Odinis salonas – prabanga
Automobilių žurnalistas Jurgis Paplaitis pastebi, kad odinis salonas dažniau sutinkamas prabangiuose automobiliuose, nes oda yra brangus malonumus.
„Jautresnis žmogus nenorėtų turėti odinio salono, nes jam gaila gyvūnų. Palyginti su medžiaginių sėdynių apmušalais, oda yra paprasčiau išvaloma, tačiau ja reikia labiau rūpintis, pavyzdžiui, drėkinti, kad neperdžiūtų.
Turint vaikų ar gyvūnų, geriau rinktis odinį saloną, nes jei vaikai kažką išpils, valyti bus paprasčiau. Tokia oda ilgiau tarnauja, nes atsparesnė pažeidimams bei mažesnė tikimybė, kad suplyš“, – naujienų portalui lrytas.lt kalbėjo šimtus automobilių išbandęs J.Paplaitis.
Dar vaikystėje tėvai vaikams primena, kad negalima sėdėti ant šalto akmens. O juk po šaltos nakties jūsų patogi odinė sėdynė tampa tokiu pat šaltu akmeniu kaip ir vaikystėje.
Brangesnių automobilių savininkai su šiomis problemomis susiduria rečiau, nes dažnai turi sėdynę su šildymo funkcija, tačiau kol sėdynė prišils, vis tiek tenka šalti lauke arba mašinoje. Na o tie, kurie laiko savo transporto priemonę garaže, nežino paprastų mirtingųjų problemų.
Laikant automobilį vasarą lauke, jis greitai įkaista ir žmogui tampa nemalonu sėdėti. Ekspertai pastebi, jog vasarą įsėdus į juodą odinį automobilį su šortais ir marškinėliais, kai kuriais atvejais gali ir nusideginti odą.
J.Paplaitis teigė, kad ne visi gamintojai moka paruošti odą ir dėl to salonas kartais tampa netgi slidus. Automobilių ekspertai tvirtina, kad tokios problemos iškyla tiems, kurie turi amerikietiškus arba kiniškus automobilius.
Automobilių žurnalistui vasarą tenka daug laiko praleisti automobiliuose, todėl pastebėjo, kad vairuojant automobilį su odiniu salonu (retas toks automobilis turi sėdynių vėdinimo sistemą) pradeda prakaituoti kūnas.
„Jei būtų galimybė, uždrausčiau naudoti odinį saloną, nes dabar yra daug galimybių gaminti dirbtinius gaminius, kurie atitinka kokybę. Anksčiau eko oda buvo nekokybiška, o dabar prilygsta natūraliai odai“, – pastebėjo J.Paplaitis.
KIA automobilių salono pardavimų vadybininkas Karolis Judzentavičius apie odinius salonus kalba panašiai.
K.Judzentavičius tvirtino, kad didesnių, prabangesnių automobilių pirkėjai renkasi odinį saloną, o paprastesnių automobilių – medžiaginį. Vyras aiškino, kad odinis salonas siūlomas kaip papildoma įranga. Tarkime, jei automobilis kainuoja 17–18 tūkst. eurų, odinis salonas siūlomas už 1,5–2 tūkst. eurų.
„Man labiau patinka odinis salonas, nes turiu augintinių ir mažų vaikų. Taip pat estetiškai atrodo geriau. Tačiau pastebėjau, kad gamintojai vis dažniau renkasi eko medžiagas“, – kalbėjo KIA automobilių salono pardavimų vadybininkas.
K.Judzentavičius iš „Rolls-Royce“ įmonės atstovų girdėjo, kad specialistai perka tik tų jaučių odą, kuri užauginama fermose be spygliuotų tvorų. O štai karvių oda yra ne tokia patikima, nes nėštumo metu ji įsitempia ir atsiranda strijos.
„Viską atspindi vizuali odos būklė. Kai kurie pirkėjai, parduodami seną odinį automobilį, dažo odą, kad ji atrodytų geriau. Nepatyręs pirkėjas gali apsigauti, tačiau po kažkiek laiko pradeda viskas trūkinėti ir oda grįžta į nudėvėtą būklę“, – pasakojo KIA automobilių salono pardavimų vadybininkas.
„Fakto Auto“ marketingo vadovas Vaidotas Kviklys išvardijo tuos pačius salonų privalumus bei trūkumus ir mano, kad komfortiškiau sėdėti odinėse sėdynėse, nes jos minkštesnės ir patogesnės.
Vasarą ir žiemą gerai
K.Judzentavičius pasakojo, kad medžiaginis salonas klientui yra pigesnis ir vasarą nekaista.
J.Paplaitis teigė, kad medžiaginiame salone jautiesi natūraliau ir kvėpavimo savybės yra geresnės.
„Nesu odos mėgėjas, todėl renkuosi medžiaginį saloną. Odinių sėdynių kvėpavimas ne toks geras kaip medžiaginių, todėl papildomai turėtų būti šildymas ir vėdinimas. Vasarą ir žiemą man maloniau medžiaginis salonas.
Oda tinka į reprezentacinius renginius ir prabangiems automobiliams, o aš nesu tokių automobilių savininkas ir nematau savęs toje tikslinėje grupėje“, – sakė automobilių žurnalistas.
J.Paplaitis važinėja motociklu, todėl palygino, kad tvirčiausi rūbai tie, kurie yra odiniai, nes tai viena iš patvariausių medžiagų. Vyras odą naudoja tik dėl saugumo važiuojant motociklu, tačiau automobilio salono nesirinktų iš šios medžiagos.
Vis tik medžiaginės automobilio sėdynes ne tik sunku išvalyti, tačiau į jas įsigeria ir kvapai. Pastebima, jog automobiliai su medžiaginiais salonais dažniausiai tampa alergijos šaltiniu, nes įsigeria visos dulkės ir kvapai. Tokio salono nerekomenduojama rinktis automobiliuose rūkantiems žmonėms. Taip pat nuo gyvūnų patekusi vilna tarp sėdynių atims daug nervų ir kantrybės, kol ją išvalysite.
Vairuojant automobilį su medžiaginiu salonu bus šilčiau, tačiau ant sėdynių užkritęs sniegas paliks dėmes ir įsigers drėgmė. V.Kviklys aiškino, kad norint išvalyti medžiaginį saloną reikia jį vežti į cheminį valymą.
J.Paplaitis teigė, kad rinktųsi nebent eko odą, kuri yra dirbtinė ir turi tas pačias savybes.
„Man patinka „Alcantara“ dirbtinė oda, nes jos paviršius švelnus. Tačiau retai būna toks audinys automobilyje. Bėgant metams, manau, kad dirbtinės odos pardavimai augs, nes jau dabar sunku atskirti, kur eko oda, o kur – natūrali. Technologijos tobulėja“, – svarstė J.Paplaitis.
V.Kviklys teigė, kad šiuo metu rinkoje yra daug salonų pasirinkimų. Pavyzdžiui, dabar gaminamos pusiau odinės ir pusiau medžiaginės sėdynės. Sėdynių atlošų kraštai būna odiniai, nes ten didžiausias nusidevėjimas, o sėdimoji dalis – medžiaginė. Tose vietose, kurios dažniausiai būna išpurvintos, panaudoda oda.
„Aš rinkčiausi verstos odos saloną. Jis vasarą neįkaista ir žiemą nesušąla bei didesnis ilgaamžiškumas. Taip pat odinį saloną maloniau liesti bei atrodo sportiškiau. Tačiau verstos odos valymas yra sudėtingesnis“, – kalbėjo V.Kviklys.
„Fakto Auto“ marketingo vadovas pasakojo, kad dabar daugelis gamintojų privalo perdirbti tam tikrą dalį medžiagų ir panaudoti jas vėl automobiliams.
Odinis salonas atrodo solidžiau ir brangiau, o medžiaginis – sportiškiau. Tačiau niekas nėra amžina bei laikui bėgant vienas ir kitas audinys nusidėvės. Medžiaginių salonų savininkai čia sutaupys, nes keičiant odinio salono medžiagą kartais reikia keisti visą dalį medžiagos.