Laikyti gerai vėdinamoje patalpoje
Lietuviškos žiemos malonumai – sniegas, šlapdriba bei kelininkų barstomi druskų ir smėlio mišiniai – neatsiejama kiekvieno vairuotojo kasdienybės dalis. Neretai pastarąją sudrumsčia ir dar vienas „džiaugsmas“ – rūdys, dažno vairuotojo pastebimos šaltuoju laikotarpiu susikaupusiems purvams atslūgus arba automobilį nuplovus.
Kone kasdien kritulių talžomais automobiliais užsipildantys daugiabučių kiemai dažną pastarųjų šeimininką verčia pasvajoti apie šiltesnę ir sausesnę vietą transporto priemonei. Tačiau ne visada minėtos sąlygos automobilį apsaugo nuo rūdžių, vieningai sutardami tvirtina autoservisų atstovai.
Štai automobilių serviso „Matsuda“ komercijos vadovas Arūnas Atkočiūnas įsitikinęs, jog nuolatinis automobilio statymas prastai vėdinamose, šildomose patalpose naudos nesuteikia, netgi priešingai – kenkia transporto priemonei.
„Automobilio statymą požeminėje aikštelėje galima būtų priskirti prie blogesniojo varianto, nes šioje užtikrinamas šildymas prilipina druskas prie išorinių automobilio dalių. Pavojingiausios sritys – ratų arkos ir visi jungiamieji transporto priemonės taškai“, – teigė pašnekovas, patikslindamas, jog pastarosios sritys ypač sunkiai remontuojamos.
Pašnekovo teigimu, svarbiausias kriterijus korozijos procesams ant automobilio kėbulo užkirsti – temperatūrų skirtumas. Jei šio amplitudė minimali – tokia erdvė yra tinkama transporto priemonei statyti. A. Atkočiūnas įsitikinęs, jog labiausiai minėtąjį kriterijų atitinkanti vieta – atvira erdvė, pavyzdžiui, kiemas ar stovėjimo aikštelė.
Panašios pozicijos laikosi ir serviso „Ausegra“ vadovas A. Gailiušas. Jo nuomone, jei vis tik automobilį nusprendžiama saugoti uždaroje patalpoje, labai svarbu užtikrinti, jog pastaroji būtų gerai vėdinama, o šios šildymas – minimalus.
A. Gailiušas pabrėžia, jog priešingu atveju transporto priemonė neišvengiamai surūdys, ypač, jei tokiomis sąlygomis bus laikoma ilgesnį laiką, mat nevėdinamose patalpose linkusi kauptis drėgmė yra ideali terpė korozijai susidaryti.
Kiek kartų plauti žiemą
Kitas, ne ką mažiau svarbus žingsnis kovoje su rūdimis, – automobilio plovimas. Šis padeda sumažinti druskų koncentraciją, žiemomis taip dažnai sudarančią ištisus darinius ratų arkose ar slenksčiuose, padengiančią kėbulą, transporto priemonės dugną. Tad automobilį reiktų plaukti dažniau nei vos porą kartų per mėnesį žiemos sezonu.
Tačiau, A. Atkočiūno teigimu, ypač dažnas lankymasis plovyklose nerekomenduojamas. Pašnekovas aiškina, jog nors automobilio priežiūra su vandeniu bei specialiomis priemonėmis ir sumažina druskų koncentraciją, tačiau proceso metu nuo transporto priemonės tekantys ištirpę mineralai skverbiasi į kėbule esančius tarpus ir neretai užsilikę tampa šviežių erozijos židinių priežastimi.
Tiesa, „Matsuda“ atstovas priduria, jog laiku pastebėti maži rūdžių dariniai išorinėse dalyse sutvarkomi, o pati situacija nėra kritinė. Laimingais gali jaustis tie, kurių rūdys atsiradusios ant keičiamųjų detalių, pavyzdžiui, durų, sparnų, galinių dangčių. Pastarąsias pakeisti lengva, o, tarkime, transporto priemonės arkų keitimas – komplikuotas. Šias reikia pjauti, taip pažeidžiant originalias gamintojo konstrukcijas.
„Dar blogiau, jei rūdys įsiskverbusios į automobilio vidinėje dalyje esančias vietas. Tokiu atveju, svarbiausia – užkirsti kelią korozijai jungiamuosiuose taškuose. Jei visgi pavėluojama – tikėtina, jog rūdys bus paveikusios ir detales, esančias šalimais. Toks automobilis – sunkiai pataisomas“, – tęsia mintį pašnekovas.
Pašnekovai vienbalsiai įsitikinę – siekiant, jog panašių problemų būtų išvengta, būtina transporto priemone žiemos sezonui pasirūpinti vos tik šią įsigijus – padengiant antikorozine danga.
„Net ir dengiant pigesnėmis antikorozinėmis dangomis skirtumas bus akivaizdus. Taip, papildoma investicija yra, tačiau jei automobilis perkamas ne metams, ir ne dvejiems, tai, tikėtina, atsipirks“, – prabrėžia serviso „Ausegra“ vadovas.
Vyras įsitikinęs, jog investicija į nuo rūdžių apsaugančią dangą pagelbėtų ir nusprendus automobilį parduoti. Automobilių pirkėjai didelį dėmesį skiria ne detalių susidėvėjimui, o paties kėbulo būklei. Tad normalu – jei pastarasis korozijos požymių neturės, kaina bus kur kas konkurencingesnė. Tuo metu rudo kaip konservų dėžutės automobilio pardavimas bus labai komplikuotas, mat techninės apžiūros praėjimas pirkėjui reikš dideles investicijas.
Pildydamas A. Gailiušą, „Matsuda“ komercijos vadovas pridūrė, jog jei tai – naujutėlis automobilis iš salono, dengti specialia danga vertėtų tik jei planuojamas eksploatacijos laikotarpis viršys trejus metus. Tuo metu jei rūdys automobilį jau užpuolusios, antikorozine danga specialistas rekomenduoja dengti tik sutvarkius problematines vietas.
Atlikus visus reikiamus veiksmus tikėtina, jog bent jau transporto priemonės dugną nuo korozijos pavyks išsaugoti ilgam.