„Lada Niva“ yra vienas iš tų labai retų komunistinėse šalyse pagamintų automobilių, kurie buvo neblogai įvertinti ir laisvų žmonių šalyse. Kompaktiškas visureigis, pasižymintis puikiomis bekelės įveikimo savybėmis ir labai patrauklia kaina, buvo kuriamas nuo 1971 metų. Šio automobilio kūrėjai jį nesigėdydami vadino „Renault 5“ ant „Land Rover“ bazės“. „Niva“ pasižymi kėbuline konstrukcija, kompaktišku ir pigiu dizainu ir labai tvirtais mechaniniais komponentais.
Kai 2016 metais baigėsi „Land Rover Defender“ gamyba, „Niva“ buvo apibūdinta kaip „ilgiausiai gaminamas nepakitęs keturiais ratais varomas modelis“. Didžiausios „Niva“ rinkos Europoje buvo Vokietija ir Švedija. Tačiau, kaip dabar skelbiama, mažieji rusiški visureigiai į Europą importuojami nebebus.
Priežasčių yra net kelios. Visų pirma, „Suzuki Jimny“. Antra, „Niva“ salonas menkai tepakito nuo tų laikų, kai Gorbačiovas derėjosi su Georgeu Bushu vyresniuoju. Trečia, šiuolaikiniai taršos ir saugumo standartai. Na, paprastai tariant, „Niva“ mažai ką bedomina, o ir rinkos sąlygos keičiasi.
„Renault“ prieš keletą metų padidino investicijas į „Autovaz“. 2017 metais buvo paskelbta, kad „Lada“ tampa penktaja „Renault“ grupės marke, šalia „Renault“, „Alpine“, „Renault Samsung Motors“ ir „Dacia“. Pastaroji markė irgi gamina vieną kompaktišką pigų visureigį – „Dacia Duster“ siūlo viską, ką siūlo „Niva“, ir dar daugiau.
Taigi „Lada Niva“ istorija po daugiau nei 40 metų Europoje baigiasi. Tačiau Rusijoje, kur kokybės problemos ir morališkai pasenęs dizainas nėra tokios didelės problemos, „Niva“ ir toliau gyvens.