Taip „Bugatti Chiron“ tapo greičiausiu automobiliu pasaulyje.
Nelygumas prilygo tramplinui
Le Mano nugalėtojas, britų automobilių sporto legenda Andy Wallace'as šiam rekordui puikiai tiko dėl savo įgūdžių, patirties ir šaltakraujiškumo.
Tam reikėjo ir ypatingos vietos – privačios „Volkswagen“ bandymų trasos Žemutinėje Saksonijoje.
Ši trasa ypatinga tuo, kad jos tiesiosios ilgis siekia 8,8 km.
Dalis šios tiesiosios neseniai buvo suremontuota, todėl prieš naują asfalto ruožą yra nedidelis pakilimas.
Įprastas automobilis jo nepajustų, o milžinišku greičiu skriejantis „Bugatti Chiron“ net pašokdavo.
Po kelių nesėkmingų bandymų A. Wallace'as priprato prie tramplino ir buvo įsitikinęs, kad jis hiperautomobiliui nesutrukdys pasiekti rekordo.
Specialiai ruošta versija
Rugpjūčio 2–ąją A. Wallace'as sėdo prie „Bugatti Chiron“ vairo ir išriedėjo į ne vieno rekordo pagerinimo vieta tapusią „Ehra–Lessien“ trasą.
Tvirtai prie salono grindų prispaustas akceleratorius, greiti bėgių perjungimai ir laukimas.
Galiausiai itin tiksli įranga parodė skaičius – 490,48 km/val. arba kirsta 300 mylių per valandą riba. Pirmasis toks hiperautomobilio rekordas.
Reikia pabrėžti, kad tai nėra „Bugatti Chiron“, kurį galėtumėte įsigyti ir patys išbandyti jo greitį.
Tai – specialiai rekordo bandymui paruošta versija.
Kita vertus tai nėra ir lenktyninis automobilis, kuris neturi nieko bendro su „Chiron“.
Rekordininkas vis tiek galėtų važinėti gatvėmis ir turi tuos pačius patogumus kaip ir originalus automobilis.
Kitoks kėbulas ir padangos
Italų bendrovė „Dallara“, kuri įprastai gamina „Chiron“ kėbulus, šiai progai sukūrė itin aerodinamišką korpusą.
Pagrindinis siekis buvo sukurti kiek įmanoma aptakesnį automobilį, kuris neturėtų jokios prispaudžiamosios ar keliamosios jėgos net važiuodamas tokiu milžinišku greičiu.
Žinoma, sumontuota ir saugumo kapsulė, kad vairuotojas bent jau jaustųsi saugesnis.
Taip pat buvo sukurtos naujos „Michelin Pilot Cup 2“ padangos, kurios sukosi net 4100 apsisukimų per minutę greičiu.
Specialiai rekordo bandymui sukurtas ne tik gumos mišinys, bet ir rėmas.
Kiekviena padanga buvo tikrinama Rentgeno spinduliais, norint įsitikinti, kad jos yra absoliučiai tobulos.
Važiuotų ir greičiau
Galiausiai, įprasto 1480 AG variklio galia buvo pakelta iki 1580 AG, taip pat paaukštinta septintoji pavara.
Manoma, kad šiai progai pažymėti bus išleistas specialus „Bugatti Chiron“ modelis, kuris turės būtent tokią galią išvystantį variklį.
Net ir jį įsigiję klientai negalės pasiekti rekordo, nes „Volkswagen“ neįsileis jų į savo bandymų trasą – pasaulyje yra vos kelios vietos, kur įmanoma pasiekti maksimalų „Chiron“ ar kito hiperautomobilio greitį.
A. Wallace'as įsitikinęs, kad „Chiron“ galėjo važiuoti ir greičiau, bet „Bugatti“ tolesni bandymai nebedomino.
Kompanijos vadovas Stefanas Winkelmannas taip pakomentavo naujausią pasiekimą:
„Kelis kartus įrodėme, kad gaminame greičiausius automobilius pasaulyje. Dabar susitelksime į kitas sritis.
„Bugatti“ pirmasis kirto 300 mylių per valandą ribą ir kompanijos vardas amžiams bus įrašytas į istorijos knygas“.
Tose knygose bus ir A. Wallace'o vardas – anksčiau jis panašų rekordą pasiekė „McLaren F1“ ir „Jaguar XJ220“ automobiliais.