Nesuprato, kas nutiko
Jalopnik.com žurnalistas Jasonas Torchinskis vieną rytą užsukęs į rūsį nesuprato, iš kur ant grindų atsirado alyvos nutekėjimą primenančios dėmės.
Greitai jis pastebėjo plastiko nuolaužas, kurios buvo išsibarsčiusios po visą patalpą.
Sekdamas skeveldrų pėdsakais amerikietis priartėjo prie tikrojo taršos šaltinio – kampe pastatyto akumuliatoriaus.
Šis buvo sprogęs, o grindis užliejo sieros rūgšties tirpalo, švino sekcijų ir plastikinio korpuso detalių likučiai.
Vyras tik pasidžiaugė, kad incidento metu arti akumuliatoriaus nieko nebuvo, todėl pavyko išvengti sužeidimų.
A. Torchinskis pripažino, kad baterija buvo kraunama jau ne pirmą savaitę. Jis naudojosi žemos įtampos krovikliu, o gnybtai buvo švarūs ir nepažeisti, todėl negalėjo suprasti, kodėl taip nutiko.
Kodėl įvyksta srogimai?
Akumuliatoriaus viduje yra rūgštinės terpės tirpalo apsemtos ploštelės, būtent dėl kontakto tarp šių dviejų medžiagų ir susidaro įtampa. Šalutinis produktas yra vandelinis, kuris yra itin degus.
Sumažėjus rūgštinės terpės tirpalo kiekiui, švino plokštelės neapsemiamos iki pat viršaus.
Jos kontaktuoja su oru, o esant itin didelei apkrovai dar gali šiek tiek pakeisti formą ir susiliesti tarpusavyje sukelbamos kibirkštį. To užtenka, kad įvyktų sprogimas.
Pavojingiausi incidentai įprastai nutinka mėginant nuo kito automobilio įkrauti seną akumuliatorių su juo bandant užvesti kitą mašiną.
Maksimali senai baterijai tenkanti apkrova, apskritai, reiškia papildomą riziką.
Kibirkštys gali kilti dėl nešvarių akumuliatoriaus gnybtų, o taip pat užvedant nuo kito automobilio susilietus netvarkingiems laidams.
Per ilgai krovė
A. Torchinskis patikino, kad nieko panašaus su savo akumuliatoriumi jis nedarė. Anot jo, gnybtai buvo tvarkingi, o kraunama baterija tiesiog stovėjo kampe.
Specialistai pažymėjo, kad vyras greičiausiai naudojo žemos srovės kroviklį be automatinio valdymo, kuris atjungtų srovę pasiekus reikiamą įtampą.
Jei nėra tokios funkcijos, net ir naudojant 2 amperų srovės kroviklį baterija galiausiai bus perkrauta.
Vandeniu virstantis elektrolikas pradės kaisti, o viduje kaupsis vandenilis ir deguonis.
Dauguma šiuolaikinių akumuliatorių yra visiškai uždari, todėl viduje didėjantis slėgis galiausiai suplėšo baterijos korpusą į gabalus.