„Tesla“ kompanija seka praktiškai kiekvieną savo parduotą automobilį. Galbūt tokia praktika ir atrodo keista, tačiau tai turi ir privalumų. „Tesla“ automobilių programinė įranga yra nuolat atnaujinama ir tam vairuotojams nereikia skubėti į aptarnavimo centrus. Tas sekimas taip pat padėtų surasti automobilį, jei šis būtų pavogtas.
„Tesla“ žino, kas yra automobilio savininkas. Ir tai kartais išeina ne į naudą. Svetainė Jalopnik.com pranešė, kad kai kurie naudoti „Tesla“ automobiliai po pardavimo netenka kai kurių savo funkcijų.
Panašu, kad dažniausiai pranyksta autopilotas („Full Self Driving“) ir „Ludicrous“ režimas. Su „Tesla“ susisiekę vairuotojai dažnai lieka nustebinti – jiems pasiūloma susimokėti.
Naujesni „Tesla“ automobiliai turi visą reikiamą įrangą tiek autopilotui, tiek „Ludicrous“ režimui. „Tesla“ tiesiog renkasi suteikti šiuos privalumus išskirtinai tik tiems, kurie sutinka susimokėti. Šios sistemos aktyvuojamos „per orą“ – automobiliams nereikalingi jokie techniniai patobulinimai.
Ir autopilotas, ir akceleraciją pagerinantis „Ludicrous“ režimas, yra dideli privalumai, kurie įprastai minimi ir naudotų automobilių skelbimuose. Tačiau ne vienas pirkėjas vėliau pastebi, kad tie privalumai dingo.
„Mes peržvelgėme jūsų mokėjimų istoriją ir, deja, jūs nesate mokėjęs už autopilotą. <...> jei jus domina šios papildomos funkcijos, galime padėti pradėti jų įsigijimo procesą“, – tokį atsakymą išgirdo vienas „Tesla Model S“ pirkėjas. Taigi, funkcija buvo pašalinta tyčia, bet ar tai – tik klaida?
Panašu, kad taip. Kai kurie pirkėjai prarastas funkcijas susigrąžino, kiti vis dar laukia. „Tesla“ gali instaliuoti naujas funkcijas į savo markės automobilius, bet gali jas ir pašalinti. Tai šiek tiek neramina.
Tačiau, kaip minėta, panašu, kad tai buvo klaida. FSD autopilotas, „Ludicrous“ režimas ar kitos funkcijos nėra siejamos su savininku. Jos yra siejamos su automobilio VIN numeriu, todėl net į kitas rankas perleistas automobilis jas išlaiko.
Ir taip ir turi būti, nes iš „Tesla“ į kitos markės automobilį persėdęs žmogus neturėtų, kur tų funkcijų dėti.
Taip pat labai svarbu išlaikyti aiškumą. Pirkėjai turi žinoti, ar pirkdami automobilį su papildoma įranga gaus visas jo funkcijas. Telieka tikėtis, kad tai – tik nesusipratimas, o ne būsima nauja politika, kuomet įvairios funkcijos taps prenumerata.