Revoliucinio verslo modelio atsiradimas
„Dacia“ prekės ženklas atsirado Rumunijoje 1966 metais ir visada buvo susijęs su „Renault“. Pirmasis modelis, kuriuo buvo prekiaujama tik Rumunijos rinkoje – „Renault 8“, kuris buvo parduodamas „Dacia 1100“ pavadinimu. Automobilis buvo surenkamas iš Prancūzijoje gaminamų dalių.
1999 metais „Renault“ įmonių grupė įsigijo Rumunijos prekės ženklą, turėdama aiškų planą. Siekė pasitelkti „Dacia“ patirtį, kad galėtų prekiauti pigiausiu sedanu Rytų Europos rinkose, kurios tuo metų įgyvendino ekonomikos pertvarką.
„Renault“ įmonių grupė nusprendė šį tikslą įgyvendinti sulaužydama galiojusius kanonus. Pirmą kartą automobilių pramonėje, kuriant naująjį modelį, pasitelktas naujoviškas projektavimo pagal kainą būdas. Jo esmė – atvirkštinė nei įprasta projektavimo logika: sąnaudų optimizavimas tapo pagrindine visų automobilio projektavimo etapų gaire, žinoma, netaikant jokių kompromisų dėl patikimumo ar saugumo.
Nuo pradžios iki pabaigos, kai kuriama techninė specifikacija, dėmesys sutelkiamas į galutinę pardavimo kainą. Vadovaujantis šia strategija, svarbus pranašumas yra patikrintų ir patikimų „Renault“ įmonių grupės dalių ir technologijų naudojimas.
Visais proceso etapais, nuo stiliaus eskizų projektuojant iki pat gamybos, „Dacia“ projektavimo komandos gali laisvai naudoti naujoviškus sprendimus tam, kad sumažintų sąnaudas.
2004 m. pristatytas „Logan“ išpildė pažadus – galėjo didžiuotis rekordiniu kėbulo matmenų ir vietos salone santykiu, turėjo būtiną įrangą ir, svarbiausia, visiems konkurencingą kainą. Automobilių rinkoje sukėlė revoliuciją ir suteikė galimybę daugybei pirkėjų įsigyti naują automobilį. Naujo automobilio kaina prilygo kitų markių naudotų automobilių kainai. „Logan“ pasiekė tokią sėkmę, kad jau 2005 metais prekyba juo buvo išplėsta visoje Europoje.
„Dacia“ tapo naujojo vartojimo stiliaus automobilių rinkoje simboliu. „Logan“ – kultiniu „Dacia“ modeliu – prekiaujama ir dabar. Nuo 2004 metų iš viso parduota 1,8 mln. šio modelio vienetų.
Pergalinga trijulė
„Dacia“, sutvirtėjusi po „Logan“ sėkmės, 2008 metais automobilių seriją papildė „Sandero“ modeliu, o po metų pasiūlė ir „Sandero Stepway“ visureigį.
Kompaktiškas hečbekas su nedideliu kėbulu, bet erdviu salonu, pasirodė esąs nepaprastai universalus automobilis. „Sandero“ (ir „Sandero Stepway“) 2018 metais buvo perkamiausias automobilis tarp individualių klientų. Nuo pristatymo rinkoje, šio modelio parduota 2,1 mln. vienetų.
2010 metais įvyko dar viena revoliucija – pradėta prekiauti „Dacia Duster“. Naujasis modelis, kuris vis dar yra vienas iš perkamiausių, leido klientams plačiai pasiekti visureigių segmentą, kuriame anuomet buvo siūlomi tik aukštesnės klasės automobiliai. Nuo 2010 metų iš viso parduota 1,6 mln. „Duster“ vienetų.
Abu naujieji modeliai atitiko „Dacia“ prekės ženklo vertybes. Rekordiškai erdvus salonas, paprasta bei solidi konstrukcija ir neprilygstama kaina lėmė jų komercinę sėkmę.
Visą šį laiką revoliucinė „Dacia“ siekė tenkinti svarbiausius klientų poreikius. Prekės ženklas siūlė paprastus, patikimus ir solidžius automobilius, kuriuose nebuvo nereikalingų priedų. 2007 metais „Dacia“ automobilių seriją papildė „Logan MCV“, o 2012 metais atsirado „Lodgy“ bei „Dokker“.
Entuziazmas, kurį sukėlė „Dacia“ modeliai, lėmė, kad išaugo aktyvioji klientų ir gerbėjų bendruomenė. Pagal pardavimų individualiems klientams mastą, „Dacia“ šiuo metu užima 8 vietą tarp Europos rinkoje parduodamų markių.
„Dacia“ pristato ir jubiliejinę, ribotą, naujos „Iron Blue“ kėbulo spalvos, seriją. Naująją seriją bus galima įsigyti visose šalyse, kuriose prekiaujama šiuo prekės ženklu.
„Dacia“ ketina sukelti dar vieną revoliuciją
Klientų lūkesčiai nuolatos kinta. „Dacia“ – tai šiuolaikiškas prekės ženklas, kuris įsiklauso į klientų poreikius ir suvokia ateities judumo iššūkius.
„Dacia“ – tai vienintelis gamintojas, kuris, atsiliepdamas į aplinkos apsaugos iššūkius, savo lengvuosiuose automobiliuose siūlo variklius, varomus dviejų rūšių degalais (benzinu ir dujomis).
Netrukus „Dacia“ ketina sukelti dar vieną revoliuciją – pasiūlyti prieinamos kainos elektromobilį, kuris atspindės „Renault“ grupės 10 metų patirtį šioje srityje. 2020 metų kovo mėn. pristatytas elektromobilis „Spring“ yra pirmasis 100 proc. elektrinis šios markės modelis. Kartu tai bus ir pirmasis „Dacia“ miesto automobilis su 5 durelių kėbulu, 4 vietomis, galintis nuvažiuoti beveik 200 km.
„Dacia Spring“ – pavyzdys, kad imantis drąsių sprendimų, atitinkančių išpažįstamas vertybes, prekės ženklas geba sukurti visiems pasiekiamą ekologišką transporto priemonę.
Jau 15 metų „Dacia“ automobilių rinkoje kelia kūrybingas audras ir tai dar nėra „Dacia“ revoliucijos pabaiga.