Jei esate matę dažomą automobilį, tikrai žinote, kaip atrodo dažų purškimas. Tai – labai senas ir labai plačiai taikomas dažymo metodas. Taip paviršius dažais padengiamas labai lygiai, nelieka jokių potepių, o ir nutekėjimų nesunku išvengti. Pramonei tinka ir tai, kad šio dažymo metodo nesunku išmokyti robotus.
Tačiau dažų purškimas oru turi ir vieną didelį trūkumą – nemažai mikroskopinių dažų lašelių atšoka nuo paviršiau ir nusileidžia ant dažymo kameros grindų, pašalinami ventiliacija. Tai – tikras dažų švaistymas. Tik maždaug 60-70 % dažų nusėda ant automobilio ar kito dažomo daikto paviršiaus.
„Toyota“ sukūrė naują elektrostatinį dažų purškimo metodą. Tiksliau, patobulino — elektrostatinis dažų purškimas naudojamas grožio pramonėje. Naujoje dažymo galvutėje yra apie 600 mažų kanalų, kuriais teka dažai.
Ta cilindro formos galvutė sukasi, kad išcentrinė jėga išstumtų dažus į paviršių. Čia jie įgauna statinį krūvį ir virsta aerozoliu. Dėl to dažų lašelius traukia priešingą krūvį turintis automobilio kėbulas.
Rezultatas — beveik jokios miglos purškimo metu. „Toyota“ teigia, kad naujasis dažymo metodas leidžia pasiekti net 95 % dažymo efektyvumą — prarandama tik 5 % dažų. Ir tai — didelis pasiekimas, mat bus mažiau teršiama aplinka.
Visų pirma, tokiam dažymo metodui bent jau teoriškai reikia mažiau energijos. Antra, nebus švaistomi dažai, kurių gamybos metodai irgi nėra visiškai švarūs. Galiausiai, „Toyota“ teigia, kad išvaistytų dažų surinkimo zonos galės būtų mažesnės, todėl patys dažymo cechai bus efektyvesni.
Nauja beorė dažymo sistema jau įdiegta dviejose „Toyota“ gamyklose Japonijoje. „Toyota“ planuoja šią sistemą naudoti ir kitose šalyse. Taip pat ketinama šią technologiją teikti ir kitiems automobilių gamintojams.