Automatinės pavarų dėžės lengviau suderinamos su autonominėmis technologijomis, o superautomobiliams gali pasiūlyti geresnį įsibėgėjimą.
Ar mechaninės transmisijos miršta? Tikrai ne.
Automatinių transmisijų keliuose bus vis daugiau – tai yra neišvengiama. Ateityje jų apskritai nebeliks, nes visi vairuosime elektromobilius.
Ar galite prisiminti nors vieną naują tikrą superautomobilį vis dar siūlantį mechaninę transmisiją?
Net ir karštuose hečbekuose jos sutinkamos vis rečiau. Tačiau yra keletas ženklų rodančių, kad artimiausioje ateityje mechaninės pavarų dėžės niekur nedings.
1. Žmonėms patinka lengvi sportiniai automobiliai
Bene pagrindinis mechaninės pavarų dėžės privalumas – vairuotojo įtraukimas.
Tai – senamadiškas džiaugsmas, kuomet prieš kelio vingį turi kojomis sugroti pedalais, o ranka mikliai įjungti žemesnę pavarą.
Tam reikia įgūdžių, o entuziastams tai patinka. Kartu mechaninės transmisijos yra lengvesnės, todėl jos leidžia išlaikyti žemesnį automobilio svorį.
„Alpine A110“ siūlomas tik su dviejų sankabų transmisija ir dviem pedalais.
„Renault“ tokį sprendimą priėmė žinodama, kad būtent šią pavarų dėžę rinksis daugelis pirkėjų, o abiems versijoms biudžete tiesiog nebuvo pinigų.
Tačiau net trys ketvirtadaliai „Mazda MX–5“ pirkėjų renkasi mechanines transmisijas – paprasta pavarų dėžė tiesiog tinka lengvo sportinio automobilio charakteriui.
181 AG variklį turinti mašina yra sukurta entuziastams ir jie nori matyti aukštus sūkius ir savo automobilį valdyti visomis keturiomis galūnėmis vienu metu.
„Subaru“ atskleidė dar geresnius rodiklius – 78 proc. BRZ pirkėjų renkasi mechaninę transmisiją.
Tai irgi yra mažas, nedidelį variklį turintis sportinis automobilis, tačiau WRX toks nėra – ir vis tiek net 90 proc. šių automobilių pirkėjų renkasi mechanines transmisijas.
Tai irgi yra mažas, nedidelį variklį turintis sportinis automobilis, tačiau WRX toks nėra – ir vis tiek net 90 proc. šių automobilių pirkėjų renkasi mechanines transmisijas.
2. Mechaninės transmisijos vis dar kuriamos
Automobilių gamintojai beveik neinvestuoja į dyzelinius variklius – jau aišku, kad jie neturi ateities.
Tačiau į mechanines pavarų dėžes vis dar investuojama. Neseniai rašėme, kad „Volkswagen“ sukūrė naują mechaninę pavarų dėžę, tačiau ir kiti gamintojai nepamiršta šių transmisijų.
„Jaguar“ taip pat jas ir toliau tobulina, o ir „Ford“ jų nepamiršta.
„Jaguar“ taip pat jas ir toliau tobulina, o ir „Ford“ jų nepamiršta.
Ir tai – tik keli iš jų – dar yra jau paminėta „Mazda“, „Porsche“, „Fiat“ ir daugelis kitų gamintojų.
Standartinė naujo pikapo „Jeep Gladiator“ transmisija yra mechaninė – už automatinę tektų mokėti papildomai.
Mechanines transmisijos vis dar yra gaminamos ir diegiamos į naujus automobilius, net jei ir yra sutinkamos vis rečiau.
3. Superautomobilis su mechanine transmisija
Superautomobilio su mechanine transmisija galimybė atrodo itin menkai tikėtina. Net naujas „Chevrolet Corvette“ modelis nebus siūlomas su mechanine transmisija.
Apie „Ferrari“, „Lamborghini“, „McLaren“ ir net „Audi“ superautomobilius su mechaninėmis transmisijomis nėra ko svajoti.
O juk dar visai neseniai R8 turėjo mechaninę transmisiją, kaip ir „Pagani“ bei „Koenigsegg“ modeliai.
„Aston Martin“ nori tai pakeisti – naujos kartos „Vanquish“ turės viduryje sumontuotą variklį ir mechaninę pavarų dėžę.
Tai patvirtino pats kompanijos vadovas Andy Palmeris – tokiu būdu „Vanquish“ išsiskirs tarp konkurentų „McLaren 720S“ ir „Ferrari F8 Tributo“.
Tiesa, net ir „Aston Martin“ supranta, kad„Vanquish“ versija su dviejų sankabų transmisija bus perkamesnė.
Mechaninės pavarų dėžės neišnyks dar kurį laiką. Jos liks sportiniuose automobiliuose, karštuose hečbekuose ir kituose entuziastams skirtuose modeliuose.