Norėdami tai įrodyti, netgi paskelbė vaizdo įrašą, kuriame užfiksavo, kaip olimpinė plaukimo čempionė ir šio prekės ženklo ambasadorė Mireia Belmonte bėga dideliame burbule pripildytame išmetamaisiais automobilio teršalais.
Filtruoja naudojamą orą
„Nexo“ yra vandeniliu varomas automobilis. Jis turi kuro elementus, kuriuose vandenilis susijungia su deguonimi iš oro.
Reakcijos metu gaunamas vanduo ir elektros energija, kuri ir varo automobilį.
Kuro elementų darbui reikia švaraus oro, todėl „Hyundai Nexo“ turi pažangų pirminį filtrą, per kurį perėjęs oras netenka 97 proc. jame esančių priemaišų, įskaitant itin žalingus sieros ir azoto oksidus.
Vėliau išvalytas oras atkeliauja iki drėkinimo įrenginio, kuriame nusėda dar nemaža dalis dalelių.
Galiausiai šis oras turi pereiti anglies pluošto popieriaus sluoksnį, po kurio tampa 99,9 proc. švaresnis nei buvo paimtas iš aplinkos.
„Hyundai“ teigia, kad per mėnesį nuvažiavęs 560 kilometrų, šis automobilis gali išvalyti apie 900 kilogramų oro – maždaug tiek oro vienas suaugęs žmogus sunaudoja per 60 dienų.
Išskiria tik švarų vandenį
Gamintojas tvirtina, kad „Hyundai Nexo“ į aplinką išskiria tik itin švarius vandens garus ir šorą, nei paėmė iš aplinkos.
Idant tai įrodytų, atliko šį įdomų eksperimentą.
Kompanija pasitelkė į pagalbą olimpinę plaukimo čempionę M. Belmonte, ją patalpino dideliame burbule pripildytame išmetamosiomis „Hyundai Nexo“ dujomis ir liepė dar bėgti ant bėgimo takelio.
Vaizdas atrodo įspūdingai:
Nors ir tvirtina, kad transporto priemonė skleidžia tik vandenį ir 99,9 proc. tyrumo deguonį, „Hyundai“ visgi pasinaudojo Ispanijos nacionalinio vandenilio ir Sporto medicinos centrų paslaugomis.
Norėjo įsitikinti, kad eksperimento procesas bus visiškai saugus.
Kodėl neišpopuliarėjo?
Vandeniliu varomo automobilio idėja skamba labai viliojančiai.
Į aplinką nepatenka jokie teršalai, galima užpildyti baką per penkias minutes, o vandenilio gamybai galima panaudoti perteklinę energiją iš atsinaujinančių šaltinių.
Vandeniliu varomas automobilis netgi galėtų elektros energija aprūpinti ir namą tarsi tyliai ir švariai veikiantis generatorius.
Visgi prieš tai reikia išspręsti daugybę klausimų.
Kol kas nėra išvystytos užpildymo kolonėlių infrastruktūros, tokie automobiliai yra brangūs ir pats vandenilio išgavimas reikalauja daug elektros energijos.
Dėl to ir Elonas Muskas ne kartą yra klausęs, kodėl tiesiog nepanaudojus tos energijos baterijų įkrovimui?
Vandeniliu varomi automobiliai savų privalumų, tačiau reikia, kad tuo patikėtų daugiau automobilių kompanijų.