Būtent į tokią situaciją pateko vilnietė Monika. Naujienų portalui lrytas.lt ji pasakojo, kaip sutrumpėjo jos techninės apžiūros galiojimo laikas.
„Gegužės 5 d. mano automobiliui baigėsi techninė apžiūra. Buvo karantinas ir dirbau nuotoliniu būdu, todėl sustabdžiau ir galiojantį draudimą. Transporto priemonė nebuvo eksploatuota. Užsirašiau į TA liepos 13 d. ir sužinojau, kad mano TA dabar baigs vėl galioti 2022 m. gegužės 5 d.
Įstatyme parašyta, kad lengviesiems automobiliams TA galioja du metus. Kodėl iš manęs atėmė tuos du mėnesius? Techninėje apžiūroje man pasakė, kad tokia data įvesta pas juos kompiuteryje ir viskas yra nustatoma programiškai, todėl nieko pakeisti negali. Mano teisės yra pažeistos, negalima taip elgtis su žmonėmis“, – situacija piktinosi Monika.
Tvarka buvo apibrėžta įsakymu
Technines apžiūras atliekančių įmonių asociacijos „Transeksta“ komunikacijos vadovas Renaldas Gabartas, susipažinęs su šia istorija, aiškino, kad techninės apžiūros centrų darbas pandemijos metu buvo apibrėžtas Susisiekimo ministro įsakymu.
Dokumente numatyta, kad automobiliams, kuriems TA galiojimo terminas baigiasi karantino metu, privalomoji techninė apžiūra gali būti atidedama iki karantino pabaigos bei dar 30 kalendorinių dienų.
Šis įsakymas baigė galioti liepos 17 d., o visi automobiliai, atvykę iki šios datos į TA stotis, su pasibaigusia galioti technine apžiūra buvo traktuojami kaip pasinaudoję galimybe atidėti TA. Jiems karantinas „neprailgino“ ir „nesutrumpino“ šiuo metu galiojančios dviejų metų techninės apžiūros intervalo.
Kitaip tariant, visų automobilių, kurių TA baigėsi karantino metu, naujos TA laikas skaičiuojamas nuo tos datos, kuri buvo įrašyta patikros rezultatų kortelėje.
R.Gabartas komentavo, kad tokios tvarkos („neprailginti“ TA termino) logika – neperkelti karantininės sumaišties ateičiai ir dar kartą nekartoti TA stočių apgulties po dvejų metų. Lietuvoje iki šiol gana didelis techninės patikros sezoniškumas. Rudenį ir žiemą per mėnesį į TA centrus atvyksta apie 60 tūkst. transporto priemonių, o pavasarį ir vasarą – apie 90 tūkst. „Tokio dalyko kaip „techninės apžiūros sustabdymas“ nėra, todėl jokios šio asmens teisės nebuvo pažeistos – ji tiesiog pasinaudojo galimybe TA atlikti vėliau.
Ši apžiūra reikalinga tam, kad žmonės važinėtų su saugiais automobiliais. TA kaina yra 14,6 eurų. Pabandykite suskaičiuoti, kiek ši apžiūra kainuoja per savaitę. Visose civilizuotuose šalyse TA atliekama kiekvienais metais“, – naujienų portalui lrytas.lt komentavo R.Gabartas.
TA šiemet atidėjo beveik 90 tūkst. vairuotojų
Lietuvos techninės apžiūros atstovas spaudai teigė, kad šiais metais dėl pandemijos vietoj tradicinio transporto srauto augimo buvo nustatytas maždaug 30 proc. sumažėjimas, o baigiantis karantinui buvo fiksuojamas gerokai didesnis nei įprasta augimas.
R.Gabartas skaičiavo, kad TA apžiūrą šiais metais atidėjo apie 87 000 vairuotojų. Toks transporto priemonių skaičius atvyko į TA stotis kartu su tais vairuotojais, kuriems TA baigėsi po karantino ir kurie neturėjo galimybės atidėti vizito. R.Gabartui sunku pasakyti, kiek tiksliai yra žmonių, besiskundžiančių dėl sutrumpėjusios apžiūros. Tačiau vyras atskleidė, kad daug panašaus pobūdžio skambučių sulaukė pasibaigus karantinui.
„Įmonės TA neturi teisės patys interpretuoti įstatymų ar užsiiminėti saviveikla, todėl visais panašiais atvejais žmonėms buvo paaiškinti karantino metu galioję įprastos tvarkos pokyčiai“, – teigė R.Gabartas.