeidžia. Sako, nenusiųsti į kursus ar mokymus ir įsižeisti gali – tiek jie nori mokėti daugiau ir išplėsti savo sugebėjimus.
„Šioje srityje atsirinkti gerus darbuotojus – labai sunku. Darbuotojus ir komandą susirinkti užtruko laiko. Vienus radome per pažįstamus, kitus per Užimtumo tarnybą. Kol atsirinkome, visko buvo – ir mažai suprantančių apie automobilius, kuriems pati turėjau parodyti, kaip surinkti detales, ir išgeriančių. Tokie iškart būdavo atmetami.
Darbuotojus auginame. Norime, kad jiems būtų gera ir patogu pas mus dirbti. Visi turi savo darbinių rūbų komplektus, atskirus akumuliatorinius įrankius“, – sako Jovita, o paklausta, kaip gi penki vyrai reaguoja, kad jiems vadovauja moteris, žybteli akimis – gerai reaguoja, o jei ne...
„Darbuotojai žiūri į mane pagarbiai, ir tariamės, ir šnekamės, ir baramės, ir juokaujame – visko būna, visko reikia. Nusiskundimų neturi, o ir pabandytų turėti – pamatytų!“, – juokiasi moteris.
Tačiau panašu, kad skųstis komanda neketina. Štai dešinioji vadovų ranka Ernestas sako, kad geresnės vadovės už Jovitą kažin ar pavyktų rasti.
„Viskas prasidėjo nuo to, kad aš čia savo automobilį buvau atvežęs susiremontuoti. Tiesa, pradžioje kai skambinau, atsiliepė Jovita – net patraukiau telefoną nuo ausies, pažiūrėjau, ar ten pataikiau. Na bet dabar man jokio skirtumo, kad vadovė moteris. Ji supranta automobiliuose, domisi, daug iš mūsų išmoko. Iš tiesų tokios geros vadovės dar paieškoti reikėtų. Patinka čia“, – sako jis.
Ką ji veikia garaže?
Jovita sako ne kartą sulaukusi kreivų žvilgsnių, kandžių replikų ar net tiesaus klausimo „ką šita boba garaže veikia?“ Na ką – dirba! Ir ne bet kaip, o taip, kad ne vienam vyrui nosį nušluostytų.
Linas savo prie mechanikos linkusia moterimi didžiuojasi ir pasakoja, kad toks jo žmonos pomėgis dažnai virsta kuriozinėmis istorijomis.
„Kartą autodalių parduotuvėje ji su pardavėju susiginčijo dėl detalės, kad ne tokią pardavė. Ėmė kalbėtis jie apie metus, sriegius ir išpjovas, už jos eilėje stovėjusiems vyrams stalčiai net atsidarė. Už galvų susiėmę dūsavo, kad jiems tokią moterį iš kažkur gaut – viską apie automobilius žino!
Kitą kartą serviso kieme brolio automobilį remontavo, apsirengusi su specofke, nosis tepaluota, rankoje didžiausias raktas. Atėjo į kiemą klientai, akis išsprogdino, o paklausti ar reikia pagalbos išlemeno, kad nieko jau jiems nebereikia, ir išėjo suakmenėję.
Kai kuriuos moteris, remontuojanti automobilį, šokiruoja. Tad neina ji prie automobilių, nors ir labai patinka. Dirba vadybinį darbą, nors ir čia replikų sulaukia – dažnas paskambinęs perklausia, ar tikrai į servisą pataikė. Kiti atėję klausinėja, ar nesąmonių nepridarysime“, – juokiasi Linas, o Jovita kuklinasi.
„Būna, klausia manęs – ką, aš vyro, namų neturiu? O aš jiems atkertu – aš servisą turiu, cha!“, – sako Jovita ir prapliumpa juoktis.
Tad ar ta sodri rožinė serviso spalva – Jovitos įnoris? Ir taip, ir ne.
„Norime būti ryškūs, norime būti perspektyvūs. Mūsų kolektyvas jaunatviškas, žingeidus ir, svarbiausia, dirba sąžiningai. Aišku, į spalvą mūsų darbuotojai iš pradžių reagavo kreivokai, bet kai paklausėme, ar geriau būtų žydras servisas, iškart nuomonę pakeitė. Sakė, gera spalva, net labai“, – sako serviso vadovė.
O L.Rozenbergas priduria, kad jo pavardė, išvertus iš vokiečių kalbos, reiškia „rožių kalnas“. Tad ir servisas toks – it rožė ant kalno. Su niekuo nesumaišysi, kito tokio nepamatysi ir tikrai niekada jo nepamirši.