Žinoma, automobilio grožis yra subjektyvus įvertinimas, tačiau kai kurie modeliai yra mažų mažiausiai keisti ar net įtraukti į baisiausių, blogiausių automobilių nominacijas ir rinkimus.
Naujienų portalas lrytas.lt dalijasi 12 keisčiausio dizaino automobilių iš viso pasaulio pavyzdžiais, remiantis time.com, drivetribe.com, cbsnews.com, businessinsider.com ir kt. rinkiniais.
1. „Ford Pinto“
Tai kompaktinės klasės automobilis, pristatytas 1971 metais JAV ir buvo gaminamas iki 1980 metų. Jis geriausiai prisimenamas ne tik dėl savo išskirtinės išvaizdos, bet ir dėl didelių saugumo spragų. Pavyzdžiui, jei avarijos metu buvo pažeidžiama automobilio galinė dalis, automobilis užsiliepsnodavo.
Dėl itin prastos automobilio konstrukcijos autoįvykiuose žuvo ar buvo sužalota šimtai žmonių, o gamintojas 1978-asiais patyrė milžiniškus nuostolius, kai teko atšaukti 1,5 mln. šio modelio automobilių.
2. „Corbin Sparrow“
Ši transporto priemonė JAV rinkoje pasirodė 1999 metais. Tai buvo tik elektra varomas vienvietis automobilis ir labiau priminė motociklą ar motorolerį. Tačiau vienu įkrovimu galėjo nuvažiuoti beveik 200 km. Vis tik didelio entuziastų būrio šis kūrinys nesuviliojo dėl savo dizaino.
3. „Subaru Brat“
Akronimas BRAT (Bi-drive Recreational All Terrain Transporter) tiksliausiai galėtų reikšti rekreacinį (rekreacinis – skirtas poilsiui, jėgoms, sveikatai atgauti (Tarptautinių žodžių žodynas, Vilnius, 2013, p. 701) – red. past.), dvidurį visureigį-transporterį, kuriame buvo įrengtos keturios sėdimos vietos – dvi viduje, dvi – krovinių transportavimo dalyje. Taigi, keleiviai (jei vežami tarsi kroviniai), keliaudavo nugara į priekį. Panašu, kad automobilio pavadinimas BRAT gana išraiškingas, tačiau jo funkcija sunkiai suvokiama.
Šis automobilis buvo pristatytas 1977 metais Japonijoje, tačiau skirtas JAV rinkai, kur populiarėjo keturiais varomais ratais aprūpinti pikapai (lengvoji transporto priemonė, kuri gale turi atvirą integruotą vietą kroviniui). Įdomu ir tai, kad tokį egzempliorių turėjo ir JAV prezidentas Ronaldas Reaganas ir laikė šį automobilį savo sodyboje Kalifornijoje.
4. „Aston Martin Lagonda“
Nors „Aston Martin“ gamintojo automobiliai yra siejami su prabanga ir rafinuotu stiliumi, šis modelis – „Lagonda“ – yra vienas iš keisčiausių ir egzotiškiausių britiškų automobilių, pristatytų 70-ųjų viduryje. Pramintas „pieštukų dėžute“, šis automobilis buvo ypatingas, tačiau ne iš gerosios pusės: tai buvo mechanikos ir elektronikos katastrofa.
1976 metais pristatytas modelis buvo prikimštas įmantrios valdymo elektronikos, pvz., įvairių ekranų, kurie, jei būtų veikę tinkamai, būtų sudarę įspūdį vairuotojui ir keleiviams.
5. „Nissan Cube“
Japonijos automobilių gamintojo „Nissan“ 1998-aisiais pristatytas modelis „Cube“ savo išvaizda buvo toks, kaip ir sufleravo jo pavadinimas – kampuotas. Tačiau jau 2002 metais įgavo apvalesnes formas. Paskutinį kartą atnaujintas ir dar labiau suapvalintas 2009-aisiais. Tačiau dvasia išliko tokia pati ligi šiol – dėmesį atkreipiantis važiuojantis kubas.
6. „AMC Gremlin“
„American Motors Corporation“ (AMC) kūrinys, pavadintas „Gremlin“ buvo pristatytas 1970-aisiais ir netruko tapti legenda dėl savo dydžio ir išskirtinės išvaizdos. Iš tiesų tai buvo puikus pavyzdys, kas nutinka, kai gamintojas taupo pinigus ir laiką – kitam koncerno AMC modeliui – „Hornet“ – tarsi nupjovė galinę dalį ir taip atsirado „Gremlin“. Rezultatas – siaubingos automobilio valdymo savybės dėl itin sunkaus šešių cilindrų variklio ir neproporcinga kėbulo išvaizda.
Galima tik įsivaizduoti, koks buvo svorio paskirstymas priekinei ir galinei ašims. Sutapimas ar ne, bet Gremlinas – anglų folkloro mitinė būtybė, dažnai vaizduojama kaip gadinanti įvairius mechanizmus, ypač lėktuvus.
7. „Pontiac Aztek“
Kontraversiškas „General Motors“ kūrinys „Pontiac Aztek“ 2001-2005 gamybos metais labiausiai pasižymėjo „blogiausio dizaino“ rinkimuose. Panašu, kad ne veltui, mat iš viso JAV rinkoje parduota vos 119,692 vienetai šio modelio automobilių.
8. „Trabant“
Po Antrojo pasaulinio karo suformuotoje socialistinėje Rytų Vokietijoje buvo užsimota sukurti savąją „VW Beetle“ versiją – iš „VEB Sachsenring“ gamyklos Cvikau mieste 1957 metais išriedėjo „Trabant“ („Palydovas“). Panašu, kad nukopijuoti nepavyko.
Nepaisant menkos meninės vertės ir prastos surinkimo kokybės, transporto priemonė tapo Vokietijos Demokratinės respublikos simboliu – buvo pagaminta net 3,7 mln. „Trabant“ vienetų. Šis Rytų Vokietijos inžinierių kūrinys turėjo ausį rėžiantį dviejų cilindrų (18 AG) variklį, kėbulas buvo pagamintas iš duroplasto. Vieną pliusą šis automobilis turėjo – nerūdijo.
9. „Fiat 600 Multipla Marinella“
Pirmą kartą pasauliui pristatyta „Fiat Multipla Marinella“ nuo konvejerio nuriedėjo 1956-aisiais. Tuo metu ji išsiskyrė savo žaismingai originalia išvaizda. Tiesa, automobilis labiau priminė ne šeimyninę transporto priemonę, o karuselės kabiną.
Praėjusio šimtmečio pabaigoje „Fiat“ prikėlė „Multipla“ projektą ir vėl nustebino pasaulį. Nuo pat pasirodymo pradžios 1998 metais šis automobilis nepaliko abejingų.
10. „Tatra T603“
Itin keistos išvaizdos ir formų sovietinės eros automobilis, pagamintas Čekoslovakijoje, buvo pardavinėjamas visoje Europoje nuo 1950-ųjų iki 1970-ųjų.
Nors didesnėmis mechaninėmis problemomis šis automobilis ir nepasižymėjo, tačiau patraukdavo entuziastų dėmesį savo futuristine kėbulo išvaizda ir dar keistesnio dizaino priekiniais žibintais. Čekoslovakijoje pagaminta „Tatra 603“ turėjo gale sumontuotą variklį. Ir, žinoma, buvo dedikuota „išrinktiesiems“ valdžios atstovams.
11. „Volkswagen Thing“
Kaip jau tikriausiai supratote, vokiečių inžinieriai 1968 metais sukūrė „Daiktą“ ant ratų, kurio paskirtis buvo vienintelė – atlikti savo funkciją t. y. transportuoti daiktus ir keleivius. Šis, dėžę primenantis vokiečių mechanikos šedevras turėjo ir savo pusbrolių sovietų sąjungos šalyse, pavyzdžiui, Ukrainoje, kur 1966 metais pradėtas gaminti į „VW Thing“ panašius „LuAZ“/„ZAZ 696“.
12. „UAZ-452“
Kampuotajam „LuAZ“/„ZAZ 696“ lyg atsvara tapo kitas sovietinis automobilis, pravardžiuojamas „Batonu“. Tai „UAZ 452“. Neįtikėtina, tačiau 2018 metais šis modelis šventė 60 metų jubiliejų – pirmasis „Batonas“ buvo pagamintas 1958-aisiais ir iki šiol beveik nepakito jo eksterjeras ir interjeras. „UAZ 452“ – tai nedidelis krovininis arba keleivinis mikroautobusas, iki šiol gaminamas Uljanovsko automobilių gamykloje.