Tai kuo „Volkswagen Nivus“ toks ypatingas? Tai – Brazilijoje sukurtas automobilis. Pietų Amerikoje važinėja ne vienas „Volkswagen“ modelis, kokių mes Europoje net nesame matę. Kitokie reikalavimai saugumui, taršai, kitokia vairavimo kultūra, kelių būklė ir gerbūvis skatina kurti ir kitokius automobilius, kurie mūsų kraštuose nebūtų laukiami. Tačiau „Nivus“ yra kitoks – jis pasieks Europą.
Iš pradžių, „Volkswagen Nivus“ bus parduodamas tik Brazilijoje, kur ir bus gaminamas. 2021-ųjų pradžioje šis automobilis pasieks Argentiną ir kitas Pietų Amerikos rinkas. Galiausiai, antroje 2021-ųjų pusėje „Nivus“ atkeliaus į Europą. Brazilijoje sukurtas automobilis netrukus riedės ir Lietuvos gatvėmis. Neblogai, kaip „Volkswagen“ padaliniui, kuris dar visai neseniai gamino senuosius vabalus ir „Combi“ furgonus.
„Nivus“ pasižymi riesta, šiek tiek kupė profilį primenančia stogo linija. Automobilio dizainas yra ryškus, primenantis kitus „Volkswagen“ modelius, tačiau kartu ir jaunatviškas bei praktiškas. „Nivus“ bus skirtas aktyviems žmonėms.
„Nivus“ turi specialiai jam sukurtus 17 colių ratlankius, LED žibintus ir net nedidelį spoilerį gale. Žinoma, kadangi tai yra modernus automobilis, viduje vairuotojus pasitiks skaitmeninis prietaisų skydelis ir pora didelių liečiamų ekranų. Per juos bus valdomos praktiškai visos automobilio funkcijos.
Kita vertus, niekas neneigia, kad automobilio salonas yra sukurtas pagal „Golf“ pavyzdį – šie modeliai nešioja tą patį vairą. Kadangi bus parduodamas ir Europoje, „Nivus“ turi visą naujausią saugumo įrangą, įskaitant ir nuovargio detektorių, kuris nuolat stebės vairuotoją.
„Volkswagen Nivus“ ilgis siekia 4,27 m, plotis – 1,76 m, aukštis – 2,57 m. Automobilyje yra penkios sėdimos vietos, gale turėtų tilpti ir suaugę žmonės, nors dėl tokios stogo linijos vietos galvai gali būti ir ne tiek jau daug. „Nivus“ bagažinės talpa – 415 litrų.
Po „Nivus“ kapotu – 200 TSI trijų cilindrų variklis, išvystantis 94 kW galią. Šis variklis jau naudojamas „Polo Vitrus“ ir „T-Cross“ automobiliuose ir yra gaminamas čia pat Brazilijoje. Jis per 6 laipsnių automatinę transmisiją suka tik priekinius ratus. Tačiau iki to laiko, kol pasirodys Europoje „Nivus“ gali gauti naują variklį, kelių transmisijų pasirinkimą ir gal net keturių varomų ratų pavarą.
Turbūt ne visi skaitytojai žino, kad dauguma automobilių Brazilijoje važinėja degindami etanolį, todėl visi benzininiai čia parduodami automobiliai privalo turėti „flex fuel“ sistemą.
Etanolis yra švaresnis kuras, tačiau jis gali sugadinti jam nepritaikytą variklį. Kai „Nivus“ pasieks Europą, šios sistemos jis tikriausiai neturės.
„Volkswagen Nivus“ pranešimuose spaudai yra vadinamas istoriniu modeliu. Tai – tikras „Volkswagen“, sukurtas Brazilijoje ir iš pradžių skirtas tik Pietų Amerikos rinkai. Kai šie automobiliai važinės Europoje, net negalėsime jų vadinti vokiškais. Tikėtina, kad jis net nebus surenkamas Vokietijoje.