„Veho Lietuva“ Vilniaus įmonės padalinio vadovas Aivaras Kašuba naujienų portalui lrytas.lt teigė, kad savo laiką planuojantys ir eilių bijantys žmonės padangas pasikeičia iš anksto. A.Kašuba atskleidė, kad pastarosios dvi savaitės jų įmonėje išties užimtos.
A.Kašuba juokauja, kad automobilis ir karantino metu yra ta priemonė, kuri sąlyginai leidžia pažeisti karantino sąlygas. Juk su šeimos nariais gali judėti automobiliu ir neužsidaryti tarp keturių sienų.
Padangas šioje įmonėje daugiausia keičiasi prieš pat lapkričio pirmąją arba likus kelioms dienoms iki nustatyto termino pabaigos. Kainos priklauso nuo padangų dydžio, jos svyruoja nuo 50 iki 80 eurų už pakeitimą su montavimu. Kai kurie klientai įmonėje nusprendžia pasiderėti, tačiau kainos nuleidžiamos tik lojaliems klientams.
Nuo spalio 12 iki 28 d. šios įmonės darbuotojai padangas pakeitė 191 automobiliui: Vilniuje – 114, Kaune – 34 ir Klaipėdoje – 43 automobiliams.
Tuo metu įmonės „Melga“ vadovas Tadas Kuliešius pastebėjo, kad šiais metais klientai keičiasi padangas vangiai ir mano, kad greičiausiai tokia situacija yra dėl orų. Vyras mano, kad visi suvažiuos keistis padangų paskutinėmis dienomis.
T.Kuliešius teigė, kad prieš Vėlines ir prieš lapkričio 10 d. daugiausia atvažiuoja žmonių pasikeisti padangas. Anksčiau kai kurie klientai pradėdavo keistis padangas nuo spalio vidurio, tačiau šiais metais jie neskubėjo to daryti.
„Vieną kartą klientas atvažiavo vasarines padangas į žiemines pasikeisti vasario mėnesį“, – prisiminė T.Kuliešius.
Kaune veikiančio autoserviso „Helijo ratai“ prekybos vadovas Andrius Pocius teigė, kad jau dvi savaites klientai aktyviai keičiasi padangas. Šiuo metu eilė yra net savaitė į priekį. Tačiau vis tiek savininkas teigė, kad didžiausias bumas prasidės po Vėlinių. A.Pocius mano, kad žmonėms apie padangų terminą primena temperatūra.
„Turime klientų, kurie su vasarinėmis padangomis visą sezoną pravažinėja. Vieną kartą atvažiavo žmogus pavasarį pasikeisti padangas į vasarines, tačiau atidarius bagažinę ten gulėjo žieminiai ratai. Baisiausia tai, kad tokie klientai nesaugo savęs ir kitų žmonių“, – naujienų portalui lrytas.lt prisiminimais dalijosi A.Pocius.
Įmonėje padangas galima pasikeisti nebrangiai: nuo 8 iki 15 eurų. Nors ir kaina maža, atsiranda žmonių, kurie nusprendžia pasiderėti. Tačiau A.Pocius nuolaidos klientams nepadaro.
„Tokvila“ automobilių aptarnavimo ir remonto departamento direktorius Vladimiras Liustrickis teigė, kad jų įmonėje padangų keitimo sezonas jau prasidėjo. Nuo spalio mėnesio pradžios pradėjo keisti padangas ir apie 30 proc. klientų jau pasikeitė.
„Dabar važiuoja kiekvieną dieną klientai. Per savaitę po 20 proc. klientų pasikeičia padangas. Iki lapkričio vidurio 70 proc. žmonių pasikeis padangas, o kiti liks su demisezoninėmis padangomis. Šie klientai turi žieminius komplektus, todėl niekur neskuba“, – aiškino V.Liustrickis.
V.Liustrickis pastebėjo, kad jei nėra minusinės temperatūros, klientai toliau važinėja su vasarinėmis padangomis: „Tačiau, jei dabar temperatūra nukristų žemiau nulio ir atsirastų plikledis, autoservise būtų labai daug žmonių“.
„Tokvila“ įmonėje yra siūloma paslauga – „gyva eilė“. Ryte klientas palieka automobilį ir specialistai per dieną, kai turi laisvo laiko, pakeičia padangas.Tačiau remonto departamento direktorius teigė, kad transporto priemones palieka nedaug žmonių, mat dažniau nusprendžiama palaukti 3–4 dienas ir pasikeisti padangas iš karto. Dabar įmonės darbuotojai dirba nuo 7 val. ryto iki 21 val. vakaro, o anksčiau dirbdavo tik iki 19 val.
Padangų keitimo kaina svyruoja nuo 40 iki 50 eurų su PVM. Įmonėms, kurios turi daug automobilių, padaro nuolaidą.
Vilniuje veikiančios įmonės „Dalauta“ vadovas Tomašas Adamovičius tvirtino, kad žmonės jau keičiasi padangas, tačiau didelio antplūdžio nėra. Vyras mano, kad klientai dar taupo žiemines padangas ir tempia viską iki paskutinės dienos.
„Dauguma žmonių dabar stengiasi pasikeisti padangas iki lapkričio 10 d., tačiau tikrai yra vairuotojų, kurie atvyksta 11, 12 ar 13 d. Tačiau yra ir tokių, kurie iki lapkričio pabaigos rizikuoja ir važinėja su vasarinėmis padangomis“, – naujienų portalui lrytas.lt teigė T.Adamovičius.
Įmonės vadovas sakė, kad šiuo metu artimiausios dienos užpildytos nuo ryto iki vakaro.
Padangas autoservise pasikeisti galima nuo 20 eurų, tačiau jei klientai nori papildomų paslaugų – kaina kyla.
„Žieminės padangos greičiau dėvisi, kai yra šilta. Padangų efektyvumas prasideda nuo 6 laipsnių šilumos, tačiau jei temperatūra aukštesnė – žieminė padanga nėra efektyvi, blogėja stabdymo laikas ir t. t.
Manau, kad policija nekibtų, jei temperatūra būtų 10–15 laipsnių šilumos po lapkričio 10 d. Tačiau įstatymiškai, jei įvyktų avarija, pareigūnas pirmiausia tikrintų padangas“, – įžvalgomis dalijosi „Dalauta“ įmonės vadovas.
Termino pasikeitimai
Naujienų portalas lrytas.lt šių metų pradžioje rašė, kad gali būti, jog dėl pasikeitusių klimato sąlygų žieminių padangų terminas gali būti pakeistas arba padangų nereikės keisti apskritai. Tačiau posėdyje Susisiekimo ministerijos Eismo saugumo taryba nusprendė, kad šiais metais tvarka liks tokia pat. Tačiau tokia galimybė nėra atmetama ir gali būti, jog kitais ar dar kitais metais sulauksime pokyčių.
Įmonės „Melga“ vadovas mano, kad įstatymas galėtų jau keistis, nes paskutiniais metais šyla klimatas: „Estijoje, kur žmonės daugiau važiuoja su dygliuotomis padangomis, tai net ten terminas yra iki gruodžio 1 d. O pas mus, jei oras spalio ir lapkričio mėnesiais būna geresnis, tai visų padangų tiekėjai ir klientai suspausti į terminą. Vėliau prasideda eilės, pykčiai ir t. t.“
„Dalauta“ įmonės vadovas pritaria sprendimui pratęsti terminą, tačiau mano, kad reikėtų atsižvelgti į oro sąlygas. T.Adamovič sakė, kad dauguma vairuotojų šiam sprendimui pritartų ir su malonumu važinėtų ilgiau su vasarinėmis padangomis, kad nereikėtų gadinti žieminių padangų.
Tačiau „Helijo ratai“ prekybos vadovas yra kitos nuomonės bei mano, kad nereikia keisti jokio termino.
„Lapkričio viduryje vieną rytą gali būti minusinė temperatūra ir prasidės eismo įvykiai. Padangos, nors ir esant teigiamai temperatūrai nesigadina, nes asfaltas jau yra vėsus.
Kiti pasakoja, kad ant slidžios dangos su žieminėmis padangomis slidinėja, tačiau tai yra nesąmonė. Ji truputį turi slydimą, tačiau su tokiomis padangomis važinėti daug saugiau ir geriau. Tegul rimtesnes problemas Seimas sprendžia, nes tikrai jų turi.
Jau dabar daug kas važinėja su blogomis padangomis, o kai leis visiems tą daryti... Baisiausia, kai vėliau eismo įvykio metu nukenčia vaikai ir nekalti žmonės“, – tvirtino „Helijo ratai“ prekybos vadovas.
„Tokvila“ automobilių aptarnavimo ir remonto departamento direktorius irgi mano, kad nereikia pratęsti termino, nes jau spalio mėnesį buvo minusinė temperatūra naktį: „Man įdomu, kaip draudikai žiūrės, kai oro sąlygos neleidžia važiuoti su vasarinėmis padangomis, o pasipila draudiminių įvykių dėl termino pratęsimo. Daugiau čia saugumo klausimas...“.